Ullaredsfynd! :)

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Kryptonit
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 173
  • Visningar Visningar 108 166
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ullaredsfynd! :)

vad är det du skriver :eek:;) :rofl:

har faktiskt haft planer länge att åka ner nu väntar bara på att plånboken heltplötsligt växer över natten!!!

Men min ena häst drar ju 165 i täcken å x-full i träns å stor x full eller xxfull i grimmor...
å den andra drar 85 i täcken å föl i grimmor å mini shettis i träns...

Alltså det ja ville komma fram till är ju det att finns det bra utbud i jättesaker eller i mini saker???;)

Ja har en shettis som har 105 och en nordis med 165..och när jag var där tyckte jag det var dåligt med just täcken och sadelgjordar..det var några täcken som fanns i mina strl men bla några täcken jag kolla på och tyckte va skit snygga kunde ja inte köpa för som var för små eller stora..det verka som strl låg runt 125-145..det va det vanligaste..
men ja hitta lite annat..

*svart grått täcke med hals 165:banana:
*svart stalltäcke 165
*rutigt fleece täcke 155
*rosa fleece täcke med döskallar te lillen:rofl:
*sadelgjord med resår och ögla 145
*stigläder-stigbyglar
*reflexländtäcke blått med reflex
*höga transport skydd strl full
*hovkrats med borste
*fårskinnspadd
*ridstrumpor
*2 par ridbyxor 1 par fodrade:)
*schabrak

kommer inte ihåg nå mer just nu..men som sagt så ska ja ta lite bilder imorgon på sakerna..;)

Finns det panikhakar där? :crazy:
Och hur är det med julgrejjerna? Finns det tomteluvor? :)

Senast ändrad av en moderator:

Jag fick nästan inte köpt någonting i hästväg, hade inte tid för alla julklapparv som skulle inhandlas...
Men det blev ett par ridstrumpor, ett schabrak och hästgodis iaf. men inte värt att ta fram kameran för ens en gång....xD

INGA annonser, prisförfrågningar eller liknande får finnas i tråden. sköt sånna grejer direkt via PM

Alltså: Anna har köpt ett fint schabrak, Lasse ska åka till gekås nästa vecka och undrar vad schabraket kostade. Lasse skickar då pm till Anna och frågar. Jättebra! tråden fortsätter!

Men så dagen efter kommer Anna och säger att schabraket var för litet, Lisa svarar i tråden med "Jag kan köpa det, hur mycket vill du ha?!", Anna svarar att hon vill ha 175kr och VIPS så är tråden borttagen.
Vad lär vi oss av den här historien?
Jo: Använd pm-funktionen!

Tjafs om vad man ska kalla affären gekås/ullared hör inte heller hemma här.
Alltså: Maja skriver "jag ska till ullared imorgon". Vilhelm svarar "DET HETER GEKÅS!!". Maja svarar "Jag har ALLTID kallat det Ullared". Vilhelm svarar "Ullared är en STAD! Affären heter GEKÅS!!!!" och TJOFF så ligger tråden i soptunnan!
Och vad lär vi och av den här historien?
Jo: Låt dom andra kalla det vad dom vill, alla fattar ju ändå vad som menas.

Jag bor i Varberg och har bara ca 3 mil till Ullared. Bästa tiden är vardagseftermiddag efter kl 16. Tror det är öppet till kl 20 varje dag. På seneftermiddagen är det väldigt skönt och inte mycket folk. Men det kanske blir för lite tid om man ska shoppa mycket och inte kan åka så ofta. Var på Gekås för två veckor sen för att handla till vår nya ponny. Köpte för små täcken och skall åka upp och byta imorgon. Vill bara tillägga att jag fick jättemycket hjälp av kunnig personal på hästavdelningen. En applåd till dem!!!

Får man fråga vad saker å ting kostar här direkt i tråden?:p

*knapplån*

Jag är jätteglad :D för jag ska till Gekås den 29e, fick reda på det idag. Vi i USEK styrelse + några utomstående ska bila ner dit :D . Perfa och köpa julklappar ju men säkert extremt mycket folk precis efter att folk fått lön :crazy: Jag har jätte abstinens för jag har inte varit där sen i somras :p .

På inköpslistan och sådant som jag ska spana efter är i alla fall:
*Håltång
*Tömmar
*Bra lädersmörj grejer (hellre dyrt men bra :p )
*Pälsglans Equistar eller Carry & Day & Martin
*Hösäckar märkta morgon, lunch, middag & kväll
*Foderhinkar små med lock till
*Krubba, vet inte om det finns?
*Sax
*Koner
*Schabrak :love: jag är ju tokig i schabrak :p vill ha Isabell werth, döskalle, och dom där "hööks-kopiorna"...
*Utetäcke, mellanfodrat typ 200 g 145 cm
*Ylletäcke med kryssgjordar 145 cm
*Bett tredelat, rakt eggbett med fasta ringar
*Ev. billigt träns och ha vid longering o dyl . typ som reserv
*Ridlindor , dom i acryl tycker jag är bäst
*Krokar och lite sånt
*Gummikrokar
*Inspänningstyglar
*Mätsticka
*Tävlingstavla att rita program och så på
*Whiteboard & pennor
*Körpisk
*Linfröolja
*Ev. b-vitamin
*Ev. ÄC-vinäger
*Pannlampa
*Grimma
*Ridbyxor
*Ridstrumpor
*Mössor
*Handskar
*Långkalsonger
*Ev. thermobyxor
*Varma tröjor
*Raggsockar
*Tvättsvampar

Vad av detta finns inne?? :D Gärna bild! :)

Schabrak har jag väll så jag klarar mig egentligen :p men det är bland det roligaste som finns att köpa ju. Men vill gärna veta vilka sorters täcken och så som finns inne, ylletäcke ska vara med kryssgjordar och utetäcke lite mellanfodrat sådär, runt 200 g . Några förslag?

Nu äntligen är det bestämt att jag och kompisen ska till ullared!!:banana:

Nästa år:angel::rofl:

*längtar:D*

Det blir förmodligen ingen trip till gekås i år :(, blir i början av nästa år. Fast då har jag ju lite mer pengar förhoppningsvis ;)

Listan:

Tömmar
Tömkörningsgjord, finns det?
Körspö, + allround
grimskaft
Schabrak
Fårskinnspadd
Krokar
Ridstrumpor
Ridbyxor om dt finns från Horka:love:
Vindjacka
Hinkar
Reflexer
Stigläder
ev. fler koner

Säkert en massa jag glömt som slinker ner i vagnen :angel:

Jag ska dit på LÖRDAG! omg omg :banana: Jag är sååå lyckliig :) Hoppas dom har döskalleschabrak eller täcke!
Och jag LOVAR er andra att jag uppdaterar informationen och lägger upp bilder ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
412
Senast: Freazer
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 446
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 217
Senast: Capybara
·
Gnägg Startar nu en allmän tråd om chat gpt😅 Vet att det har varit många andra sådana här men alla har känts hyfsat specifika? Ingen bara... 2
Svar
35
· Visningar
1 402
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka