Tyr hingst!

S

Sammets_rosa

Någon som kan rekommendera godkänd hingst efter Tyr med mycket bra extriör (helst ganska ädel och reslig) gärna 4 gångare med super tölt och trav. Funderar på att betäcka 5 gångsto med läcker färg, mycket pass och något kort ansatt hals e. freyfaxi ue. Hedinn.
 
Thor från Rosenlund är en hingst efter honom hur han är vet jag inte :smirk: stor brun med mycket man och stort steg det är det enda jag vet :p
 
Solfari från Oviksfjällen är efter Tyr. 4 gångare med stora rörelser. Hur hans exteriör är vet jag inte. Han är fux.
Tror att han har 9 för tölt.
 
Tyravkommorna är överlag liksom Tyr själv inte så extremt välresta. De får ridas upp men har inte någon superduperhals från början och ser lätt instabila ut i hållningen om de pressas ned med nosen för fort.

Solfari (fux) är nog den vackraste av de svenska Tyr-sönerna tror jag, Gráskjóni (skmskäck) är också jättefin 4-gångare men har inte hållningen du är ute efter. Teitur (svart) har enorm arbetstölt men inte någon vacker rygg.

Tänk bara på att det ligger mer bakom än pappan. Solfari kan tex tänkas ge bra pass med Hraffe som morfar :)
 
...men det finns ju ett antal Tyr-föl födda i år ! Det kommer kanske en ny generation hingstar så du får ett helt smörgåsbord nästa gång du ska betäcka :)


Jag vet tex en supertuff Kolkouslinjeavlad fyrgångskille (efter högt bed tävlat 2:a klassfyrgångssto) som visar tölt och är stoooor svartskäck, han bor i Kvänum och ska inte kastreras i första taget :d
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
11 883
Avel Har smått börjat fundera på om det är dags att betäcka mitt sto igen, hon blir 16 år nästa år och hade föl som 5-åring. Åren går ju fort...
2
Svar
21
· Visningar
3 389
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Skulle jag kunna få lite råd angående val av hingst? Är heeeelt ny på detta med avel och det är ju bokstavligen en djungel...
Svar
12
· Visningar
2 160
Avel Har ett sto som kommer betäckas antingen under 2017 el 2018 och skulle vilja spåna lite på hingst. Stoet är e. Quebec ee. Quidam de...
Svar
10
· Visningar
1 822
Senast: KickiH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp