Udda namn på gamla

Min morfars mamma hette Gurli! :D Men kallades Gulli, och både mormor, mamma och jag heter det i andranamn


KL
Jag gillar Alma och Nora

Min mormor hette också Gurli och kallades för Gullan :love::love: Morfar hette Emanuel och jag är född på hans namnsdag, bonusmorfar hette Lennart, farfar hette Robert, farmor hette Märta, farfars syster hette Walborg och kallades Walan :love::love: Fina namn allihop. Har ju blivit något av en namnsamlare då jag har en liten uppfödning :D Folk undrar vart jag hittar alla "konstiga" namn och det är genom alla böcker jag läser :D
 
Senast ändrad:
Viola och Lilly är hur vanliga som helst bland små barn idag. Likaså namn som Hjalmar, Elise och Folke.

Jag har träffat två tanter vid namn Vivan och Essy, fina namn tycker jag :)
 
Min unghäst, som jag namngett själv, heter Ester 😍

Ester är ett trevligt namn och en av mina jättesöta gamla mostrar heter så. Men det namnet är överrepresenterat bland kristna bara för att det finns en bok i gamla testamentet som heter Esters bok. Hon är den enda kvinna som gett namn åt en bok i bibeln.
 
runt mej finns:
Valter,
Gustav,
Elna,
Sigrid,
Signe,
Nils,
osv. Gamla fina namn som kommer tillbaka nu, väntar bara på en Sven. =)

* Jenny *
 
Mormor heter Elsa och farmor hette Ellen. Ganska vanliga namn nu igen. Morfar hetter Karl Gustav och farfar hette John, det känns mer som namn som det alltid finns några som heter.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 892
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok Den bättre känslan inombords som jag började känna i början av mars har hållt i sig. Det känns som att det har ljusnat - både om dagarna...
Svar
1
· Visningar
885
Senast: _Taggis_
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 669
Kropp & Själ Har funderat ett tag på att byta tilltalsnamn, har ett vanligt tråkigt idag. Min familj och närmsta vänner lär fortsätta kalla mig det...
2
Svar
22
· Visningar
4 115
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp