Hårtvätt

Lilla

Trådstartare
Jag blir tokig på att googla på hårtvätt då alla säger olika.
Jag ska slinga mitt hår till veckan och det ständiga är ju diskussionen om att inte tvätta för ofta.
Jag är inte ett dugg oroliga för att håret ska ta skada men däremot är det ju trist på ”färgen”’.

Jag tränar mig svettig 4-5 dagar i veckan och för mig har det inte funnits något annat än att tvätta håret dessa dagar.
Men har provat att torka och använda torrschampo. Har dock varit orolig för att det ska lukta svett. Har inte kunnat känna det själv.
Det handlar alltså inte om att bli lite fuktig utan jag blir genomsvettig 4-5 dagar.

Vad är era åsikter? Det är alltså färgen jag vill skona och inte kvaliten på själva håret.
 
Räcker det inte med att skölja varannan dag, det är ju mest själva tvätten som pajjar färgen?

Sen har jag nog aldrig varit med om att i övrigt rent hår luktar svett om det inte är flera dagar eller i hjälm. Hade inte sett något problem själv med att bara tvätta varannan dag, eller till och med mer sällan om det funkar att skölja någon av dagarna.
 
Om du vill vara rädd om färgen så skölj i så svalt vatten som möjligt. Ett bra färgbevarande schampo och undvika för varmt vatten brukar vara receptet på att få färg att hålla längre.

(Om man inte är som jag som har vad de kallar för glashår och inget fäster på det)
 
Om du vill vara rädd om färgen så skölj i så svalt vatten som möjligt. Ett bra färgbevarande schampo och undvika för varmt vatten brukar vara receptet på att få färg att hålla längre.

(Om man inte är som jag som har vad de kallar för glashår och inget fäster på det)
Brukar be frissan välja schampo.
Ska tänka på temperaturen. Tack! (Jag duschar gärna varmt så då ska jag ta håret för sig)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har svart hår med inslag av naturliga gråa slingor. Testa de att tona håret i knallrosa så det gråa färgades rosa och det blev OK...
2
Svar
23
· Visningar
1 045
Senast: Wingates
·
Kropp & Själ Jag har mörkbrunt hår som numera färgas för att inte bli grått. Men det blir lätt lite platt och trist i färgen, särskilt på vintern. På...
Svar
2
· Visningar
533
Senast: Tilly_85
·
Kropp & Själ Jag blir inte klok, får olika svar av alla. Jag ska snart färga håret. Alla tjatar om att man inte ska tvätta håret för ofta. För...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 928
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Jag insjuknade i hög feber i mitten av november. Två veckor senare sökte jag vård då febern aldrig gick ner, skickades till...
2
Svar
20
· Visningar
1 228
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp