"tvätta" häst utan vatten!

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare ny-och-nyfiken
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 20
  • Visningar Visningar 4 999
Sv: "tvätta" häst utan vatten!

Luktar den outhärdligt äckligt att folk reagerar på det, eller luktar den bara smutsig häst?

Min häst luktar bajs / lera/damm hela vinterhalvåret (förutom när det är snö) eftersom hon tycker om att rulla sig väldigt mycket och inte väljer de bästa ställena att rulla sig på.
Även om hon lagt sig i en bajs i boxen så luktar hon ju lite bajs.
Det är ju sådant man får stå ut med.

Hon kommer aldrig lukta redigt "häst". Däremot min fjording luktar verkligen häst. Alltid.(förutom vid bajsfläckar då.) Helt underbart! :D

Hästar har precis som människor olika lukt. Strö och renlighet kan ju spela roll, precis som mat och dryck kan ge oss olika odörer.

Liknande trådar

Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och... 2
Svar
28
· Visningar
2 015
Senast: Ketrawzc
·
Hemmet Jag har alltid bara tvättat allt i 40 grader. Nu börjar jag inse att allt kanske inte blir riktigt rent och behöver lite tips och trix... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
2 421
Hästvård Någon som har erfarenhet av UV-benskydd till häst och kan rekommendera? Jag har en häst med höga vita strumpor som lätt blir solbränd...
Svar
5
· Visningar
438
Senast: hamilton1
·
Hästvård Hej! Tänkte höra om någon hade liknande erfarenheter. Mitt kallblod har återkommande problematik med magsår just vintertid av någon...
Svar
16
· Visningar
1 426

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka