Ullaredstråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ullaredstråd!

KL

Jag och min kille spenderade helgen i ullared. Vi bodde i husvagn på campingen och shoppade hela lördagen och tog en snabb shoppingrunda på söndagen innan vi åkte hem. Jag köpte mycket men inte särskilt mycket till hästarna. Fick bara med:

Schabrak 119:-
Pannband 20:-
Vindjacka Jacson 229:-
Polotröja 99:-

Jag hittade ett regntäcke och ett ursnyggt träns jag ville ha men täcket fanns bara upp till 145cm (behöver 155) och tränset fanns bara i stl ponny...
Men min kille ska dit igen på fredag så lilla Bambina kanske behöver ett nytt träns tills dess =P

Pannbandet, på en munter liten pålle=)
87256_1283877844.jpg

Schabraket
17604_1283877890.jpg

Tänk på att alltid mäta täcken ni köper från Gekås! Det är inte helt ovanligt att det står helt fel storlek i täckena.

Det kanske står 145 cm men när man mäter så är täcket närmare 160!!

De två täcken jag köpt i 125 cm har båda varit små i storleken, så denna gången köpte jag ett vintertäcke i 135. Får hoppas det passar.

kl

Denna tråden gör mig sjuuuuk.
Ska åka och kika på pånni på Lördag, och blir det köp av den så kommer jag trakassera mina vänner att åka till Ullared med mig :love:

Jag ska åka dit den 16 okt.

är det någon som har köpt 4-pack senskydd där? typ hampa pro eller liknande (de har några copperfield nu väl).
Vad tycker ni om dem? kan ni inte visa bilder? PM gärna pris.

Är det någon som har köpt eller tittat och klämt på några täcken med 100g foder i på gekås?
jag skulle behöva 3st nya täcken med 100g foder och funderar på om jag ska prov att köpa dem på ullared om det finns.

Jag har två par exakt likadana. Bara det att det är annat märke på.
De jag har funkar bra tycker jag.
Dom är slitstarka och hållbara.
Har tvättat dem i tvättmaskinen flertalet gånger utan att de blivit i sämre skick.

Jag har både hampa pro och copperfield. Jag har inte hunnit använda copperfield än men de är precis likadan som hampa fast med annat märke påsytt. Jag tycker det fungerar utmärkt!

Jag har väl lite av ett lyxproblem, jag ska ev. till gekås den 9 okt. Men vet inte om jag vill(?!) Jag behöver egentligen inga prylar till hästen men jag flyttade hemifrån i somras så till hemmet så kanske det finns en del som kan vara bra att införskaffa.

njae, inte när man sitter i bil ca 2 timmar/dag och att åka till ullared tar ca 4 timmar enkel resa... är dessutom utan sällskap under resan eftersom de andra åker från annat håll.

Jag har bild på mina :)
Strl ponny, vet inte om man ser så bra men det är i alla fall 4-pack köpta på gekås

30979236.jpg

Och så måste jag visa vad jag har köpt idag när jag var där en sväng ;) suggig mobilbild, men det får gå

31648691.jpg

Jacka i färgen sand 99:-
Väst, brun och "blank" 199:-
Fleecetäcke, brunt och orange med halvhals 169:-
Ridbyxor, cremefärgade 99:- (barnavd.)
Boots, konstläder 69:-
Pälsglans, Equistar 39:-
Hanskar, brun-svarta i skinn ca 40:-

kl

Jag ska till Gekås på måndag!! Ska köpa lite nya täcken till pållarna hade jag tänkt:) Sen blir det säkert en massa annat också.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 349
Senast: Silje
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 942
Senast: Görel
·
Utrustning Hej! Jag ska starta min första tävling sedan 2018 i helgen och är osäker på om min hjälm är godkänd. Har en Charles Owen V8. Hittar...
Svar
5
· Visningar
419
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Jag har oturen att ha tre hästar med olika aptit och näringsbehov i hagen. I dagsläget går det inte att dela hagen och det funkar...
Svar
6
· Visningar
463

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka