Ullaredstråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ullaredstråd!

Jag va där för inte alltför längesen, köpte en lila sadelhängare samt tränshängare och en snygg jeans-liknande vattentät ridjacka.

kl

Jag ska dit nästa vecka. Min första gång! :)
Okej, va där nån gång som barn men minns knappt så de räknas inte...

kl

var där för typ en vecka sen.

1 ridjacka jacson
1 väst jacson
2 supersnygga spön
2 grimma
2 schabrak
1 bitoin
1 b-vitamin
3 grimskaft
1 reflexschabrak
1 reflexskritt täcke
1 par ledade stigbyglar ( helt klart bästa köpet!!!)

kl: Hur brukar det se ut på täckesfronten, vintertäcken o stalltäcken? Brukar det finnas eller är det utplockat? Hur billigt är det, tjänar man på att åka 20 mil tor?
:)

kl: Hur brukar det se ut på täckesfronten, vintertäcken o stalltäcken? Brukar det finnas eller är det utplockat? Hur billigt är det, tjänar man på att åka 20 mil tor?
:)

Det finns alltid många olika sorters täcken att välja mellan men vet inte hur stort urvalet är inom tex regntäcken. Antar att det finns flest sorter av fleecetäcken.
Jag tror inte du kan köpa ett täcke för över 500, möjligt vis termo. Så enligt mig så är det helt klart värt att åka till Ullared å köpa täckenm lovar att du inte bara kommer hem med täcken :angel:

Var där i sommars, såg ett grön regntäcke men prästkragar på, det var sååå fult :D

Jag tror inte du kan köpa ett täcke för över 500, möjligt vis termo. Så enligt mig så är det helt klart värt att åka till Ullared å köpa täckenm lovar att du inte bara kommer hem med täcken :angel:

Hehe, är det bra eller dåligt? :cool:

Absolut värt en koll!!

Är täckena bra? håller dom tätt ordentligt och så?

Jag har två regntäcken från Gekås, 249:- och 299:- om jag inte minns fel, och är jättenöjd! De fixar en dag i hagen i regn utan att läcka, minst lika bra som mina andra, dyrare täcken. Var riktigt imponerad när hästen kom in efter 8 timmar i regn och var torr under täcket :)

Det ena vill glida snett när de busar runt, antar att det är lite felsytt. Men för det priset är det lugnt för min del. I övrigt är passformen bra, och man gråter inte blod om de leker sönder täcket i hage.

Så risken att jag köper ett märkesregntäcke för 1500-2000 kr är inte speciellt stor längre ;)

Så risken att jag köper ett märkesregntäcke för 1500-2000 kr är inte speciellt stor längre ;)
Inte jag heller!

Sedan jag började köpa täcken på Gekås har jag inte köpt några andra täcken. De är ju hur bra som helst! Jag hade ett dyrt Domani-regntäcke som inte klarade mycket om det regnade, trots att det enligt tillverkaren skulle vara omöjligt att bli blött på insidan. Jag reklamerade det två gånger och båda gångerna fick jag täcken som läckte som såll.

Mitt regntäcke från Gekås för 199:- kan vara ute i 12 timmar utan att läcka.

Ah ok vad bra.. Då blr det att åka ner snart.. :) Första höst/vinter som jag har 4 hästar istallet så det behövs ett par täcken.. :D

Har dom bett där?

Men tänk så smidigt - det är ju inga problem för någon att hämta "hästen med prästkragarna" i hagen (nu kanske han är svårfångad, men då vet dom ju i alla fall att dom jagar rätt häst ;) ) och ingen risk att hans täcke förväxlas med någon annan. hur smart som helst :D
(säger jag, vars häst bara har täcken i kulörerna mörkgrått, rött och blått...)

*kl

Tog en impulstur dit idag, fick med mig lite saker hem och tyckte det var dags för en bild i tråden :)

31605374.jpg

Vintertäcke, 300g för 349:-
Tävlingströja ca 129:- (tror jag)
Pälsglans 99:-
Ledade stigbyglar 149:- (helt klart dagens fynd ;) )
Tredelat bett 79:-
Strumpor 25:-
Tröja ca 50:-

99 kronor för foxfire?! Ska nog bunkra upp några flaskor om jag kommer ner till ullared nån gång, synd att inte pojkvännen bor i göteborg längre så man kan ta sig dit lättare.

Det bästa är att det verkar som att de alltid har foxfire hemma :)

KL

Ni som har varit där nyligen, hur ser det ut bland dressyrschabraken? Lillasyster skall åka dit snart och jag tänkte ge henne order om att botanisera bland schabraken. :idea:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 351
Senast: Silje
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 942
Senast: Görel
·
Utrustning Hej! Jag ska starta min första tävling sedan 2018 i helgen och är osäker på om min hjälm är godkänd. Har en Charles Owen V8. Hittar...
Svar
5
· Visningar
419
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Jag har oturen att ha tre hästar med olika aptit och näringsbehov i hagen. I dagsläget går det inte att dela hagen och det funkar...
Svar
6
· Visningar
463

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka