Tvättmaskin i stallet...

Sv: Tvättmaskin i stallet...

Det ser jätte fint ut! Coolt med en salong. Hade det varit närmre hade jag kommit:) Jag arrenderar mitt lilla stall och där ligger självkostnaden per box över 650 kr och då ingår ingen service.

Vi har tvättmaskin i vårt stall. Väldigt bra att ha. Visst, man kanske inte använder den jätteofta, men när det är dags, så är det väldigt bra å ha!

Dum fråga kanske, min ni som inte har tvättmaskin, var/hur tvättar ni era täcken? :confused: :angel:

Jag tvättar mina täcken med högtryckstvätten. Hänger upp på staketet och sen vips- borta är alla hår och all smuts. Superbra!

Jag har alltid stått i stall utan tvättmaskin. Dessutom har jag bott i lägenhet med allergisk sambo och enbart tvättmaskin i badrummet...

Jag hade gladeligen betalat för att få tillgång till tvättmaskin i stallet.

Tvättmaskiner är dyrt, dyra att underhålla och dyra att renovera. Självklart ska du ta betalt per gång eller höja stallhyran!

Tycker helt klart att du ska ta betalt. Hur mycket beror väl lite på hur hög stallhyra mm. Sen är det nog kanske bäst om du själv har hand om tvättningen så det går rätt till. På skolan där jag gick tejpades alla spännen med mantejp. Ett förslag.

Vi har den gamla tvättmaskinen i källaren (bor på gård) som används till hästtvätten. Den har gått för högtryck nu det sista. Mycket täcken och vojlockar som är smutsiga och behöver tvättas.

*kl*

Med den hyran kan du gott ta "bra" betalt per tvätt. 5 kronor som de föreslaget är ju rena hånet. Frågan är om det ens täcker elkostnaden. Nä, räkna lite på det, el, slitage och avskrivning. Skulle tro att du lätt hamnar på de där 20-50 kronorna folk har skrivit.

Din stallhyra var ju inte hög direkt...
Jag betalr 800 kr i kallhyra i kollektivstall. Till det kommer foder, strö, hagarrende, gödseltömning och naturligtvis min del av skötseln av stallet/hästarna.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 390
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 970
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 484
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma... 2
Svar
24
· Visningar
3 234
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka