Ullaredstråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ullaredstråd!

3 tim är ingenting, för mig skulle det ta mellan 10-15 med massa stopp timmar =( bor i östersund

Samma här, nästan! :D
OK, inte riktigt, men mååånga timmar blir det.

Var det bara tre timmars resa skulle jag nog åka ner någon gång per år kanske. :angel:

Knapp
Åker upp till Gekås imon. :)
Skolan börjar ju snart, så jag måste fylla på med lite grimskaft, grimmor och annat som går åt ;)
Ska jag kolla upp ngt?

Stämmer, jag skickade ett mail till VD:n i vintras och frågade om de skulle utöka hästavdelningen i och med utbyggnaden och svaret var positivt för oss hästtokiga ullareds besökare :laugh:

Var på Ullared idag, bara lite snabbt för att ha lite saker, på hästavdelningen blev det:

Schabrak eskadronkopia, hoppas på liknande passform
Glans schampo
Medel mot svansklåda
Stövelsockar (MKT hållbarare än KL sockarna!)
V-ringad tröja som jag ska ha i stallet, ej köpt på hästavdelningen.

Schabrak eskadronkopia, glans schampo, medel mot svansklåda, stövelsockar samt en svart V-ringad troja som jag ska ha i stallet.
28804495.jpg

Schabraket
28804494.jpg

Gammalt Ullared schabrak, köpt för nått år sedan, men slänger med bilden.
28804492.jpg

Ingen höjdarkamera men men.

KL

Enligt snabbeslut åker vi till Gekås i morgon :)! Har inga jätteplaner på vad jag ska handla, men något blir det väl när jag kommer dit. Hoppas att kunna sätta igång pållan oktober/november (fång med hovbensrotation:() och ett nytt schabrak skulle kännas kul. Kanske ett par extra grimmor till pållarna också.

haha jag tog oxå ett snabbbeslut me mannen att imorgon åker vi till Ullared :D inte så poppis men han får väl gå på verktygsavdelningen då. vart åker du ifrån?
Vi ses kanske på hästavdelning..Sliter i samma grimma :angel:

Vi åker från Älmhultstrakten så vi har knappt tre timmars resa till Ullared. Ja, vem vet, vi ses kanske :)!

Jag vill också dit o handla ! Men det är liite långt :p

Senast ändrad av en moderator:

Ohohh nu är det nästan 2 veckor tills jag skall dit :D

Hur är utbudet på bett nu för tiden?`
Är på jakt efter ett rakt bett, har de det och i vilka storlekar?

Sen tycker jag att ni som är där gärna får fota ;)

Utbyggnationen skall stå klar vid midsommar 2010 och då kommer hästavdelningen vara flyttad till nedre plan. Hur mycket större ytan blir kunde inte deras trevliga VD svara på än. Har aldrig varit med om en VD som svarar på mail så fort, mycket imponerad :)

Åh, vad lång tid! Men den som väntar på något gott.. ;)
Dessutom har man ju ett helt år på sig att spara pengar haha

Ullareds ägare har en liten affär här nära linköping som jag vart på en gång. Köpte såna rosa bak benskydd :D jättebra! :D blir fram med nästa gång jag är där ;)

Vill dit! NU! Håller på med en föhandling om detta här hemma! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 333
Senast: Silje
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 929
Senast: Görel
·
Utrustning Hej! Jag ska starta min första tävling sedan 2018 i helgen och är osäker på om min hjälm är godkänd. Har en Charles Owen V8. Hittar...
Svar
5
· Visningar
411
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Jag har oturen att ha tre hästar med olika aptit och näringsbehov i hagen. I dagsläget går det inte att dela hagen och det funkar...
Svar
6
· Visningar
462

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vi som letar häst II
  • Födda 2022
  • WE-tråden
Tillbaka