Twittrande bukefalister

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare annan1
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 858

annan1

Trådstartare
Twittrar ni? Eller har ni twittrat och slutat? Har ni kanske funderat på att börja, men inte sett poängen?

Jag, som använder Twitter både i jobbet och privat, känner mig ofta ganska ensam när jag twittrar om min häst, så jag började fundera på om hästfolket är underrepresenterat bland twittrarna.

Är ju inte säkert att man vill skriva ut sitt Twitternick här, men tagga något med #Bukefalos om ni vill bli hittade!

Sv: Twittrande bukefalister

Jag har aldrig twittrat och har inga planer på det.

Vad går det egentligen ut på? Samma som instagram fast utan bilder?

För instagram har jag och använder flitigt.

Man kan väl använda Twitter som man vill, men som åtminstone jag ser det så är det väl inte lika mycket till för vardagsprat som att ffa diskutera/sprida/skriva om nyheter, samhälle, politik osv. Vädra och diskutera åsikter med följare och främmande. Visst finns det finns folk som twittrar om vardagslivet och annat, men jag ser inte poängen när FB och Instagram är mer lämpade för det. Är man ute efter att få andra följare än ens närmaste vänner så är det i alla fall ingen mening att posta middagsuppdateringar och dylikt på Twitter.

kl

Jag hade Twitter tidigare, twittrade mestadels om politik och samhälle med ironisk, sarkastisk eller spydig underton. Hästsport någon enstaka gång. Hade väl en 400 följare, men insåg att jag blev alldeles för irriterad av vissa saker som retweetades och/eller av främmande människor som besvarade mina tweets, så jag tog bort kontot efter en stund. Återregistrerade mig nyligen men raderade även det kontot efter max en vecka.

Senast ändrad:

Man kan väl använda Twitter som man vill, men som åtminstone jag ser det så är det väl inte lika mycket till för vardagsprat som att ffa diskutera/sprida/skriva om nyheter, samhälle, politik osv. Vädra och diskutera åsikter med följare och främmande. Visst finns det finns folk som twittrar om vardagslivet och annat, men jag ser inte poängen när FB och Instagram är mer lämpade för det. Är man ute efter att få andra följare än ens närmaste vänner så är det i alla fall ingen mening att posta middagsuppdateringar och dylikt på Twitter.

kl

Jag hade Twitter tidigare, twittrade mestadels om politik och samhälle med ironisk, sarkastisk eller spydig underton. Hästsport någon enstaka gång. Hade väl en 400 följare, men insåg att jag blev alldeles för irriterad av vissa saker som retweetades och/eller av främmande människor som besvarade mina tweets, så jag tog bort kontot efter en stund. Återregistrerade mig nyligen men raderade även det kontot efter max en vecka.

Varför var du sarkastisk?

Jag har börjat twittra, tycker att det är tacksamt utifrån mitt yrkesversamma liv.

Men det där med otrevligheter har jag inte förstått. Jag följer bara personer som jag känner ger positiv input. De som är syrliga ibland är väl ok, men de som alltid skall skriva neg, dem avföljer jag.

Men jag har nischat mig totalt, de allra flesta jag följer twittrar om utbildning, teknik, kommunikation på ett eller annat sätt, företrädelsevis i England och USA.

I övrigt instämmer jag. Bilder på maträtter orkar jag inte med på twitter.

För att det är så jag föredrar att vara, och kanske framför allt för att det gav mig populära tweets och drog följare. Jag kan gott erkänna att jag var extremt beroende av responsen på mina tweets, och såg till att försöka formulera mig på sätt som jag visste att mina följare skulle tycka var roliga och sedermera retweeta.

Men så är det ju, alla har ju sin smak. Jag hade tvärtom svårt för personer som uttryckte sig sådär kort, koncist och... jag vet inte, nyhetskorrekt?, och uppskattade istället en torr, syrlig eller ironisk ton, oavsett vad de skrev om. Fast jag har heller aldrig nödvändigtvis sett sådant som negativt eller otrevligt (endast om tonen behölls i precis alla diskussioner med andra), utan tvärtom som humoristiskt och roligt.

Jag twittrade när det var nytt, kändes rappt och spännande. men jag tröttnade på slagfärdighets-VM som det utvecklades till. Jag hade tweetdeck och många följare men ännu fler att följa. Jag kände nog att det inte var kul längre när twitterhavet blev oceaner av tweets som jag missade, inte fick sammanhang i eller helt enkelt var himla ointressant.

aD04do7_700b.jpg

Jag twittrar lite ibland men är medlem där mest för att följa andra människor såsom band och andra likasinnade. Jag är så pass aktiv att jag lyckats få "we miss you" några gånger, kanske förklarar lite hur inaktiv jag är :p

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Efter rekommendationer från några nära bekanta som hyllar Vinted bestämde jag mig, då jag litar på dessa bekanta, för att prova. Det var... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 562
Senast: nyttnick
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 306
Senast: Twihard
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
995
Senast: Shaggy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok ... men jag står stilla, fortfarande väntandes på att livet ska börja trots att det nu bara är ett år kvar till 30. Det är på dagar som...
Svar
4
· Visningar
685

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka