ullared eller börjes!!???

Sv: ullared eller börjes!!???

Har varit på båda ställena, och jag skulle vilja säga att det beror precis på vad man ska köpa.
Ska man bara köpa hästgrejer är Börjes det säkraste kortet, där "vet" man ju vad som finns (katalogsortimentet iaf), emedan Gekås har hur mycket annan bråte som helst.
Visst, det har Börjes också, men jag föredrar ändå Gekås framför Börjes.

Är nöjd med allt som jag köpt på båda ställena, alltifrån vintertäcken till flugpannband.

Lite OT, men ser att du bor i Kalmar. Är det inte rätt nära för dig att åka till Tingsryd bara "sådär"? För isåfall kanske det är roligare att planera in en "riktig" resa till Gekås?

varför inte ta båda??
du har ju knappast jättelångt till något av det, från kalmar?

är du BARA ute efter hästgrejer, eller hade ni tänkt köpa mer?

Börjes har ju som sagt mer märkesgrejer (mer av allting) i affären än i katalogen, dessutom har dom mkt foder o stallgrejer o utökat rätt mkt på den fronten sista tiden.

I ullared finns ju oxå rätt mkt hästgrejer, men knappast inget som har något märke. Ibland väldigt utplockat, ibland jättefina saker till billigt pris.

Ska man se utanför hästgrejerna så har ju Ullared MKT mer! Där kan man ju gå o shoppa i timmar (jag kan nog lugnt göra av med 5000 spänn där om jag kanske fyller 2 kundvagnar med mkt kläder, hästgrejer, filmer, cd-skivor, kanske nån typ cd-spelare eller annan "apparat", shampo o alla såna hygiengrejer, sen massa mat, tvättmedel, ja rubbet haha).

Visst har Börjes oxå ett varuhus o leksaksaffär men det går ju inte alls att jämföra med ullared.

Grr haha. Du har fått mig att vilja åka dit nu igen ju :p
(hann läsa pris ex. innan de försvann ? )
Synd att man inte vet riktigt vad som finns inne bara, det är ju en bra bit för mig att åka.. Fyller 18´ i aug. så förhoppningsvis får jag se till och bli klar med körkortet tills dess också. Hehe :p

pernilla_s skrev:
Börjes helt klart. Har varit på båda ställena men mest på börjes. Brukar handla där min 4-5gånger per år. Nästan alla mina hästsaker jag har har jag köpt på börjes, och har aldrig haft några problem med deras saker. De har bra priser och brukar hålla länge! Hela vår sadelkammare är full med saker jag köpt där. Har för mycket grejer men när jag är på börjes då hittar jag massor av saker som jag bara måste ha.... :devil:
samma hä! :) Min mamma köpte för 20 år sedan en sadel på börjes för dryga tusenlappen. Håller fortfarande finfint! ;)

japp.. ha bestämt mig nu det bli ullared... för börjes kan man ju åka till när man vill... det e ju inte alltid som man kommer iväg på längre resor när man ha hästar och djur....
så det bli att ta stora bilen dit...hehe.....

Man kan ju säga så här också;

Vill du handla billigt och kunna göra klipp så åk till Gekås.
Ibland har de ju en del märkesgrejer också, om det finns så är priserna väldigt nedsatta och då är det bara att fynda !!

På Börjes har du ett bra basic sortiment i katalogen, precis allt kanske dock inte finns inne men mycket finns ju såklart i butiken.
Men nu när de har fått in märkesgrejer etc. (lockar mig att åka dit :D ) så kanske det är värt att åka dit om det är Det du vill ha, men vill du handla ffa. Billigt så skulle jag åka till Gekås i alla fall.

Men som de andra skriver, varför åker du inte till båda ställena? :D

Såg nu att du hade bestämt dig för Ullared. :)
Hoppas du har tur och hittar mycket grejer när du väl åker dit,
läs gärna Gekås tråden!

Har Ullared någon katalog/hemsida ? Bor i norrland så de e lite svårt att åka å shoppa över en dag :d ;)

Ullared har en hemsida www.gekas.se du kan dock i princip enbart få information om varuhuset, öppetider etc. på hemsidan. De kan inte ha katalog eller webshop etc. eftersom dom får in Olika partier hela tiden, dessutom skulle nog jätte många beställa så det skulle nog vara väldigt svårt.

Även fast du har långt tid ner skulle jag ändå föreslå en tripp dit ner.
Flyg, buss eller liknande. Eller kanske en längre semester neråt södra Sverige? :) Och kanske tillbringa ett par dagar där nere? Finns ett bra vandrarhem i Falkenberg (heter Falkenbergs vandrarhem) som är billigt, vi brukar bo där om vi ska neråt..

Dock ska man inte åka till Gekås ENBART för hästavdelningen tycker jag, utan för varuhuset i sin helhet. Finns massor av kul man kan fynda där! :) Kläder, schampoo, hårvårdsprodukter och kosmetika (de har även märkesparfymer numera), leksaker, mat, cdskivor, apparater och teknikprylar, heminredning etc..
Finns hur mycket skoj som helst! :bump:

nej nej man åker ju inte till ullared enbart för hästgrejerna, då blir man nog besviken ändå (spec om man åker från norrland....)
jag har nog cirkus 20 mil dit o man åker ju dit för att shoppa i hela varuhuset, men självklart blir det minst 2 stopp på hästavd :d

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
666
Senast: cowgirl81
·
Skola & Jobb Jag ingår i en ledningsgrupp som vid ett tillfälle varje månad gör en team-övning tillsammans, primärt för att vi ska lära känna...
Svar
5
· Visningar
366
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Just nu känner jag en längtan efter något. En längtan efter att återuppta de saker som gjorde livet så härligt – spontana resor...
Svar
0
· Visningar
396
Senast: IngelaH
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla... 2 3
Svar
42
· Visningar
6 399
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka