Sv: tyglar

Jag gillar släta lädertyglar men dom blir ju hala om man svettas/det regnar så nu har jag hittat ett par lädertyglar med gummiklädd insida :love:

Vävribb med invävt gummi, jacson, är iaf super! Skulle kunna tänka mig läder med gummi på ens sidan men de brukar ju kosta lite mer...

Läder! Släta eller flätade.
Alla mina tyglar är märkeslösa, de har varit billiga, köpta på Eko eller liknande.

Vävribbtyglar är värdelösa.

Immer

vilken sorts tyglar använder du helst? och varför?
-Jag använder helst lite längre, delade av läder, har iofs inte provat mina nya fina flätade reptyglar än...

vilket märke är favoriten?
-Weavers tyglar är helt underbara tycker jag!

kantflätade lädertyglat på tränset och släta på kandaret

favoirtmärke vet jag inte har stübben nu e och e jättenöjd med dom

Riktige gummitøyler eller kantflettede kærtøyler. Slette lærtøyler er suprt, men upraktisk i regn osv.

har ingen favoritt merker, har 1 par kingston (tabacc) og et par Horsehead (Svart/grå) nå og er fornøyd med begge.

POnnien har vanlige web tøyler, men skal få noen nye, muligens Kingston kantflettede som nå finnes i brunt.

Smala kantflätade, släta eller lädertyglar med små stroppar på. Viktigt att tyglarna känns sköna i handen.

ett par mjuka tunna gummi/lädertyglar. vanliga gummityglar blir för tjocka, får ont i händerna :( men mina mjuka är perfekta ! Inget särskilt märke.

Kantflätade lädertyglar ger lagom bra grepp. Men de är svåra att hålla rena, så jag funderar faktiskt på att införskaffa ett par släta lädertyglar...

Liknande trådar

Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
875
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Jag gillar montagehandskar men har aldrig riktigt hittat några favoriter. Jag gillar att ha ett ställe att köpa samma modell på hela...
Svar
13
· Visningar
755
Senast: jemeni
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 860
Senast: Görel
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
866
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V