Ullaredsfynd! :)

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Kryptonit
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 173
  • Visningar Visningar 108 164
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ullaredsfynd! :)

*KL*
Bad en vän köpa ett extra reflextäcke till mig när hon va uppe (glömde ju de sist jag va där) haha hon lyckades få en i ponnystorlek. Inte den som va felmärkt utan den riktiga ponnystorleken. Eftersom full är för litet kan man ju undra hur detta kommer se ut:P

För övrigt, vill jag se mer bilder nu :D

min kompis var på gekås för två veckor sen, och köpte då två träns, ett schabrak och en borste till mig.
borsten är en vanlig naturhårsborste med trärygg så jag tog inte kort på den.
inte heller på schabraket (ett grönt med gul och brun kant samt passpoal i brunt/gult/grönt) eftersom det varit med tidigare i tråden.

träns med blå padding och blå strass:
P134785056.jpg

träns med gammelrosa padding och ljusrosa strass:
P134785060.jpg

det är svårt att ta kort i dåligt ljus. ska prova tränsen på min häst när jag kommer ihåg det. blir nog bättre kort då.
dom ser skabbiga ut nu :crazy: och blixten tog en del av färgen

Senast ändrad:

det ska min häst också tycka, har jag bestämt.
han är bortskämd med rosa och lila saker, dags för honom att få ha en "killfärg" ;)

Var där förra veckan och köpte lite grejer .

Skritt täcke 99:-
Benlindor 29:- (extrapris)
Grimma 39:-
Shabrak 99:-
Benlindor med padd 99:-

160.jpg

Kom ihåg, inga priser på tråden! Sånna är väl reglerna?

Tänkte höra om det där tränset med ljusblått o ljusrosa, hur är den i storleken?
Funderar på om man skall ha cob det borde ju funka...
Du köpte väl i cob va? Hur är den?
(Vissa cob är ju typ ponny och andra typ häst så...)
Jag har en islandsvalack med lite grövre huvud.

Tänkte bara meddela att jag har provat täcket nu. Tyvärr var det väl inte så vidare bra, passformen var väldigt konstig.
Bogen är jättesmal, min pålle som annars drunkar i andra täcken fick ha bogspännena på det yttersta av 3 ringar :eek: Och ändå kändes det lite trångt :crazy:
Sedan var det lite kort neråt, mot marken eller vad man ska säga. Det räckte knappt ner över magen på min tunna häst :(
Men det duger att använda, men jag trodde att det skulle vara som de andra täcken från Gekås i storlek och passform

OOOOOOJ, jag köpte ett sådant i stl 155 till min pålle som drar 150 i täcken. Det var lagom stort, men VÄLDIGT stort framme i bogen. Bogspännena var såååååå lååååååånga så jag vet inte vad jag ska göra av "stumparna", måste nog klippa av dem. :S Undra om jag knäpper på fel sätt, men remmarna var nog minst 50 cm lååååånga.....

Ridtäcket var för GRYMT snyggt, fanns de i andra färger också? :love:

jag ska dit 24/11 verkar det som:banana:
Skulle åkt i fredags men jag har haft feber och varit sjuk nästan en vecka :(

Men den som väntar på något gott... ;)

ååhh vad fint det blåatränset var
ett sånt vill jag ha dumma ullared o ligga så långt bort.....

Jag är inte helt säker men det borde ju finnas de som vet mer än jag...
Detta är en av mina favorittrådar så därför är jag mån om att den får vara kvar :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
412
Senast: Freazer
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 445
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 215
Senast: Capybara
·
Gnägg Startar nu en allmän tråd om chat gpt😅 Vet att det har varit många andra sådana här men alla har känts hyfsat specifika? Ingen bara... 2
Svar
35
· Visningar
1 380
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka