Ullaredsfynd! :)

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Kryptonit
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 173
  • Visningar Visningar 108 164
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ullaredsfynd! :)

bara till att ta en rakapparat, (djur) och raka en kanal själv:P JAg personligen behöver den nog som den är till min herre =)

Liten fråga hur tjocka är fårskinspaddarna från gekås?
Kanske någon som har en bild med padden 'in action'??
:bow::bow:

Dom är som vilken fårskinnspad som helst och fluffet runtom är tjock och gosigt :D
Här är några bilder:

Jättebra bild Man ser fårskinnspaden hur bra som helst! Inte... :p

Tänkte bara meddela att jag har provat täcket nu. Tyvärr var det väl inte så vidare bra, passformen var väldigt konstig.
Bogen är jättesmal, min pålle som annars drunkar i andra täcken fick ha bogspännena på det yttersta av 3 ringar :eek: Och ändå kändes det lite trångt :crazy:
Sedan var det lite kort neråt, mot marken eller vad man ska säga. Det räckte knappt ner över magen på min tunna häst :(
Men det duger att använda, men jag trodde att det skulle vara som de andra täcken från Gekås i storlek och passform

Jag hade ett sånt stalltäcke till min d-ponny och tyckte det låg prima :p

*kl*

Var där i förmiddags och shoppade. Tvärfullt redan kl 9, men ingen kö gudskelov. När jag gick ut vid 12 var det desto värre, kön ringlade sig låååång...

Ingen kamera, så det får bli en skriven lista.

* Vintertäcke med halvhals (tja, i alla fall en liten "snibb" över mankammen, fjantigt att kalla det halvhals). Svart, 360 g foder, 3000 mmVp (samma andas siffra). Bomullstyg invädigt, men nylon vid bogarna. Snabbknäppen fram. Jag valde en storlek större än nomalt, vilket jag är glad för, det var litet i storleken. Funkar, men är knäppt vid bogen med den konstiga halvhalsen, det kommer att rinna in. 399 kr, känns i alla fall ok för det priset.
* Fleecetäcke som kände rätt stabilt (inte fladdrigt alltså). Slit och släng som man kan ha i boxen på natten. Kryssgjordar och svanssnöre. Paisely-mönstrad i olika grå nyanser, rätt snyggt faktiskt! 129 kr.
Såg förresten att de hade rosa fleece-täcken med gråa dödskallar, för de som gillar sånt... :eek:
* Dressyrschabrak i grönt med passpoal, något tidigare inlägg har bild på samma. 99 kr.
* Diverse reflexer för ben, "förbygel" och hjälm (10-49 kr).
* B-vitaminer (49? kr).

Hittade tyvärr inga Isabel Werth-schabrak. :(

Köpte lite kläder (inte häst-). En collagetröja, ett par toppar och en blus.
Massor av förbrukningsvaror och godis...
En jättefin ljuslykta.

Totalt ca 2 500 kr.

(Och så köpte jag en ny mobil på NetonNet...:cool:)

Ta fram en klippmaskin. Gör en kanal. Ta bort det ludd som ligger i din tilltänka kanal. Jag vet inte hur jag tydligare ska beskriva ingreppet.

Förstår inte varför du har fastnat för att det ska sys någonting?

Glömde ju en sak - nästan den bästa!

Köpte ett par toppenfina ridhandskar i skinn med 40 g thinsulate foder. Kanonsköna och super passform. "Red in" dem i eftermiddags och de fick väl godkänt. Kostade runt 50 kr.

Dom handskarna hade jag förra året, men tappade en.
Så när jag var där idag så köpte jag också såna.

Annars blev det inte så mycket hästgrejer;
brun/rosa rutiga termoridbyxor
Mössa
Underställ
Dressyrspö
Fleecetröja till lilla systerdottern

Och så en massa annan skit för summan 1500:-

Var du har padden beror på vilket syfte du har med den.

Vi lägger den direkt på ryggen på en av hästarna för det är där hon behöver den.
Hon blir nämligen väldigt ömhårad i fällningstider, men lägger vi padden direkt på ryggen reagerar hon inte. Alltså hon har INTE ont i ryggen på något vi utan hon är bara håröm, precis som jag som har svårt att kamma mej för jag är så himla håröm...

Ska du ha padden för att fylla ut under sadeln lägger du padden mellan sadel och schabrak/vojlock.

Det är inte lätt att vara håröm!
Men då blir de mellan schabraket o sadeln, han behöver de bäst där:D
Tack Palle för svaret!!

undra om folk har åkt upp idag? ja hade planerat en runda dit men såg till min förvåning att där e stängt....man tänker inte riktigt på denna konstiga dagen..banken stängde tidigt igår bara för att d är alla helgon idag!!! öööö dom har ju inte öppet på lördagar här ändå!! konstiga människor...:angel:

Tycker fårskinspaddarna ser urmysiga ut :love:
Dom finns bara i en strlk lr?

*kl*
DSCN0180.jpg

Underställ

DSCN0179.jpg

Mysig mössa och skinnhandskar

DSCN0177.jpg

Termoridbyxor

DSCN0178.jpg

Fleece till min systerdotter

Tack, det tyckte jag med!
Och sitter riktigt bra också, känns inte klumpiga alls.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
412
Senast: Freazer
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 444
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 215
Senast: Capybara
·
Gnägg Startar nu en allmän tråd om chat gpt😅 Vet att det har varit många andra sådana här men alla har känts hyfsat specifika? Ingen bara... 2
Svar
35
· Visningar
1 376
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka