Ullaredsfynd! :)

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Kryptonit
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 173
  • Visningar Visningar 108 163
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ullaredsfynd! :)

KL

Har sett brodyr på lite saker därifrån,, kan man fixa det där?

Finns det typ webkameror och högtalare och sånt också?

Inbilliar jag mig bara, eller är de flesta schabraken högre i bakkant? Behöver schabrak som är väldigt "stelt", annars får pållen skav på manken. Behöver därför också stort utrymme fram, är det det?

:bow:

brodyren kan du inte fixa där

webcam och högtalare (dator och stereo i alla fall) finns på nedre plan

oftast finns det stigbyglar med gummisnodd, inte mycket billigare än typ börjes/hööks. ibland finns det vanliga, hela stigbyglar också.
benreflexer däremot brukar finnas väldigt billigt.

Det låter jättebra :D, ngt annat roligt i deras utbud som finns inne? :)

jag vet inte vad som finns nu.
jobbade nere i dom trakterna i somras, så jag var där tre gånger i veckan (handlade saker till jobbet, på hästavdelningen dessutom)

Cili låter perfekt och jobba kring ullaredstrakterna :D

Någon annan som vet ngt annat av bra kvalitet som borde köpas när jag åker ner dit? :)

haha, gäller det bara hästsakerna, eller vill ni se hipsters med döskallar också? ;) min digitalkamera har givetvis rymp men jag kan fota med mobilen, ska se om jag inte kan komma iåg det imorgon. Jag shoppade ganska basic, billigaste fleecetäcke etc. Fick en obehaglig räkning som överraskning på 4500 kr förra månaden, och min budget var därför inte galet stor.. Men jag handlade en jacka och en kappa och lite till hemmet. Arnica Gel, en till mig och en till hästen. Vill minnas att den kostade 36 kr (mindre flaskan), var inte det billigt? Och på tal om billigt, köpte ett par ridbyxor i enklaste modellen, känns bra i kvaliteten, har provat dyrare som känts billigare, 159 kr kostade de, sedan var inte steget långt till lite exklusivare modeller, men dessa dög fint till mig.. Ridvantar, glömt vad de kostade.. Benreflex, 49 kr för 4 st(om jag minns rätt), en hjälmreflex för en tia.. Och en reflexväst till bilen, 19 kr, har hört att man ska ha en extra i bilen om något skulle hända och det var mörkt. Himla praktiskt, fyller inget alls.. Väldigt tjusigt.

Nästa gång jag kommer till geKås ska jag shoppa en korg till benlindor (om den finns kvar), en fölgrimma (om stoet fortfarande är dräktigt), matchande schabrak och benlindor om det finns något spännande. Sedan får det nog var abroms på hästgrejjor, hästen har breddat sig så mycket över ryggen så jag gissar att vi behöver böja spara till en ny sadel, trist, trivs annars bra med den jag har, samtidigt som det ju är bra att hon breddat sig..
U

fattade jag rätt att jag fick skriva priser men inte fråga om dem? Annars ber jag om ursäkt så får mitt inlägg gärna redigeras eller tas bort, förlå tom det blev fel..
U

Någon mer än jag som ska dit imorn?
Vet ni om dom har hjälmar där? :)

KL

Nån som var där typ igår och såg några isabell werth schabrak?

Var du där idag? ;) Hemma en snabbis o kollar mailen bara, måste ju kika in här o se om du köpt nått fint åt mig ;) haha. men vi hörs när jag kommer hem igen på fredag!

Jag var där idag! (mindre än en månad sen sist, och det är ändå 25-30 mil enkel resa :angel: ) Fast underbart med såna spontana resor ;)

Fick tag i ganska mkt! Julklappar, lindhållare, gråa kombilindor, vita elastiska, nosludd, reflexer m.m Moster och kompis köpte bla hinkar, hästleksakbollen, blå fårskinnspad (till B-ponny :D ) svart fleecetäcke med guldprickar, grårutiga benlindor, jättesnygga vitt hoppschabrak+brunt hoppschabrak!

Ville ha tag i fler scharbak tex brunt, gråa isabell (:love: ) , bruna med dubbla blåa pp.. Lite besviken att jag inte hittade några såna, men nöjd iaf med dagen! Hittade mkt annat på klädavdelningen och julklappar till familjen.

Förresten vad mkt isabellwerth grejer dom har fått in! Skitsnygga tävlingsskjortor till lågt pris, fleecejackor och schabraken :love: Jättesnyggt är det!

Bilder kommer imorn på eftermiddagen! :)

kl

jag var där igår. Sjukt besviken på hästavdelningen. Var exakt samma grejer som när jag var där förra sommaren ungefär. Köpte endast ett schampo med mej hem.
Kvaliteten på täckena var ungefär det sämsta jag någonsin sett :crazy:

kl

jag var där igår. Sjukt besviken på hästavdelningen. Var exakt samma grejer som när jag var där förra sommaren ungefär. Köpte endast ett schampo med mej hem.
Kvaliteten på täckena var ungefär det sämsta jag någonsin sett :crazy:

Jag tycker det har varit bra variation de ggr jag varit där, och jag var ändå där 2 ggr på två veckor i somras :p Sen var jag där 2 ggr på en månad nu för ett tag sen och då var det inte samma grejer, självklart har de ju säkert ett visst fast sortiment också.
Köpte ett fleecefodrat utetäcke till min ena häst när jag var där sist, och det är kanon! Ett av hennes bättre täcken faktiskt!! Sen köpte jag ett par innetäcken/svettäcken till unghästen som han ska få inviga när han kommer hem nästa vecka, så de kan jag inte uttala mig om, men det utetäcket jag köpte är som sagt skitbra verkligen!! :) Bra passform också dessutom.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
411
Senast: Freazer
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 441
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 212
Senast: Capybara
·
Gnägg Startar nu en allmän tråd om chat gpt😅 Vet att det har varit många andra sådana här men alla har känts hyfsat specifika? Ingen bara... 2
Svar
35
· Visningar
1 370
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera Mera VIII
  • Födda-24