Ullaredstråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ullaredstråd!

Nej. Iallafall inte när jag var där (söndags) och har aldrig haft innan.

Nu har jag inte haft det så jättelänge så jag kan inte säga om det är bra kvalitét eller ej men det känns rejält och välgjort! Haha, mitt hade lätt kunnat vara 5-10 cm större, det passar precis på gränsen nu...

ullared3.jpg

rosa och vinrött-rutigt schabrak i fleece, supergosigt! :)
[/I]

Det rutiga schabraket var väldigt fint!

Hej!

Jag har ett sådant rutigt schabrak och jag måste säga att det var väldigt bra kvalite´. Min absoluta favorit. Dessutom håller det tvätt efter tvätt och det vrider sig inte heller. Det är också lite tjockare och jag kunde använda det utan padd.

Susanne.

knapplån...

Jag var där idag, blev en del fynd men inte sååå mycket som jag hade räknat med, saknade ridtäcken där, fanns bara ländtäcken :/

Slänger väl in en dålig bild :
28786182.jpg

Regntäcke, ofodrat
Svart regnjacka
Stövelstrumpor
Pälsglans
Grårutiga helskodda ridbyxor
Ledade stigbyglar
Handskar
Sadelöverdrag i fleece

Blev desto mer icke-hästsaker denna gång :bump:

Jag tror det är ett sådant jag med har, för det hade väl typ kristaller i olika färger på pannbandet? :) Kanonsnyggt är det iaf och mjukt och skönt för hästen med bra passform, tror jag gav, 179 ,-

Har med ett rutigt sådant, fast i blåa kulörer, gav inte mer än 100 kr iaf, minns inte xakt, men riktigt gosit och gott för hästen :D

Dem har fortfarnde inte fått in ridskor/stövlar va? Har aldrig haft det när jag varit där, senast i höstas tror jag :d

Jag har aldrig sett ridskor/stövlar på Gekås.. Varit där 3 ggr rätt 'utspritt' de senaste åren.
Tror inte det ingår i deras sortiment!

M-oaa

Ridskor ha de haft alla gånger jag varit där (ett par gånger om året)
nu sist va det några röd aktiga (mountainhorse tror jag)
Även mountainhorses "gympa"skor liknande ha det haft.

Jag är på gekås flera gånger per år (20 min dit), men aldrig sett ridstövlar. Ridskor har de fått in nu det sista. Korta chaps har alltid funnits. Har dock hört på ryktesvägen att hästavdelningen kommer att utökas, då kan man ju hoppas på att de skulle få in lite mer saker, tex stövlar, hovslagarsaker, ev sadlar och selar?:)

Ska dit nästa vecka :) Blir kul, längesen man var där. Ska nog nästan bara kika på hästgrejer; ridbyxor, regntäcke, schabrak, pälslans och sånt. Är väl främst ridbyxor som är den givna punkten. Behöver en vinterjacka men litar inte på Gekåsjackor efter ett regnställ som läckte in direkt :p

Kul att de har ledade stigbyglar! Om det finns till rätt pris och färg kan man ju slå till på det med.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 333
Senast: Silje
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 929
Senast: Görel
·
Utrustning Hej! Jag ska starta min första tävling sedan 2018 i helgen och är osäker på om min hjälm är godkänd. Har en Charles Owen V8. Hittar...
Svar
5
· Visningar
411
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Jag har oturen att ha tre hästar med olika aptit och näringsbehov i hagen. I dagsläget går det inte att dela hagen och det funkar...
Svar
6
· Visningar
462

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka