Ullaredstråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ullaredstråd!

Var där idag, fy fan säger jag bara. Är nästan det värsta jag varit med om i folkmängd! När vi gått ut och satt och åt var det kö in. Har alltid haft mer tur med sånt innan :p Inköp:

Helskodda rutiga ridbyxor
2 par boots i konstläder
2 par boots med rejäl "tyg"utsida
En hoodie till stallet
Reflexbrösta
Reflexridtäcke (ofodrat, dock lite prassligt men kanske ger sig efter en tvätt)
4 röda koner från barnavdelningen

Har inte ridit i ridbyxorna än men de är sjukt sköna :) Och shortchaps har ju varit på tapeten. Fanns massor nu, även MH (dock endast i brunt/rödbrunt). Svarta tyglar hade de inte, attans. Är halvnöjd. Vissa grejer var mkt bra (bootsen, reflexer, mkt täcken) andra mindre bra (tråkiga färger/material på ridbyxor, tråkiga/fula schabrak, inga svarta tyglar).

Bilder!

CIMG4023.jpg

Grymt sköna!

CIMG4025.jpg

Jag va oxå där idag..Skulle åkt i söndags men ja tänkte att där va säkert sjukt me folk då..Ack ack..för ja håller me dig..Idag va det SJUKT!! Jag kom dit vid 16 tiden..Hitta knappt parkering, men det va ingen kö in iaf..
Hittade:

Rutiga ridbyxor-helskodda
Ledade stigbyglar
Flugtäcke o jodsalva
O en snygg tröja

Sen köpte jag allt till min 30 års fest. Bestick o plastglas o sånt..Billigt me det där.

var också där igår, ända gången det var hyffsat lugnt i varuhuset var första timmen när vi kom igår morse, sedan var det kö in hela tiden, tur man tog stämpel ;)

Blev mest kläder till mig själv, i hästväg blev det, ett grimskaft och hästgodis bara faktiskt.

*kl*

Var där förra veckan.
Inhandlade två schabrak, benlindor, ridbyxor, grimma+grimskaft samt hästgodis.:D

Ridbyxorna & ett av schabraken:
28887200.jpg

*kl*

förhoppningsvis ska vi åka dit nästa vecka, hoppas hoppas.
Är det någon som har koll på i fall de har:

Hackamore - Brunt
Novabett (eller i stil med det)
Höga bakbensskydd
Svart dressyrträns med hakar vid bettet - bred nosgrimma?

Självkart kommer bild från när jag shoppat...! :D

*KL*

Ska upp till Ullared på lördag och är lite nyfiken om ni som varit där just har sett om dom har några fleecefodrade regntäcken just nu?

Köpte mitt förra där för 3 år sen och nu har det gett upp, efter klantig häst och nafsiga hagkamrater.
Det är ett perfekt övergångstäcke under höst och vår enligt mig och min donna.

Jag stod och höll i ett fleecefodrat regntäcke som kändes bra i kvalitén, och verkade bra med ripstop och annat, kunde dock inte se mer än ofodrade sedan, men så letade jag inte så noga heller, men borde väl finnas mer än ett tycker man. :)

Finns det bara ett i rätt storlek så är jag nöjd! ;)

Tack så mycket - återkommer efter helgen! ;)

Åhh nu är det knappt en vecka kvar tills jag åker ner till Gekås :D ! Undar om de finns bra med ridbyxor och nån fin ridjacka :)?

*kl*

Har funderingar på att åka till gekås fre 28/8, dvs första helgen efter löning. Tror ni det är massinvation där då trots att det är på fredagen? Annars får det kanske bli fredagen veckan efter...

Jag var där i onsdags och köpte vardagssaker, ett nytt regntäcke ganska så tjockt fast det var ofodrat och ett flugtäcke till en billig penning. Fanns inga snygga schabrak tyckte jag inte och nja inte så snygga grejer.

*kl*

Ni med koll på Ullared. Vi ska köpa en häst i Varberg och tänkte ta Ullared i samma veva. På söndag den 16:e, tror ni att det är galet då? Är lördag bättre?

*kl*

Jag ska till ullared på måndag (10/8) jag behöver lite nya bett men funderar på om jag vågar köpa bett där. Någon som har köpt bett där? Håller de eller är det sämre kvalitet?

Jag var där i söndags eftermiddag (kom dit ca kl 14). Inga köer in, inga långa kassaköer och inte överdrivet trångt i affären heller. Överlag har vi haft tur med just eftermiddagar. Har varit där några gånger på fredagar, och även då har det varit lugnt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 332
Senast: Silje
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 929
Senast: Görel
·
Utrustning Hej! Jag ska starta min första tävling sedan 2018 i helgen och är osäker på om min hjälm är godkänd. Har en Charles Owen V8. Hittar...
Svar
5
· Visningar
411
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Jag har oturen att ha tre hästar med olika aptit och näringsbehov i hagen. I dagsläget går det inte att dela hagen och det funkar...
Svar
6
· Visningar
461

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka