Ullaredstråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ullaredstråd!

Ska dit på nu på måndag! ÄNTLIGEN! Förhoppningen är stor om att hitta fina saker! :D
Vill se mera bilder på era fynd!

va där nere i söndags hitta inte så mkt på hästavdelningen blev bara en tävlingsrossett till håret, glanschampo och b-vitamin från kraft. ångrar lite att ja inte köpte ett regntäcke (ett görn med prästkragar på) as balt men åkte dit för att inhandla andra grejer (ska flytta så behöver en del) notan gick bara på 7000 suck =(

tkr att de har gått ner sig lite va de gäller hästprylarna. man kan itne göra några roliga kalas fynd längre utan de e oftas samma gammlla saker =) eller så är de bara jag som ahr otur :P

*kl*

Jag var i Ullared igår, men eftersom jag var där för ca: en månad sen och handlar för närmare 2000 så blev det inte så mkt den här gången. Notan hamnade på ca: 600 kr bara :eek: Hursomhelst så köpte jag inte så mkt på hästavdelningen. Men jag hittade ett 100g regntäcke och två grimskaft och det var ju det jag hade tänkt att köpa, så det passade ju bra :)

Precis som förra gången jag var där kom vi vid 8-8.30 på morgonen och därmed massa parkeringsplatser, ingen kö in, inte knökat med folk och ingen kö vid kassorna. Perfekt :banana:

När man kollar på köbarometern på deras hemsida verkar det inte vara någon direkt kö på eftermiddagen. Va tror ni? Vilken tid kan vara bäst om man vill slippa det mesta av folket en måndag veckan innan skolan börjar! :P

När man kollar på köbarometern på deras hemsida verkar det inte vara någon direkt kö på eftermiddagen. Va tror ni? Vilken tid kan vara bäst om man vill slippa det mesta av folket en måndag veckan innan skolan börjar! :P

efter mina erfaranheter, var där när det öppnar :)

Varierar väldigt. Bara för att det inte är kö in så betyder ju inte det att det inte är mycket folk inne.
Ofta så kommer det ju stora busslass med folk som är där hela dagen ungfär. Vet inte riktigt när de kommer, det är nog olika de med. Innan var de vid 12 tror jag som det var mest bussrusning.

Vi brukar åka upp nån gång på eftermiddagen och det brukar vara rätt ok. Då är vi där typ 5 och de flesta som är där över dagen har åkt hem.

Om du vill veta hur mycket folk det är så kolla även hur mycket kö det är tidigare på dagen. Svårt att veta exakt ändå, men om det inte varit nån kö direkt tidigare på dagen och det inte är det senare heller så är det toppenläge skulle jag nog säg.

En sån reflexjacka köpte jag förra året. Varm och go, men luvan satt som tur var inte fast så hårt.
Jag hatar att ha luvor inkorvade i kragen (det fanns ju sån ficka) och när jag red syrrans ångvältarhäst som brötar fram var fan som helst i skogen så var det tur för mig att luvan revs loss så lätt, annars hade jag hängt kvar och dinglat i trädet eller blivit halvt strypt.:p:angel:

Jag skulle åkt dit på söndagen. Får man vara nyfiken och fråga vad ni ska köpa ponnyn.

/Elina- nyfiken varbergsbo:p

Wei, jag var där igår, här kommer resultatet:

allt:
http://joizmeds.mittspejs.se/P2198494#body

Limegrönt täcke, royalblått schabrak, svart&grå fejkpadd, helskodda ridbyxor i lycra, rosa-lila täcke, läderdressyrgjord, vit fölgrimma, svart rundsydd lädergrimma, x antal reflexgrimmor, öronhuva, träningstopp (syns ej) och limegrön jacka. På golvet flugspray, babyblå- silverglitterlindor, 2 omgångar strykkappor, rutiga, marinblå bakstrykkappor, x antal par handskar, fly, borste, hovkrats och lite till..

provar, allt nytt därifrån, limegrön fleecejacka, träningstopp som ej syns, skitsköna helskodda ridbyxor i lycra! *love*, men fanns inte så mycket kul/billiga ridbyxor direkt.. med dessa var ett kap, köpte till både mig och medryttaren, hade kostat 300 och var halva priset.
Sen hästen: limegrön bomullstäcke grå-rödrutiga strykkappor, RUNDSYDD lädergrimma :love:
6170_132940634433_582504433_3139451_4872171_n.jpg

lillabäbis provar sitt rosalila "våffeltäcke"
http://joizmeds.mittspejs.se/P2198495

hehe jag gick raka vägen till hästavdelningen, efter 2,5h kommer morsan (som varit där flera gånger i år) och säger att vi måste gå ut, då hade jag inte hunnit lämna hästavdelningen :o lyckades fjäska till mig en halvtimma till, men den spenderade jag också på hästavdelningen :angel:

fanns en hel del fina täcket och endel schabrak, pga att jag är arbetslös och hemlös så hade jag inte råd att köpa allt. lite besviken på bettsortimentet, vill ha ett 3delat mässingbett, men finns typ inte, de har fått in en hel del knights-saker träns, tyglar och stigbettsrem, med allt det är rödbrunt... :confused:

Köpte även en flughuva med hål för pannlugg, fleecevadderad på utsatat ställen och med nät ända ner till nosen, som satt bra på pollen :bow:

*KL*

Nu har jag med varit där:bump:
Åkte igår, vart inte alls många jämfört med senaste gången jag var där.
Hittade det mesta,men inte allt.... Lite sur över att de inte hade bruna
lädergjordar...

Bilddagboken
43300_1249841504.jpg

79574_1249840949.jpg

69555_1249841007.jpg

75459_1249841414.jpg

81877_1249841462.jpg

+
Boots
Självhäftande bandage
Reflexgrimma
Sadelgjord - provisorisk

Jag gillade det bruna täcket och det blåa schabraket, men lite OT men varför har du ett snöre i bakgrunden på täckes bilderna??:D

Haha, det är min brors orm! Fick inte flytta på den för då skulle den bita mig :cool: Lyckades inte få bilderna utan repet med.
(han är 6år gammal, vild fantasi...)

*KL*

Nu är jag hemma, tur hästen har mer eller mindre allt annars hade jag varit RUINERAD!

Fick med mig två par knästrumpor och sen ett fleecefodrat regntäcke, precis som var tanken från början.

Men var riiiiktigt nära det följde med ett brunt 100 gr fodrat regntäcke, hon hade varit så fin i det, men jag fick hålla mig i svansen! :p

haha, ja... jag slapp att bli ormbilen iaf! ;)

Inka-90
Jag såg sådana när jag var där med, så det finns :)

När ja va där sist hade de marinblåa med 100g foder.
de kändes riktigt bra i tyget, tänkte köpa 2 men ville ju ha bruna..

Lägg av! säg att du skämtar!!
Jag som har letat länge efter 2st bruna 100g täcken...

Är nog det jag har köpt (fanns bara ett med 100g), det hängde på stället och man fick be personalen gå o hämta det. Har inte testat det ute ännu, men passformen var riktigt bra =)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 332
Senast: Silje
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 929
Senast: Görel
·
Utrustning Hej! Jag ska starta min första tävling sedan 2018 i helgen och är osäker på om min hjälm är godkänd. Har en Charles Owen V8. Hittar...
Svar
5
· Visningar
411
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Jag har oturen att ha tre hästar med olika aptit och näringsbehov i hagen. I dagsläget går det inte att dela hagen och det funkar...
Svar
6
· Visningar
461

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka