Tvätta benskydd? Vilken grad?

Sv: Tvätta benskydd? Vilken grad?

Nu har ju inte jag sådana dyyyra benskydd, men jag tvättar mina plastbenskydd i 40 grader i tvättmaskinen:)

jag tvättar mina skydd i 30 grader. om du har den gamla modellen (alltså den som inte e med reflex på märket) så skulle jag rekomendera 30. har sett dom som tvättat i 40, å då har spännet typ dragit ihop sig eller va man ska säga..
men 30 funkar fin fint! :)

Tvättar mina skydd i 30 grader... Vill vara på den säkra sidan och inte ha någon högre grad.

Pa mitt jobb tvattar vi alla skydd en gang i veckan i 30 grader, och de haller sig fint i ett par ar.

Jag tvättar mina i 40 grader. Har aldrig märkt att de skulle ha krympt, som någon sa... :smirk:

Vilka Verdus skydd är de?? Har själv Pro-Classic skydden skulle aldrig tvätta dem i maskin.. men eskadron-skydden brukar jag oxå tvätta i 40grader.. och kom ihåg att stänga alla kardborrband.. lycka till..

40 grader bruker jeg på alt slikt. ble ikke rent på 30 synes jeg.
har BR senskydd og Equi Guard neopren skydd (heltäckande)

Jag har tvättat både eskadronskydden och veredusskydden i 30grader. Ett tips är att skölja upp dom i maskinen så slipper de köras så länge.... Många ggr räcker det med 5- 10 minuter.
Vi har en gammal tvättmaskin som man kör för hand den tiden man vill både på tvätt och centrifug, den är suverän.
Har tvättat samma schabrak i 10 år utan att det ens ser använt ut... men man får tvätta lite oftare så att skiten inte "gror in"...
Det fungerar iofs inte super med så lite tvätt på vitt och beiget...

Jag tvättar ALLT i 30 grader. På Eskadron-skydden finns det tvättråd och där står det 30 grader.

Tvättar mina egna kläder i 30 grader också, då håller dom sig länger.

Liknande trådar

Utrustning Jag gillar inte att rida med skydd eller lindor pga värme och har aldrig sett nåt behov av det förrän Barkas nuvarande ligamentskada...
Svar
11
· Visningar
558
Senast: Elo
·
Utrustning Läst lite forskning om skaderisk på överhettade senor i för varma benskydd. Många är emot fårskinn/ludd i benskydd och menar att det...
Svar
5
· Visningar
476
Senast: Kristall10
·
Hemmet Jag har alltid bara tvättat allt i 40 grader. Nu börjar jag inse att allt kanske inte blir riktigt rent och behöver lite tips och trix... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
2 421
Kläder & Bli fin Jag har en klassisk, lång "mammakorv" (som de numera kallas). Dvs en lång dunjacka. Den är fylld med 90% ankdun och 10% anfjäder. Jag... 2 3
Svar
56
· Visningar
3 214
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka