Bukefalos 28 år!

Tvätta katten

Limelight

Trådstartare
Min helvita kattunge på 18v har blivit svart :(.
Min sambo har börjat renoverat kaminen vi har i vardagsrummet och då blir det enormt mycket sot där, som min katt va bara tvungen att stryka sig emot och gå i.
Skulle vilja bada av honom eftersom han är full av sot som inte går att borsta bort. Men vad kan man använda för medel att tvätta med?. Har testat med bara vatten, men det går inte bort.
Kan man tvätta med hästschampoo?. Har inget schampoo hemma för katter. :confused:
 
Sv: Tvätta katten

Köp kattschampo, schampo till människor är inte att rekomendera till katt eftersom det är fullt med siliconer i det.
 
Sv: Tvätta katten

Har hört att vanligt schampoo vi använder inte är bra till djur, och det kanske är just för att det innehåller siliconer..

Men jag tycker att schampoo jag har till mina hästar borde funka, för det är inte starkt...
 
Sv: Tvätta katten

Ja hellre hästschampo än människoschampo.
Vissa sorters schampo är ju faktiskt samma till häst, hund och katt, bara olika flaskor.
 
Sv: Tvätta katten

Ta 2-3 droppar YES utblandat i vatten så blir det bra ska du se!
 
Sv: Tvätta katten

Är inte YES väldigt starkt för en katt??. YES är bra till väldigt mycket så jag bara undrar ;)
 
Sv: Tvätta katten

Blir nog att testa det, för testade ett av häst schampoona men det hjälpte ytterst lite. Tror nog att sot sitter ganska hårt fast så får hoppas på YES nu ;)
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
914
Senast: Hoarfrost
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 869
Senast: cirkus
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 502
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 433
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp