Ullaredstråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ullaredstråd!

Idag åker jag dit! :laugh:

Tänkte inte shoppa sådär jättemycket, har en massa andra dyra saker dit pengarna ska gå nu men några hundra blir det säkert! ;):d

Vill ha med mig detta hem:

- En bra mapp att ha pass osv i. (Gärna läder)
- Boots.
- Gummistoppers till täcke.
- Ridtoppar, både kort ärm och lång ärm.
- Någon snygg grimma att ha som "slit o släng", ej läder för det har hon flera.
- Helosan Sol & Vanlig.
- Eventuellt någon snygg ridväst. (inte säkerhets)

Ptja, sen får vi se! :laugh:

Jag som bara skulle shoppa för några 100 shoppade för lite över 2000kr! :o:D
Så galet lätt att plocka på sig, man glömmer av att många saker för 29,95 blir en del! ;)

Köpte väldigt blandat men de hästrelaterade saker jag köpte:

- Organizermapp :love:
- Helosan (stor tub)
- Jodopaxgel (Toppen att slippa blanda och spä)
- Hov vax
- Hästgodis (MYCKET poppis hos hästen :d)
- Svampar
- Babyservetter (näsborrar & intim)
- Sårspray
- Piké (en vit, mycket dåligt utbud :()
- Flywei
- Boots (toppen bra!!)

Hmm, tror att det var allt!

Jag var där idag :P bor bara 3 mil därifrån så blir rätt ofta man åker dit numera hehe...
Blev inte så mkt men kom iaf hem med...

1 träns
2.5 L ekololja
Sadeltvål
Boots

Har varit lite skeptiskt mot att köpa läder grejer där men köpte i våras ett träns som är mjukare än dom flesta märkesträns och än så länge har jag bara gott å säga om det. Så köpte ett nästan likadant träns idag bara större modell å mässingspännen osv.. Mjukt fodrad i både nosgrimma och nacke... å lite blingbling ofc :)
Här även en lädergjord därifrån.. lite mera formsydd som jag bara älskar... Å dom finns kvar såg jag...

Sen kan jag starkt rekomendera ett av deras täcke... Ett rött/grått 150 gram... Köpte ett i höstas till unghästen och det har fått stått ut med mkt men aldrig gått sönder och ALDRIG släppt in en droppe vatten..
Fick köpa mig ett nytt då han växte ur det direkt nästan + två bogspännen gick av men går ju att sätta på lätt igen... Men grymt bra!!!

Senast ändrad av en moderator:

*kl*
Blir antagligen en tripp till Gekås inom närmaste veckan. Det som för tillfället står på handlingslistan är:
3-delat gummibett
3-delat eggbett
Helosan (stor tub)
Hovolja (köpt en tidigare som är helt super!)
Hag grimma
Hästgodis

Sedan brukar man ju alltid hitta en massa skojiga saker som man "bara" måååste köpa;)

Har aldrig någonsin varit på Gekås:o
Visste inte ens att de hade en häst-avdelning förren jag såg denhär tråden:p

åhh vad snyggt tränset är! är det guld eller silverbling?

uppdatera gärna med bild när det sitter på häst *nyfiken*
(dock har jag träns-köp-stopp, men ändå ;P)

åhh vad sugen jag är på att åka dit!!!! vill dit nu!!!!!

för övrigt, säljer de inte eclipse varor (tillskott)? såg i en affär att eclipse hade kiselgur (aldrig hittat det i ngn hästaffär innan) ngn som sett om de har det där i gekås?

tog en bild på jacson västen som jag fyndade till 199 kr. tyckte jag va billigt. fanns massor av jacson saker, pikeer, västar, skor (som ja även köpte) byxor mm.
31193764.jpg

gör även ett nytt försök på första bilden som inte syns
31147918.jpg

31147918.jpg
[/QUOTE]

En fråga som inte har med ullared å göra igentligen, men vad har ni såpa till i hästväg? Fick med det när jag köpte min, men aldrig kommit på något bra användningsområde :crazy::confused:

Brukar tvätta svansen med såpa, blir vitt och fint:laugh:.
Hade det också till att tvätta hovarna när hästen hade bärrandsröta.

snygg väst1
men duuuuu skymtar en väldigt skojsig flughuva?? hade de fler varianter (sett och vill ha den med rosa solbrillor :devil:)

och dendär longerelinan vill jag ha!!! har de grimmor eller annat/fler saker i det utförandet??

såg även SWE-shabraket nu igen (ångrar alltid att jag inte köpt) finns de kvar numera?

åhh jag vill dit NNNUUU!!!!

såba använder jag för att tväntta karlederna när ev sår uppstår för att förebygga mugg. och även när man får mugg tvättar jag med det för att sedan göra tort. skulle nog inte använda det på kroppen till häsen utan använder avsett hästshampo till de... vill juh itne tvätta mitt hår/kropp i såpa. kan däremot tänka mig svansen ev.

Jag vet jättemånga som badar sina hästar i såpa eller diskmedel... och dom verkar inte ha tagit skada av det...

åhh vad snyggt tränset är! är det guld eller silverbling?

uppdatera gärna med bild när det sitter på häst *nyfiken*
(dock har jag träns-köp-stopp, men ändå ;P)

?

Det är silverbling på det men inte det där starka blinget så passar med mässingen ;)

Har testat det på hästen å kan bara varna för att nosgrimman är rätt lite eller inte över nogryggen utan under där man spänner... fick bara spänt till andra hålet... Annars är den bra i storleken...

Å träns kan man aldrig få för många... Har en super bra ursäkt nu när unghästen växt ur den andras träns så han måste ha egna haha
Kan fixa bild på det :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 365
Senast: Silje
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 946
Senast: Görel
·
Utrustning Hej! Jag ska starta min första tävling sedan 2018 i helgen och är osäker på om min hjälm är godkänd. Har en Charles Owen V8. Hittar...
Svar
5
· Visningar
421
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Jag har oturen att ha tre hästar med olika aptit och näringsbehov i hagen. I dagsläget går det inte att dela hagen och det funkar...
Svar
6
· Visningar
464

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka