Ullaredsfynd! :)

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Kryptonit
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 173
  • Visningar Visningar 108 166
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ullaredsfynd! :)

Näe, tråden verkar mer vara till för att visa vad som köpts på Gekås. Och jag gav dig knappast ett kyligt bemötande, skärp dig.

Men ursäkta? Frågan var: ..ridbyxor UNDER 2-300. Det tycker inte jag är en prisförfrågning, utan snarare informationssyfte, finns det, eller finns det ej, inte "de kostar så och så mkt" utan ett JA eller ett NEJ.

men då gör jag om min fråga:
finns det nåra ridbyxor, helskodda och marinblåa som känns trevliga överhuvudtaget?

det e ju en fråga om vad som finns i priset du önskar...Jag tolkade det som en prisförfrågan och det gör kanske moderatern också...Då kan vi ju tacka dig för att tråden blir låst!

De brukar ha ridbyxor som är bra både i kvalitén och för plånboken :)
Du får be jobbkompisen ringa när hon står där och kikar :)

Min mormor skall dit imorn och handla lite åt mig, längtar efter mitt paket på posten :D
Hon lär behöva ringa mig när hon är där annars får jag väl fel färg
& strl på allt trots tydlig
beskrivning på lapp + bild :rofl:
Mina släktingar kan inte så mkt om häst :p

SKa skärpa mig så mkt jag kan - jag lovar!

Skit samma, frågan återstår fortf o kanske vill nån vänlig samt vetandes själ svara påden.

De brukar ha ridbyxor som är bra både i kvalitén och för plånboken :)
Du får be jobbkompisen ringa när hon står där och kikar :)

Min mormor skall dit imorn och handla lite åt mig, längtar efter mitt paket på posten :D
Hon lär behöva ringa mig när hon är där annars får jag väl fel färg
& strl på allt trots tydlig
beskrivning på lapp + bild :rofl:
Mina släktingar kan inte så mkt om häst :p

Aa, jag har ett par ridbyxor därifrån, men vissa är så himla liksom..hårda/glatta över skoningen och det vill jag inte ha:p haha. lite svårt o förklara liksom!
Aa hon skulle ringa mig sa hon men det ärjust det att jag inte riktigtlitar på hur skoningen är;) Har som sagt ett par därifrån men när jag var där hittad ejag inga marinblåa just...
dressyrsnobb som jag är måste jag ju ah nåt att matcha mina blåa schabrak med :D haha.. livet är hårt ;)

Okej, jag tyckte jag formulerade mig så käckt iochmed att jag vet om detta med prisförfrågningar.. Kändes för min del inte som en prisförfrågning när jag fårgade om det fanns de som kostade så och så och inte vad de kostade :) Men för att inte låsa tråden då, så struntar vi i det inlägget, och pratar inte mr omdet, för det kan ju åxå bidra till låst tråd.

moderatorn kan ta bort de inlägget om det inte är passande, jag tyckte som sagt jag formulerade mig så att det inte var prisförfrågan..

Har aldrig lagt in bilder på buke, hur gör man? Tänkte ta lite kort idag :) men då måste jag få expert hjälp när det gäller att lägga in dem :D

Jösses så mycket fina saker det verkar finnas där då. Har inte varit där alls sedan de öppnat hästavdelningen det är ju flera år sedan nu.

Finns det även ridstövlar?

Och ridskor?

Vad kostar tränsen?

Är det risk att det blir utplockat till jul? Eller fylls det på mängder?

Man kanske måste åka nu i november. Fast dec lönen vore bättre.

Vad tror ni????

Tacksam för svar

Aaaaavis för er som har så nära jag vill också ¨åka och ofta.

men när ska folket lära sig läsa?!

INGA annonser, prisförfrågningar eller liknande får finnas i tråden. sköt sånna grejer direkt via PM

Alltså: Anna har köpt ett fint schabrak, Lasse ska åka till gekås nästa vecka och undrar vad schabraket kostade. Lasse skickar då pm till Anna och frågar. Jättebra! tråden fortsätter!

