Typiskt! Och jag som varit så nöjd...:-(

K

Krabban

Har precis upptäckt att vintertäcket jag har jublat över läcker :(. Och vi som haft så mycket problem med att hitta ett täcke med bra passform så hittade vi äntligen detta! Det satt perfekt! Som gjutet! Och så börjar det läcka :mad:! Jäkla skit! Och sömmarna har börjat gå upp oxå...

Täcket jag talar om och har jublat över är Event vintertäcke. 400 g, blått med löst halstäcke. Så himla irriterande. Här ska reklameras! :mad: :devil:
 
Impregnera det? Om du är så nöjd med det annars, perfekt passform etc kan det kanske vara värt att impregnera det även om du reklamerar och det nya täcket läcker?

Mitt RS Regn var jag lika lyrisk över. Och så började det läcka som ett såll. Men jag impregnerade det (men förlorade väl andasfunktionen då antar jag) och behöll det eftersom jag är så himla nöjd med passformen och allt annat.
 
Visst så kan man ju oxå göra iofs... Jag tycker bara att 2000 är mkt för ett täcke som inte håller vad det lovar. Och det måste ju finnas täcken som håller OCH passar, eller?

Vad betyder RS? Vad är det för täcke?
 
det är väl klart du ska reklamera det! det kan ju vara något fel på täcket,och då kanske du får ett nytt eller pengarna tillbaka. Bucas täckena? Eller Horseware?
 
Mitt tips är att pröva ett Horseware täcke, precis som någon mer här föreslog. De täckena brukar ha mycket bra passform på alla hästar, och är dessutom mycket bra kvalitetsmässigt.

//Lilla jag :bump:
 
GAH, kostade det SÅ mycket!? Då skulel jag ABSOLUT reklamera det, ta pengarna och köpa ett Horseware!

RS är ett märke börjes sålde förr, det jag har är ett RS Regn. Kostade 299 kr, och det var ett "panikköp" som jag väl inte hade så höga förväntningar på. Men jag blev positivt överraskad. Bra sytt, snyggt, smarta detaljer, antiskavfoder, satt som måttsytt och dessutom andades det. Och foder som päls inte fastnar i. Jag var lyyyrisk. Men sen började det läcka som ett såll som sagt, efter ett halvår. Men då impregnerade jag (och förlorade andasfunktionen) som sagt.

Men det är ju liiiite skillnad i pris, och så dyrt täcke skulle jag genask reklamera. Och köpa Horseware istället som sagt..
 
Tack för svaren allihopa! :bow:

Ja eftersom nu alla rekommenderar Horsewear får jag väl inse att det är oslagbart :p. Är det ngn mer skillnad mellan Rambo och Rhino än just tåligheten på "slit-och-släng"?
 
Va gör det :eek: :(! Och jag som trodde att det typ var garanterat supertäcke! Jaha... så det finns alltså inget täcke som håller måttet fullt ut, eller? :confused:
 

Liknande trådar

Utrustning Nu är det dags, vintern börjar närma sig! Och det är ju ett träsk att försöka hitta ett täcke man både tycker är snyggt, funktionellt...
2
Svar
27
· Visningar
2 906
Senast: miiiiiiia
·
Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 341
K
Utrustning Åhh jag tycker det är såå kul att bläddra i nya Hööks katalogen! :) Sitter nu och funderar kring vintertäcke för pållen. Jag har haft...
Svar
16
· Visningar
1 264
Senast: Krabban
·
Utrustning På mitt Hanbo-täcke har sömmarna uppe på ryggen börjat ¨gå upp! :eek: :( Upptäckte det idag på mitt "Vintertäcke med hals Event Plus...
Svar
3
· Visningar
602

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Resultat på HD-röntgen
  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp