Tvättmaskinhjälp

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare CarolineB
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 777
C

CarolineB

Tvättmaskinen vägrar gå igång:o Hoppas kanske att ngn här har liknande tvättmaskiner i sin tvättstuga till lägenheten o kan hjälpa mig...

Det finns inte så mkt knappar att trycka på, utan bara grader/hårt smutsad och så. Sen finns det en startknapp samt en knapp jämte med en nyckel brevid sig, denna lyser alltid grön tills man trycker på graderna och den lyser då orange och sen piper den när man trycker på start... Jag har aldrig blivit visad över hur de fungerar om har ingen att fråga i närheten:(

Varför piper den istället för att köra igång?
Alla tips är till hjälp, känner mig aningen korkad...:angel:

Sv: Tvättmaskinhjälp

Kan bero på att silen är igenproppad. Brukar finnas en lucka längst ner på framsidan som man kan öppna, skruva ut och tömma/rengöra silen. Sedan sätter man tillbaka den, stänger luckan och testar om maskinen går i gång. + att man bör kolla så att inte vattnet är avstängt till maskinen ;)

Jag hade också ett sådant problem när jag flyttade till nytt ställe, men det visade sig att jag inte hade fått igen luckan ordentligt... :angel: min hyresvärd var mycket bra på det när han kom sen! :D

Just att luckan inte är stängd har jag oxå råkat ut för. Något snopet att inte kunna klara av detta "stora fel" själv utan behöva ringa efter hjälp... Nu kollar jag alltid att den är stängd innan jag klagar. Liksom att luddfiltret i tumlaren är tömt, för det är oxå ett sånt klassiskt problem som kan få en att tro att tumlaren är trasig.

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
5 082

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka