Du får gärna visa ett exempel på dessa fredliga demonstranter. I regel brukar det vara folk som är hotfulla och skriker glåpord åt polisen och sedan tar på sig offerrollen när polisen svarar med våld.
Du har väl sett filmen när CNN teamet blir arresterat? Det var inte direkt våld eller hot om våld som skedde där när en kille lugnt står framför sin kameran och berättar om situationen.
 
Det finns massor av exempel på hur högerextremister med ansiktsmasker vandaliserar (flera filmer där svarta demonstranter försöker stoppa dem), uniformerade poliser som vandaliserar(!), poliser som satt tejp över sitt badgenumber så de inte ska kunna identifieras, civilklädda poliser som går omkring som "instigators" i folkmassorna, poliser som stänger av sina kroppskameror osv osv osv
 
Det finns massor av exempel på hur högerextremister med ansiktsmasker vandaliserar (flera filmer där svarta demonstranter försöker stoppa dem), uniformerade poliser som vandaliserar(!), poliser som satt tejp över sitt badgenumber så de inte ska kunna identifieras, civilklädda poliser som går omkring som "instigators" i folkmassorna, poliser som stänger av sina kroppskameror osv osv osv
Den där sista, jag har för mig att jag läste om något departement som ""råkat"" ha alla sina kroppskameror avstängda 🙄🙄
 
Det tvivlar jag på. Ser inga oskyldiga demonstranter som attackeras i spellistan.
Du frågade efter fredliga demonstranter, därför länkade jag till en video där några demonstranter talar ut mot våldet etc.
Men visst, jag återkommer om fridfulla demonstranter som poliser brukar övervåld mot, ett ögonblick.
 
Du har väl sett filmen när CNN teamet blir arresterat? Det var inte direkt våld eller hot om våld som skedde där när en kille lugnt står framför sin kameran och berättar om situationen.

Det var inget våld från polisen i den situationen heller. Det är så det fungerar. Är du snäll mot polisen är polisen snäll mot dig, oavsett brott du utfört.
 

1. Vägrar flytta på sig. När han ramlar när polisen försöker få honom därifrån hjälper polisen honom upp.
2. Lyssnar inte på uppmaning från polisen
3-5 Bra exempel på det jag nämnde. Folk som står i grupp och hånar polisen, dessutom använder våld. Inte ett dugg förvånande att polisen blir sur och svarar. En fredlig demonstrant står inte i de grupperna över huvud taget.

Polisen måste få göra sitt arbete i lugn och ro. De som håller på så där (3-5) är ligister och förhindrar lag och ordning. 1-2 förhindrar polisarbetet och därmed lag och ordning.
 
Senast ändrad:
1. Vägrar flytta på sig. När han ramlar när polisen försöker få honom därifrån hjälper polisen honom upp.
2. Lyssnar inte på uppmaning från polisen
3-5 Bra exempel på det jag nämnde. Folk som står i grupp och hånar polisen, dessutom använder våld. Inte ett dugg förvånande att polisen blir sur och svarar. En fredlig demonstrant står inte i de grupperna över huvud taget.

Polisen måste få göra sitt arbete i lugn och ro. De som håller på så där (3-5) är ligister och förhindrar lag och ordning. 1-2 förhindrar polisarbetet och därmed lag och ordning.
Seriöst?! Tycker du i video 5 att hon som blir överriden är en ligist som använder våld?! Hon står med ett plakat.. får en inte göra det enligt dig vid protester? Får en använda övervåld enligt dig om folk bara står i grupp? Du kan inte se den andra sidan som blir förbannade och använder glåpord eller våld mot polisen när de gjort det före?
 
Det tvivlar jag på. Ser inga oskyldiga demonstranter som attackeras i spellistan.
@Jeps länkade redan till en här: https://www.bukefalos.se/threads/u-s-a.1491898/post-19292005

En "smula" överdriven knuff och går därifrån

De hjälpte faktiskt honom upp igen!

De stod och tittade

Att ha händerna i luften är läskigt

Titta inte ens ut

Och ja, jag tycker att poliser kan tåla ord. De tålde iallafall det när vita personer skrek dem i ansiktet.
TOPSHOT-US-HEALTH-VIRUS-PROTEST-2-1588468988.jpg
 
1. Vägrar flytta på sig. När han ramlar när polisen försöker få honom därifrån hjälper polisen honom upp.
2. Lyssnar inte på uppmaning från polisen
3-5 Bra exempel på det jag nämnde. Folk som står i grupp och hånar polisen, dessutom använder våld. Inte ett dugg förvånande att polisen blir sur och svarar. En fredlig demonstrant står inte i de grupperna över huvud taget.

Polisen måste få göra sitt arbete i lugn och ro. De som håller på så där (3-5) är ligister och förhindrar lag och ordning. 1-2 förhindrar polisarbetet och därmed lag och ordning.
Jag länkade också till nr 1, och missade du att det var en äldre man som hade en käpp hängande från armen? Poliserna måste ha sett att det var en äldre man men tyckte att det var nödvändigt att knuffa honom istället för att säga åt honom att gå och låta honom gå i sin egen takt som han var på väg att göra när de kom mot honom?
 
Seriöst?! Tycker du i video 5 att hon som blir överriden är en ligist som använder våld?! Hon står med ett plakat.. får en inte göra det enligt dig vid protester? Får en använda övervåld enligt dig om folk bara står i grupp? Du kan inte se den andra sidan som blir förbannade och använder glåpord eller våld mot polisen när de gjort det före?

Har väldigt svårt att tro att polisen börjar. Varför skickar inte polisen glåpord och våld till mig och andra fredliga medborgare?

Man kan inte gå i en demonstration där kompisarna bredvid kastar saker och skriker bitch till polisen och sedan inbilla sig att man är en fredlig demonstrant. Är du med i ett våldsamt demonstrationståg är du ingen fredlig demonstrant. Även om det är så att det är kompisarna bredvid som kastar.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Dejtingtråden del 37
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Trött och arg

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp