ullared fynd

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare M-Meduza
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 674
  • Visningar Visningar 72 854
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ullared fynd

Haha okej, vilken tur jag ska ha min sambo med mig då, han är ganska bra på att fråga "behöver vi verkligen det där? Är du helt säker?" :angel:

Hade tänkt köpa:

Helskodda ridbyxor
Fleecetäcke
Benlindor (vanliga och sådana med "padd" i början)
Grimma/Grimskaft
Shabrak
Benskydd
Nytt D-bett
Pannband
Träns med bred nosgrimma (till hobbyridning)

Hur ligger priserna på detta, ungefär då. Billigt?

om du vill köpa extrasaker så får du skicka iväg honom till en annan avdelning;)

de brukar ha copperfields helskodda för 279:-, sen finns det kanske billigare och dyrare också.

ett fleecetäcke kan du hitta för 100lappen, villdu ha gjordar på det så kostar det runt 120 kr

det var rätt länge sedan jag köpte lindor där men när jag köpte så fanns det hälften fleece hälften elastiska där fleecet skulle användas som padd. och de kostade ngnstans mellan 79-99 för 4 stycken har jag för mig.

grimmor och grimskaft hade de rätt mkt av sist jag var där men det var ett halvår sedan sist...men de har både läder och andra "vanliga" grimmor, priset skiftar ju beroende på material.

schabrak har de okcså rätt mkt av, ibland kan de tvara rätt utplockat men ngt hittar man nästan alltid. tror det finns från 59kr/styck

benskydd har de också lite att välja på, inte mkt men lite iaf, hampa pro runt om kostar 269 där sen vet jag itne hur det är med de andra. boots hade de förrförra gången jag var där.

betten,pannband och träns har jag 0 koll på...men vissa tkr att läderkvaliten på tränsen är kass, själv har jag inte haft ngt träns därifrån så jag vet inte.

Supertack för ditt svar!

Jag lär nog komma hem med alldeles för mycket ;) såg att de öppnat bilmusseum nu, antar att pojken kommer tassa dit. Undrar om det fanns någon baktanke ;)

Jag kanske ska till ullared imorgon får se hur det blir med det ;)

Gekshstavd.jpg

100_0033.jpg

Vet nån märket på det där tränset, vad det kostar ca och om det går att köpa nån annanstans än bara Gekås?

*KL*

Jag ska dit nästa fredag (21/9) :bump:

Hade tänkt köpa:

Vintertäcke (ute)
Thermotäcke (inne)
Fårskinnspad
och lite annat småplock.....

Åh vad kul du får komma med en "Gekås rapport" sen och berätta :D

Haha ja ;)
Kom precis hem nu :rofl:
Köpte mest grejjer till mig själv, eftersom jag är hästlös. (häst till våren)

1 shortchaps
2 par ridstrumpor
1 par ridvantar
1 skinnjacka
1 vinterjacka
och massa smågrejjer

vi har typ landställe en havtimme ifrån ullared . så det handlas häst grejor där någon gång i månaden x)

Hanzii du måste ju visa lite bilder :D Skulle även va kul & se bild på skinnjackan och pris ;)

Nån som vatt på Ullared igår/idag?
Hur var hästsortimentet?
Ska dit imorgon :banana:

Jag har ett sånt träns, köpte det 2005 (på Ge-kås). Då kostade det 149:-, inget märke på det. Har inte sett det någon annanstans.

*Kl*
Var i Ullared igår. Köpte enheldel grjer och jag är allmänt nöjd med min shopping = )

Var där idag, men jag blev ganska besviken :/ Täckena, hittade två fina regntäcken ett beigt och ett brunt, men i strl 115 :O Sen tycket jag inte det fanns nått snyggt stall, vintertäcke, fleece m.m.
Köpte därimot bruna Hampa Pro skydd..
Och ett brunt schabrak med blå/vit kant, ser typ ut som ett fejkat Hööks ;)
Och sen blev dte lite ridkläder, dock bara tröjor och strumpor..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Kommer att behöva börja rida med pannlampa nästa år om vi ska kunna göra längre turer än 1km 🙈 Finns det enkoma pannlampor till hjälmar...
Svar
10
· Visningar
402
Senast: Hedwig
·
Fritid Jag har semester från onsdag nästa vecka och 3,5 veckor fram. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på och har inte heller ekonomi till... 2 3
Svar
49
· Visningar
1 889
Senast: manda
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari... 16 17 18
Svar
355
· Visningar
17 438
Senast: Cattis_E
·
Fordon Hej Buke, jag vänder mig hit då det brukar finnas så mycket kunskap utöver hästeriet. Det har börjat lysa en röd varningslampa i min... 2
Svar
21
· Visningar
1 509
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025
  • Kattbilder #10