Men så dagen efter kommer Anna och säger att schabraket var för litet, Lisa svarar i tråden med "Jag kan köpa det, hur mycket vill du ha?!", Anna svarar att hon vill ha 175kr och VIPS så är tråden borttagen.
Vad lär vi oss av den här historien?
Jo: Använd pm-funktionen!

Tjafs om vad man ska kalla affären gekås/ullared hör inte heller hemma här.
Alltså: Maja skriver "jag ska till ullared imorgon". Vilhelm svarar "DET HETER GEKÅS!!". Maja svarar "Jag har ALLTID kallat det Ullared". Vilhelm svarar "Ullared är en STAD! Affären heter GEKÅS!!!!" och TJOFF så ligger tråden i soptunnan!
Och vad lär vi och av den här historien?
Jo: Låt dom andra kalla det vad dom vill, alla fattar ju ändå vad som menas.

det står tidigare i tråden att det inte finns skor och stövlar.
det kan vara urplockat när som helst, oavsett om det är december eller juli

Jösses känns lite löjligt tycker jag att man inte får ens fråga om pris. För den som vill svara kan ju skicka PM eller hur?

Känns nästan lite som att det finns de som inte har annat att göra än att försöka stoppa och bara klaga.

Kan man inte få fråga och få lite svar? Är det så känsligt här.

Det är samma inlägg hela tiden överallt i tråden om att "kan ni inte läsa" "får inte fråga" hit och dit.

Det kan väl ändå inte göra något om man frågar och sätter ut lite priser. Det är ju spännande ju. Och kan väl ändå inte vara katastrof.

Man vill ju berätta om sina fynd och många som jag tycker att det är kul att få veta

Varför denna sarkasm och klagan hela tiden.

De som inte vill veta och inte vill fråga kan väl låta bli att läsa då.

Detta borde ju vara ett forum där man kan få den infon. Bra för oss som bor skitlångt bort.

/Berit

Nu är det ju så att tråden kommer att raderas och inte kommer att tillåtas komma tillbaka om det frågas om priser etc. Då är det väl kanske inte så konstigt att man försöker upplysa andra om det?

problemet är ju att frågar man om pris och personer svarar så åker tråden i soptunnan, då får du varesig se fynd eller veta priser sen.
alltså: i den här tråden visar man sina fynd, ser man något fint så frågar man om pris via pm

Var där före kl 9 så att du slipper att köa.

före nio?? de e ju då kön e som längst. jag e på gekås minst en gång i månaden & har har varit de i hela mitt liv. Av mina erfarenheter ska man dit på tisdagar eller på em hällst ej fredag och lördag då alla åker dit. åker man dit på morgonen så får mna vara där kl 6 om man vill komma in för dom öppnar ju 8. de e min erfarenhet å de har aldirg slått fel hittills. sist kunde vi bara gå in å gå ut.. kanon. då var vi där kl 4 en torsdag innan löning

Ok. Min erfarenhet är att det inte är kö första öppettimmen på vardagar. Men jag är verkligen inte där varje månad...

Vi brukar alltid åka så att vi är är där innan de öppnar och ibland får man köa iaf.
Beror lite på när man åker, åk aldrig på en helg, lov eller efter lön/barnbidrag! :p

Mormor är där idag och shoppar :p
Får bara ringa o dubbelkolla med henne sen så att det är rätt grejjer, färg & storlekar.

Bildbomb utlovas ;)

Grejen är den att det går emot forumreglerna och uppkommer det igen kommer tråden låsas av moderatorn. Är du irriterad över det kan du väl PMa moderatorn så får denne förklara för dig, men det finns ingen anledning att ta ut denna irritation på folk i den här tråden. Det enda de vill är att få ha den kvar, är det så konstigt?
När det dessutom står flera gånger på varje sida att INTE fråga om pris är det konstigt att det ändå dyker upp hela tiden..

men jaja, inget mer tjafs nu!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
412
Senast: Freazer
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 446
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 216
Senast: Capybara
·
Gnägg Startar nu en allmän tråd om chat gpt😅 Vet att det har varit många andra sådana här men alla har känts hyfsat specifika? Ingen bara... 2
Svar
35
· Visningar
1 394
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka