Typpoängen.

FadeAway

Trådstartare
Eftersom det inte fungerar att ladda hem bedömningsreglementet för mig så frågar jag här. Jag har alltid tänkt att typpoängen är något slags medelvärde av extremiteter + huvud hals bål med eventuellt en poängs avdrag om hästen är avsevärt större eller mindre än genomsnittet.

Sv: Typpoängen.

Nej typpoängen avser just typen alltså hur rastypiska de är och har inte med det andra att göra. Typpoängen sätts alltså efter modellen på häst tex om den är långlinjerad, kortlinjerad, högställd, lågställd, könstypisk, ädel, grov, stor, liten osv

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 285
Senast: Kajsalisa
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
23
· Visningar
2 828
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
11 927
Senast: lilsan
·
R
Hemmet Vi har, av flera olika orsaker, börjat ha lite tankar kring att eventuellt flytta och "byta stad", men har lite svårt för att veta var... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 174
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka