Ullaredstråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ullaredstråd!

Riktigt mjukt och trevligt faktiskt :)! Hoppas ingen såg när jag stod och böjde och bände rejält på tränsen...;) Men detta var verkligen inget träns som det blev sprickor i lädret i i alla fall. Jag köper väldigt sällan träns, men jag tror att det var rätt billigt med 229 kr med tanke på att det känns riktigt trevligt att ta i!

fluga.jpg

Hihi. :D

Stog faktiskt och titta och kände på den, men jag tyckte den kändes vääääldigt stel:mad: men den är ju fruktansvärt sööt!

Blev så sur för den fanns inte i minsta storleken när jag var där...:( En tjej var till och med ute och tittade på lagret åt mig.

Dagens ullaredsshopping (via telefon :devil:)

Höga transportskydd från jacson:love: stlk full
Vintertäcke brunt halvhals 165
Stalltäcke grön och blårutigt 165
Tävlingskavaj jacson svart stlk 36
pelhambett och delta stlk 12,5
schabrak jacson beigt
2 stickade 4p lindor, bästa jag haft :cool:
renons
lädergrimma cob
vanlig fleecefodrad cob

säkert glömt något.

Men nu är alla tre pälsklingarna ekiperade.
Ponnyn fick bett och schabrak
6-åringen täcken
bebishästen grimmor

Tack lilleskutt :love:

just ja. Köpte en underbart träns där för 2 veckor sedan.
Helt super, jacson för 99:-

(ursäkta stöket i bakgrunden, vi bygger om stallet)

38169_410501304505_749409505_4778715_5001320_n.jpg

Senast ändrad:

Var på ullared för 2 veckor sen och blev grymt besviken. Hade lång lista på vad jag skulle handla på hästavdelningen.
Kom hem med lite pälsglans, shampon, liniment, kylbalsam och 2 jacson-pike tröjor till mig.
Inte ens hälften av det jag hade på listan. Tyckte det var väligt utrakat och konstigt sortiment....

Jag vet inte eftersom jag skickade min lista med min näraullredsboende vän.
Men när jag var där fanns det raka med tungfrihet och tredelade babypelham i stora storlekar.

kl*

Var där för att leta efter selunderlägg men det fanns ju inget i körväg överhuvudtaget. :(

Så jag kom hem med:
Borste 19.95kr
Flugmedel 79.95kr
Helosan 49.95kr
Benreflexer 49.95kr
Fleecelindor 59.95kr
Sadelgjordstunnel i äkta fårskinn 199kr
och såklart! Regnställ i reflex 299kr :love:
Samt en 10kg saltsten 39.95kr

24107_1280340928.jpg

50058_1280341001.jpg

Åker till Gekås i nästa vecka. :bump::banana:Undrar om det är någon av er som varit dit senaste tiden som har sett om dom har longergjordarna i läder? Var dit för några månader sen och då var dom slut för tillfället.....så klart.

Hoppas ju på att fynda lite annat oxå på hästavdelningen samt att slippa stå i kö då jag inte har så himla lång tid på mig att handla....har aldrig tidigare behövt köa när jag varit dit, såg igår och idag att det har varit ca en timmes ingångskö. Huu då!!

Var på Ge-Kås en sväng i torsdags och fick bland annat med mig detta hem:

Blogg095.jpg

Grönt sammetsschabrak i dressyrmodell från jacson med matchande gröna lindor.

Var på Ge-Kås en sväng i torsdags och fick bland annat med mig detta hem:

Blogg095.jpg

Grönt sammetsschabrak i dressyrmodell från jacson med matchande gröna lindor.

Schabraket är riktigt mossgrönt va? Stog å kolla på det när jag var där, men föll inte i min smak.
La du märke till om det fanns babyblå/ljusblå benlindor? Ska nämligen ge en beställning till min icke hästkunnika kompis, får se hur det går :D

Ja schabraket är riktigt mörkt grönt, med dubbla passpoaler och vitt kantband.

Hade dåligt med lindor tyckte jag, de stickade lindorna som jag köpte fanns bara i mörkgrönt, mörkblått och vinrött. Sedan fanns det fleecelindor också men jag kommer inte ihåg vilken färg det var på dem.

*kl*

Var en sväng i Ullared idag, även om jag lovat mig själv dyrt och heligt att aldrig åka dit under högsäsong:p Men nu var det kris på alla möjliga fronter, så jag trängdes med alla galna människor ett par timmar...

Detta var vad som följde med mig hem från hästavdelningen:

DSC_0081.jpg

skrittäcke
regntäcke EOUS (detta märket sitter kanonbra på min pålle!)
mjukt fodrad grimma i USA-färger + matchande grimskaft
3 st. toppar
flexitub
fodertunna
pälsglans
schampo
torrschampo
läderwipes

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 349
Senast: Silje
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 942
Senast: Görel
·
Utrustning Hej! Jag ska starta min första tävling sedan 2018 i helgen och är osäker på om min hjälm är godkänd. Har en Charles Owen V8. Hittar...
Svar
5
· Visningar
419
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Jag har oturen att ha tre hästar med olika aptit och näringsbehov i hagen. I dagsläget går det inte att dela hagen och det funkar...
Svar
6
· Visningar
463

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka