1. Vägrar flytta på sig. När han ramlar när polisen försöker få honom därifrån hjälper polisen honom upp.
2. Lyssnar inte på uppmaning från polisen
3-5 Bra exempel på det jag nämnde. Folk som står i grupp och hånar polisen, dessutom använder våld. Inte ett dugg förvånande att polisen blir sur och svarar. En fredlig demonstrant står inte i de grupperna över huvud taget.

Polisen måste få göra sitt arbete i lugn och ro. De som håller på så där (3-5) är ligister och förhindrar lag och ordning. 1-2 förhindrar polisarbetet och därmed lag och ordning.
Jag förstår inte hur du såg i video nr 3 att de använde våld, de stod med händerna uppe i luften (förutom när de försökte skydda benen från slag) och började dessutom backa fr.o.m första slaget. Men poliserna tyckte att det var nödvändigt att hota, slå en-två gånger, följa efter den backande massan och fortsätta slå.
Om polisen tyckte att någon närmade sig dem för mycket så hade de kunnat sträcka ut en rak arm och be dem att backa allra först. Funkar inte det, ta fram batongen och be dem att backa igen och varna att annars använder man batongen.
 
Har väldigt svårt att tro att polisen börjar. Varför skickar inte polisen glåpord och våld till mig och andra fredliga medborgare?

Man kan inte gå i en demonstration där kompisarna bredvid kastar saker och skriker bitch till polisen och sedan inbilla sig att man är en fredlig demonstrant. Är du med i ett våldsamt demonstrationståg är du ingen fredlig demonstrant. Även om det är så att det är kompisarna bredvid som kastar.
Så det är mitt fel om någon som står bredvid mig gör ett brott? Jag ser någon intill mig stjäla något utan att jag hinner reagera, är det då mitt fel också?

Plus så hade det lika gärna kunnat vara ett fredligt demonstrationståg från början och sedan överreagerar några i tåget på polisens närvaro, ska alla andra genast skingra demonstrationen? Då blir protester aldrig av, för det kommer nog alltid finnas någon som tänder till av ilska eller passar på under tiden som det är rörigt.
 
Så det är mitt fel om någon som står bredvid mig gör ett brott?

Inte en gång, nej. Om du däremot inte reagerar på det, står kvar och bidrar till att ge fortsatt anonymitet till brottet som återupprepas gång på gång så tycker jag definitivt att du är delaktig.

Om du dessutom som i dessa fall vänder dig mot polisen och fortsätter provocera (kvinnan som blir nerknuffad av hästen) så bidrar du även till uppviglingen.
 
Senast ändrad:
Har väldigt svårt att tro att polisen börjar. Varför skickar inte polisen glåpord och våld till mig och andra fredliga medborgare?

Man kan inte gå i en demonstration där kompisarna bredvid kastar saker och skriker bitch till polisen och sedan inbilla sig att man är en fredlig demonstrant. Är du med i ett våldsamt demonstrationståg är du ingen fredlig demonstrant. Även om det är så att det är kompisarna bredvid som kastar.
:banghead:
 
1591136383407.png


Umm yeah, illegala protester mot att guvernören beslutat att stänga ner under covid, så dessa trevliga gossar och andra 'fredliga' demonstranter stod utanför statshuset i Lansing (delstatens huvudstad). Samtidigt som andra körde runt och skanderade 'Lock her up!' re guvernören som beslutat om nedstängningen, viftade med trevliga sydstatsflaggor och som synes ställde sig på trappstegen till riksdagshuset med AK-47. Ingrep polisen mot dessa genuint icke-fredliga protester och hot mot en folkvald ledare?

Vad tror ni?
 
1. Vägrar flytta på sig. När han ramlar när polisen försöker få honom därifrån hjälper polisen honom upp.
2. Lyssnar inte på uppmaning från polisen
3-5 Bra exempel på det jag nämnde. Folk som står i grupp och hånar polisen, dessutom använder våld. Inte ett dugg förvånande att polisen blir sur och svarar. En fredlig demonstrant står inte i de grupperna över huvud taget.

Polisen måste få göra sitt arbete i lugn och ro. De som håller på så där (3-5) är ligister och förhindrar lag och ordning. 1-2 förhindrar polisarbetet och därmed lag och ordning.
Du gillar inte demokrati och yttrandefrihet, va?

Hur vill du att bra samhälle ska vara organiserat?

Hur ska den styrande makten tillsättas?

Vem ska styra, och på vilka premisser?

Vad ska vanligt folk få säga?

Hur ska vanligt folk få information om vad som händer och om fattade beslut?

Ingår rätten att demonstrera i ditt idealsamhälle?

Hur ska rättsväsendet fungera?
 
Du gillar inte demokrati och yttrandefrihet, va?

Hur vill du att bra samhälle ska vara organiserat?

Hur ska den styrande makten tillsättas?

Vem ska styra, och på vilka premisser?

Vad ska vanligt folk få säga?

Hur ska vanligt folk få information om vad som händer och om fattade beslut?

Ingår rätten att demonstrera i ditt idealsamhälle?

Hur ska rättsväsendet fungera?

Du är förespråkare av anarki, va?

Hur har du tänkt att rättsväsendet ska kunna fullgöra sitt uppdrag om det är ok att skrika glåpord och att använda våld mot polisen?

Ska polisen bara stå där och ta emot enligt dig?
 
Du är förespråkare av anarki, va?

Hur har du tänkt att rättsväsendet ska kunna fullgöra sitt uppdrag om det är ok att skrika glåpord och att använda våld mot polisen?

Ska polisen bara stå där och ta emot enligt dig?
Ja faktiskt när polisen inte sköter sig och det inte finns något rättsystem som klämmer åt dom. Ja då får de tåla skit också. Hade polisen inte betett sig som de gör och åkt dit när de gör fel, hade det inte blivit några protester.
 
OBS! Känsliga varnas! Om länken funkar.
Video
En vuxen vit polis som misshandlar en 14årig svart flicka. Tycker du @Scar att detta är rätt? Att hon förtjänar att bli behandlad så? Oavsett om hon begått en brottslig handling eller ej.

Hur ska jag kunna svara på det med det materialet som grund?

Till skillnad från vad du påstår så tar rättsväsendet hand om poliser som missköter sig.

Många har dock svårt att förstå att polisen har våldsmonopol. De får använda våld inom rimliga gränser. Det vi ser ovan är ett polisingripande.
 
Hur ska jag kunna svara på det med det materialet som grund?

Till skillnad från vad du påstår så tar rättsväsendet hand om poliser som missköter sig.

Många har dock svårt att förstå att polisen har våldsmonopol. Det vi ser ovan är ett polisingripande.
Rättsväsendet som tar hand om poliser som missköter sig? Hur kommer det sig då att polisen som mördade Floyd har en massa anmälningar på sig redan före? Han visade ju tydligt att han inte är lämplig som polis och har ju med all säkerhet betett sig som en gris före detta. Om rättsväsendet gjort sitt hade han inte varit kvar som polis redan före han mördade Floyd 🤷‍♀️
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Barn och djur
  • Gryta och matberedare

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp