Uigurer i Kina

karamelldrottningen

Trådstartare
Munskydden stoppades nu, de som misstänktes vara gjorda genom tvångsarbete.
Borde man inte bojkotta fler varor från Kina? För att åtminstone markera att det inte är ok att förtrycka människor så som uigurerna förtrycks där i detta nu.

Såklart borde man bojkotta alla varor från Kina. Tyvärr är det svårare än man tror. Det typ går inte att köpa ny mobiltelefon utan att det kommer från Kina. Jag försöker, speciellt sedan Covid-19 drog igång, att göra mitt bästa för att undvika saker tillverkade i Kina, men det är som sagt svårt.

I princip all elektronik, tv, vitvaror osv har komponenter eller är i helhet producerade i Kina. Samma sak med kläder, skor, osv. Djurfoder och en hel del matvaror. Det är mer eller mindre omöjligt att leva 'kina import' fritt.

Även om en vara produceras i Sverige så är komponenterna av den slutliga varan från Kina, ibland via mellanhänder.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är... 43 44 45
Svar
893
· Visningar
23 153
Senast: Lobelia
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 437
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för... 69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
39 870
Senast: Habina
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
28 964
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Ringorm utan kli? Något annat?