Tvätt av skydd

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare bumbi_608
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 988
B

bumbi_608

Undrar om någon vet om man kan tvätta Skenskydd i tvätt maskinen utan att de blir konstiga i formen.
har tvättat för hand men får inte bort skiten endå De är vita så det är ju inte så rolig färg att ha i detta väder...

Sv: Tvätt av skydd

det går alldeles utmärkt. brukar tvätta mina skydd i 30 grader och de blir som nya, i allafall nästan;)

Det går utmärkt på låg temperatur, 30 grader.

Mina vita skydd brukar dock behålla sin smutsgula färg på plasten, medan neoprenet blir kritvitt och rent. Vet inte hur man löser det?

Jag kör mina i 40 grader, inga problem. Brukar skicka i lite blekmedel (pulver) när det gäller vita grejer.

tvätta i maskin gör jag bara då o då, dagligen så gör jag rent skydden för hand. om det står i ngn beskrivning att skydden kan tvättas i maskin så går det ju bra, man ska bara tänka på att kardborren ska sättas ihop.. glömde det på mina dressyrskydd så dom e inte så snygga nu :p

Liknande trådar

R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
1 009
Senast: ako
·
Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
533
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 390
Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 465

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka