Ullaredstråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ullaredstråd!

Tja, jag har 20 kompletta träns.. iof 7 hästar MEN bara två som rids.. så tränsen hinner mögla/spricka mellan gångerna de används..:o och har inte plats i sadelkammaren för fler...

Tja, jag har 20 kompletta träns.. iof 7 hästar MEN bara två som rids.. så tränsen hinner mögla/spricka mellan gångerna de används..:o och har inte plats i sadelkammaren för fler...

okay rätt kört med ursäkter mao :D

Dags att sälja av några! :)

Annars tycker jag att du ska ta och lägga dem i sådana där mögelpåsar, eller tvätta dem ordentligt, låta dem torka inne och lägga dem i en förslutbar plastlåda med tight lock.

vaarför så LITE BILDER!!??=(
var inte detta en bildtråd....
jag ska dit snart men jag vill seeeee!!
över 15 sidor med bara text....

jag håller med! Upp med bilder ni som har varit där=) Vi ska åka dit i juli överst på listan är:

sadelgjord med magplatta
dressyrgjord
lädergrimma
regntäcke
ylletäcke
senskydd

Sen har jag en känsla av att det blir ganska mycket mer:P

OT
mmm, egentligen, dock utökade min tränssamling igår :o
portugisiskt cross-träns :love:
http://joizmeds.mittspejs.se/P2853715
(nej inte köpt på gekås)

NU tillbaka till tråden.
förhoppningsvis komme rjag iväg nästa vecka..
hörde om en som köpt golden stripetröja där? men då den sista... ngn som vet om de fått in fler?
vad har de mer i den serien?

såg ju bild här i tråden med flughuvan med mönster på? ngn mer som sett/köpt?

Vad har de för schabrak nu? några med raka slut? allra helst sådär antik skärning, men bara sett brunt sådan på gekås.. *kan ha allt utan brunt ju*

några fina pannband att köp alöst med bling? helst i annat än vita stenar.?

ridstövlar= mjuka chaps som går upp? har de kvar mountain horse?

kom igen nu.. det kryllar ju av folk varje dag på hästavdenlingen, någon där måste väl vara bukefalist och kan uppdatera!!!?

några fina pannband att köp alöst med bling? helst i annat än vita stenar.?

Nja inga jätte fina pannband har dom.. Har ett i läder med typ smalkedja å just vita stenar ;) Men inga som man direkt ropar hej för... Köpte bara detta så unghästen fick lite blingbling iaf :D

ok, tack för svar! *har för mig att det bar avar nåt sånt sist jag var där, men det var ju minst ett halvår sen*

har de islandsträns? alternativ träns med remontnosgrimma? (nej jag har faktiskt INGET sånt....)

har de islandsträns? alternativ träns med remontnosgrimma? (nej jag har faktiskt INGET sånt....)

Är inte 100 men tror inte det finns nått remont träns... tyvärr...Letade själv efter ett men hittade inget... :(
Tror inte ens dom har lösa remontgrimmor... Isis träns tror jag inte heller... men isis bett har dom :D

*kl*

Jag gör min Ullaredsdebut på tisdag är det tänkt! Hästtäcken står högst upp på dagordningen, sedan får jag väl se vad impulsshoppingen bestämmer sig för :o Lika bra att hugga allt man ser som man är det minsta sugen på, tror jag...

En fråga som inte har med ullared å göra igentligen, men vad har ni såpa till i hästväg? Fick med det när jag köpte min, men aldrig kommit på något bra användningsområde :crazy::confused:

Ta bort gräsfläckar med! :idea:
Grönsåpa var min bästa vän när jag hade en smutsgris till skimmel, gnugga in grönsåpa på gräsfläcken, låt verka en liten stund och skölj sedan noga bort såpan, gräsfläcken är borta! :D

KL

Förhoppninsvis tar ja en sväng dit i morgon. Behöver köpa Flugmedel till hästarna och nya ridtröjor till mej!
Få se om jag hittar nåt annat.

När jag var där hade dem jacsons remontträns både bruna och svarta! :)

När jag var där hade dem jacsons remontträns både bruna och svarta! :)

kl

Jag var dit igår, köpte hästgrejer för mycket mer än jag hade beräknat budgeten till!! :o
Köpte en lädergrimma i OK läder för 99:-
och..och..och osv :p

Men en sak jag ångrar att jag inte köpte fler av var en flughuva. Jag har en känslig häst och huvan var grymt mjuk och smidig. Men eftersom jag inte visste om den skulle passa köpte jag bara en :(

Någon som ska till Ullared och handla, och kanske har lust att göra mig en STOOR tjänst (mot bet såklart) får ni gärna PM´a mig :angel: :D

Såg på deras blogg att dom har Krafts produkter i sortimentet nu.
Någon som har koll på hur dom ligger i pris?

Är framförallt nyfiken på havresäckarna som man kan skymta i kanten på bilden.
Kanske någon som kan PM:a mig priset.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 365
Senast: Silje
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 951
Senast: Görel
·
Utrustning Hej! Jag ska starta min första tävling sedan 2018 i helgen och är osäker på om min hjälm är godkänd. Har en Charles Owen V8. Hittar...
Svar
5
· Visningar
421
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Jag har oturen att ha tre hästar med olika aptit och näringsbehov i hagen. I dagsläget går det inte att dela hagen och det funkar...
Svar
6
· Visningar
464

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka