typsik hästmänniska

Sv: typsik hästmänniska

Ser framför mig en typisk hästmänniska:

Skottar och kör omkring hästskit dag ut och dag in. Sliter med torvsäckar som är hårdfrusna och får hackas i lagom stora bitar. Kånkar på vattenhinkar och sliter med isfrusna vattenkar i hagen. Pust pust och stön stön.:rofl:Och detta gör vi dagligen i ur och skur, i mörker och i stekande sol, i skitiga och blöta kläder :cool: För våra älsklingar och för att få rida lite då o då på dom.

För vi är ju våran älsklings uppassare och personliga slav. :love:

Yes, så är det och jag kan förstå att vi hästmänniskor framstår som fullkomliga idioter för de "oinvigda". Men jag har även en "golfidiot" i familjen och jag kan säga att de är precis lika dana. Härligt....

• När man ska ta upp plånboken och det följer med både höboss och havrer ur fickan, då är man hästmänniska.
  • När hästlukten sprider sig över hallen som en smogridå, då är man en hästmänniska.
  • När de sista pengarna går åt till hästmat istället för middag till sig själv och familjen, då är man hästmänniska.
  • När man ska flytta eller köra något stort och tungt, används hästsläpet istället för att hyra ett rent släp. Då är man hästmänniska.
  • När man oroar sig mer för hästens krämpor än sina egna, då är man hästmänniska.
  • När man ska köra svärmot i bilen, och man måste röja den från hästtäcken, mineralburkar och annat först. Då är man hästmänniska.

är bara sååå sant:rofl:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av... 11 12 13
Svar
249
· Visningar
32 286
Senast: Åsa A
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Som en person med flera hälsoproblem genom livet som vården inte har kunnat hjälpa, så har jag kommit att fundera en hel del över just... 2
Svar
30
· Visningar
5 140
Senast: TinyWiny
·
F
  • Låst
Hästmänniskan Hatar är kanske överdrivet, men jag gillar honom verkligen inte. Har haft honom i 3 månader och han trivs i stallet och med... 4 5 6
Svar
107
· Visningar
40 270
Senast: scizofren
·
  • Låst
Ridning Jag gör ett försök att avliva myterna om att ALLA ryttare inom en gren/inriktning/disciplin rider och tränar på samma sätt. I oändligt... 11 12 13
Svar
245
· Visningar
22 310
Senast: Immer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka