Ullaredsfynd! :)

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Kryptonit
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 173
  • Visningar Visningar 108 166
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ullaredsfynd! :)

Det ländtäcket köpte jag förra året när jag var där. Tycker inte alls om hur det sitter, det liksom halkar bak väldigt mkt på min häst, och drar liksom bak sadeln pga det. sitter väldigt konstigt enligt mig, men det knakse bara är pållens rumpa som är för stor :D hur sitter era, ni som har det, är jag ensam om att tycka så?:)

haha, det låter ju bra ;) däremot så har jag hört en massa bra om det ländtäcket av några andra så det kanske beror på hur hästen är bygd, jag får hoppas på att min häst är byggd på ett bra sätt enligt täcket :p

kl

INGA annonser, prisförfrågningar eller liknande får finnas i tråden. sköt sånna grejer direkt via PM

Alltså: Anna har köpt ett fint schabrak, Lasse ska åka till gekås nästa vecka och undrar vad schabraket kostade. Lasse skickar då pm till Anna och frågar. Jättebra! tråden fortsätter!

Men så dagen efter kommer Anna och säger att schabraket var för litet, Lisa svarar i tråden med "Jag kan köpa det, hur mycket vill du ha?!", Anna svarar att hon vill ha 175kr och VIPS så är tråden borttagen.
Vad lär vi oss av den här historien?

Jo: Använd pm-funktionen!

Tjafs om vad man ska kalla affären gekås/ullared hör inte heller hemma här.
Alltså: Maja skriver "jag ska till ullared imorgon". Vilhelm svarar "DET HETER GEKÅS!!". Maja svarar "Jag har ALLTID kallat det Ullared". Vilhelm svarar "Ullared är en STAD! Affären heter GEKÅS!!!!" och TJOFF så ligger tråden i soptunnan!
Och vad lär vi och av den här historien?

Jo: Låt dom andra kalla det vad dom vill, alla fattar ju ändå vad som menas.

haha, det låter ju bra ;) däremot så har jag hört en massa bra om det ländtäcket av några andra så det kanske beror på hur hästen är bygd, jag får hoppas på att min häst är byggd på ett bra sätt enligt täcket :p

Okej då är det nog bara Winnies rumpa som är felformad :p
Hon har ett par andra ländtäcken oxå men de ligger kanon på henne. så detta blev jag väldans missnöjd med, men det beror säkert på henne då om andra haft det oc är nöjda! annars är det ju väldigt snyggt och bra tjocklek på osv enligt meJ:)

Min häst har en liten rumpa, och jag har inte stött på några problem med det ländtäcket :D

Förresten, är Isabell Werth schabraken bara i dressyr..? :confused:

*kl*
Åh vad synd att de inte hade några tömkörningsprylar. :(

Tråden kommer ändå snart försvinna eftersom den närmar sig 1000 inlägg vilket är gränsen nu för att de stora trådarna tar upp stor plats på servern och segar ner Buke.

Men då borde vi ju få göra en ny?

Jag har 3st isabell werth schabrak från gekås. 1 marinblått, 1 brunt och 1 ljusblått.

SCHABRAK166.jpg
[/IMG]

SCHABRAK165.jpg
[/IMG]

HPIM2317.jpg
[/IMG]

Alltså.. Den här tråden kommer ju försvinna snart pga att folk inte fattar reglerna överlag på buke.
Dom kommer aldrig fatta! Om man så skriver "fråga inte efter priser" i varannat inlägg, så kommer dom aldrig fatta!

Så jäkla tråkigt!:cry:

Precis....Men jag tycker vi kämpat på bra om att försöka få folk att inte bryta mot reglerna...Men de struntar fullständigt i dem eller så glor de bara på bilderna och slänger sen iväg prisföfrågan....
Tycker att om moderatorn blir sur ska hon varna de som kommit med prisförfrågningar och inte låsa tråden som vi kämpar så förbaskat med!

Tråden kommer ändå snart försvinna eftersom den närmar sig 1000 inlägg vilket är gränsen nu för att de stora trådarna tar upp stor plats på servern och segar ner Buke.

Det tycker jag e lite knepigt...På visa av forumen e där trådar med över 2500 inlägg och de blir typ aldrig låsta???:confused:

ja men låses tråden för att den är förstor så får vi ju öppna en ny det får vi ju inte om moderator låser den om vi inte skött oss... dvs massa prisförfrågningar och dylikt....

JA! Jag har inte sagt något annat!!! Jag har bara sagt att tråden kommer försvinna pga storleken!!!!!!!!!

Haha. ;)
Tråkigt att de måste försvinna. Min Goffetråd fick ju exakt 100.000 svar, sen fick den sova, för evigt. :cry:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
412
Senast: Freazer
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 445
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 216
Senast: Capybara
·
Gnägg Startar nu en allmän tråd om chat gpt😅 Vet att det har varit många andra sådana här men alla har känts hyfsat specifika? Ingen bara... 2
Svar
35
· Visningar
1 394
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka