Tvillingkillingarna!

Och så Franke igen...

FullSizeRender 3.jpg
 
Det låter ju onekligen väldigt mysigt @fejt :love:
Min sambo vill skaffa getter, jag är väl inte riktigt lika övertygad men när man läser inlägg som dina så blir man ju lite sugen ändå. ;)

Jag har fått för mig att de är svåra att stänga in, hur fungerar det för er? Vilket slags staket har ni?
 
Åh, vad gullig du är som minns mina getter!
Vi har kvar dem och de är till stor glädje. Idag har jag byggt små boxar med tak i deras hus och kört in tre traktorskopor halm. Oerhört spännande, tyckte getterna. De hänger en över axeln när man jobbar. Minst sagt.
Här är Franke. Jag fattar inte hur man lägger in flera bilder i samma inlägg. Går det ens?Visa bifogad fil 20965
Vilken härlig bild!!!:up::love:
 
Det låter ju onekligen väldigt mysigt @fejt :love:
Min sambo vill skaffa getter, jag är väl inte riktigt lika övertygad men när man läser inlägg som dina så blir man ju lite sugen ändå. ;)

Jag har fått för mig att de är svåra att stänga in, hur fungerar det för er? Vilket slags staket har ni?
De i stallet gick bakom 5 rader ståltråd. Tre rader elrep hoppade de igenom och jag tror de gick ut även med ytterligare ett rep. Våra gick dock lösa ganska mycket så man kunde ofta stjäla sig en getpuss :love:. De höll sig hemma på gården men var rätt hårda på vinbärsbuskarna.
 
Det låter ju onekligen väldigt mysigt @fejt :love:
Min sambo vill skaffa getter, jag är väl inte riktigt lika övertygad men när man läser inlägg som dina så blir man ju lite sugen ändå. ;)

Jag har fått för mig att de är svåra att stänga in, hur fungerar det för er? Vilket slags staket har ni?

Våra är helt okomplicerade och rymmer aldrig. Vi har vanligt fårnät med en eltråd fäst i långa isolatorer några decimeter från marken.
 
Våra är helt okomplicerade och rymmer aldrig. Vi har vanligt fårnät med en eltråd fäst i långa isolatorer några decimeter från marken.

Det låter ju hoppfullt. Oftast tycker jag mig höra att de är "omöjliga" att stängsla in men jag har som sagt ingen egen erfarenhet av just getter. :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp