ullared fynd

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare M-Meduza
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 674
  • Visningar Visningar 72 854
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ullared fynd

Jo det blir nog det :/ Rackarns också får leta vidare ;)

*kl*

Skulle åkt till Ullared imorgon men det får nog vänta :(.

Min kompis som jag skulle åka dit med åkte av sin häst i tisdags och bröt 3 små ben i foten + fraktur i mellanfoten så hon ligger på sjukhus :cry:. Dom har plockat ut en bit av hennes höftben och opererat in i foten och hon får inte stödja på foten på 8 veckor :(!

hm, lät ju inte så lovande:( då får det bli ännu fler till den store grabben då även om det är lilleman som skulle behöva några i reserv...

*KL*

Har vart på Gekås idag.. köpte lite grann.

* vintertäcke
* regntäcke
* svetttäcke
* ridbyxor
* stövelskaft
* tömkörningsgjord
* inspänningstyglar
* Pälsglans

+ massa annat till mig o sambon

Kommer imorn *lovar* ska prova allt på hästen då och hålla tummarna för att allt passar. :bump:

Men ridbyxorna oj oj oj va snygga dom var :D

***Knapplån***

Jag var i Ullared igår, och visst fanns det massor av fina saker på hästsportavdelningen. Själv köpte jag två par ridbyxor. Hästarna har i princip vad de behöver, så det enda jag köpte till dem var en dunk B-vitaminer, en fodertunna, en elastisk täckesgjord samt tre ryktstenar.

Immer

vad var det för priser på vintertäckena? Hade de många stalltäcken? Hur pass tjocka var de och fanns där med halvhals?
Ska upp till Ullared i mitten på oktober, någon som har tips på dag och tidpunkt man ska vara där för minst antal människor?

vardag eftermiddag är bra att åka. eller ja vardag över huvudtaget, det är inte mycket folk där nu, eller ja de är ju så stort så allt folk sprids =)

det var ett jättevarmt tjockt stalltäcke för typ 250 kr. (de hade jag köpt om jag behövde ett)

vintertäcke? du menar ute vintertäcken då? vet faktiskt inte om de var några riktigt tjocka ute täcken, men där va ju fodrade för typ 350 spänn

halv hals fanns där nog inga tror jag..

Aha ok antar att du bor nära Gekås? ;)

Då kanske du vet hur utbudet och priserna är på regntäcken?

Immer vad kostade fodertunnan ? Hur stora fanns där? Någon bild ? :angel:

jopp bor rätt nära.

sist jag var där, (Förra veckan) så hade de mycket regntäcken tycker jag, mest fodrade iofs, men där var nog nån som var ofodrad. billiga (såklart!) från 250 typ..

Fanns inte så supermånga vintertäcken. Jag vill gärna ha halvhals så jag hittade 3 täcken men köpte det ena bara. Jag gav 399 kr för det. Köpte ett likadant förra året o året innan det. Men tyvärr så har hans hagkompisar tyckt dom var mumsiga. Men ett bra täcke som jag vart kanon nöjd med.
Tittade inte på några stalltäcken alls då jag har massor.

Just de. Vintertäcket jag köpte var 360 gr foder. Tjockt och mysigt =)

min ullaredstripp blir nog inte förrän den 19 oktober:(, om jag kan ta ledigt från en labbgenomgång då:confused: det positiva är väl att jag ahr pengar att spendera:D:banana: så jag behöver itne spana lika mkt på prislapparna denna gången som förra då mor min fick hjälpa till med en tusenlapp:crazy::angel::eek::omen jag behövde faktist allt jag handlade den gången, nästan allt iaf:angel:

Någon som sett om de har boots med "snurra-inte-runt-knöl"? sist så köpte jag boots i stl pony som var enorma, såg det redan i butiken att de var för stora men tänkte fixa till dem hemma. men nu efter att ha använts lite så har min egensydda knöl plattats till och bootsen ahr dessutom töjt sig så de sitter inte lika bra längre:(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Kommer att behöva börja rida med pannlampa nästa år om vi ska kunna göra längre turer än 1km 🙈 Finns det enkoma pannlampor till hjälmar...
Svar
10
· Visningar
402
Senast: Hedwig
·
Fritid Jag har semester från onsdag nästa vecka och 3,5 veckor fram. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på och har inte heller ekonomi till... 2 3
Svar
49
· Visningar
1 889
Senast: manda
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari... 16 17 18
Svar
355
· Visningar
17 440
Senast: Cattis_E
·
Fordon Hej Buke, jag vänder mig hit då det brukar finnas så mycket kunskap utöver hästeriet. Det har börjat lysa en röd varningslampa i min... 2
Svar
21
· Visningar
1 509
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka