Ullaredstråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ullaredstråd!

Sen rent generellt om man vill "storhandla", hur mkt pengar kan man rakna med att spendera? Pratar vi 10 tusen eller mindre? Forstas kommer hela butiken att genomgas, men hastavdelningen ar val var det mesta av kronorna kommer att sluta..
Jag brukar säga att det är 2000 kr inträde på Gekås, för man kommer aldrig därifrån utan att ha spenderat mindre än så.

Hur mycket man spenderar beror väl på hur mycket man egentligen behöver och vad man vill ha. Men ett tips är att skriva ner exakt vad du behöver, gör en inköpslista helt enkelt.

Och glöm inte att ta flera turer till de olika avdelningarna under dagen, för sortimentet kan ändras snabbt.

Exakt samma för mig!
Jag ska alltid bara handla för en 500 hundring men när man snabbräknar blir det alltid uppemot 2-3 tusen istället, undra varför! :angel: :D

Många bäckar små som man säger! :rofl:

kl

Haha ja gekås och Ikea är de två affärerna som det känns som att man faktiskt betalar inträde för att gå in i ;).

Och ändå åker man dit gång på gång på gång :D

Så nu har jag varit där!
Kolla masken fanns inte.
Jag kom hem med:
1 ofodrat regntäcke
2 fleecefodrade regntäcken
1 300g vintertäcke
1 linfröolja
2 b-vitamin
2 grimmor
1 antibit spray
2 softshell jackor
1 vinterridjacka
1 paket benreflexer

Det är farligt för plånboken att åka dit :p

PM:a gärna priserna på täckena :)

haha jag brukar också tänka så... minst 2-3000 måste finnas för att jag ska kunna gå in där. (och då har jag ibland bara hunnit/orkat gå på hästavdelningen)

Så det ser lite kul ut på mitt senaste kontoutrag gekås: 159:- :o

fast då hade mor min tagit lite *jag hade ju haft namnsdag* men nu har jag öäntligen fått pengar efter ett halvårs väntan....
så nu ska jag diiiit!

och vill se massa bilder!

kan dock försöka komma på vad jag köpte sist... hmm sådana där heltäckande benskydd i grå-rödrutig (som de innan haft tunna strykkappor i) dessa jag köpte nu är dock inte att rekommendera, kostigt passform, skitsmå i storlekarna och klumpiga :crazy:

men ett snyggt schabrak och ett litet tunt naturfärgat grimskaft som jag faktiskt är nöjd med.. velat ha ett litet lätt, men endå lite längre och liiiite tyngd i slutet. för att leda fölungen i.

Var i Ullared igår. Var borta heeeela dagen, är ju en bit att åka.

Gick till hästavdelningen det första jag gjorde, fyllde vagnen direkt där så det blev inte så mycket annat.
Det jag köpte var:
Ett ofodrat regntäcke, svart med gröna kantband.
Ett blått fleecetäcke med hals + blå täckesgjord
Ett brunt vintertäcke
Ett grårutigt fleecetäcke.

Köpte två schabrak, vet inte riktigt vad dom kallas men det är inga flärpar på den liksom.

Köpte en jacson-jacka och en svart väst, en flaska foxfire, en annan orange flaska glansmedel, pelleterade b-vitaminer, en manborste, en mankam, en longerlina. Bilder kommer kanske sen om jag orkar! :)

kl

Jag åker dit imorgon, någon som vill att jag ska kolla efter något? :)

Påminn mej att lägga in bilder sen, det lär bli endel köpt :p

kl

Jag åker dit imorgon, någon som vill att jag ska kolla efter något? :)

Påminn mej att lägga in bilder sen, det lär bli endel köpt :p

KAn du inte ta lite bilder bara så där i största allmänhet.
Alltså lite "vy-bilder".
Så man får se lite vad som finns där nere nu. (och bli ännu mer läskad att åka dit) :D

igar kom kompis med pase fran gekas..
dar hade jag 5 grimskaft, tjocka i gra och svart
roda ponny grimmor, 2st till madame och mirri, passar henne men for liten for honom
samt 3 gra med cerise rand grimma, en cob och 2 full. tja det stod full pa ladan men det var en SHETLAND i fel lada.. sa nu har jag en cob en full och en shetland.. lol.. far val spara den minsta till nar folis kommer och anvanda ett tag..
Tydligen ar det inte sa mkt ordning sa kompis, hon upplevde det som man fick grava efter saker.. men det ar ok.. jag skall ha 2 hela dagar dar och det blir val 1 1/2 dag i hastavdelningen och sen resten for andra avdelningar lol.. beroende forstas hur mkt tid/pengar som finns..
tror det ar valdigt enkelt att handla saker som man egentligen inte behover, dock grimmor kan man aldrig ha for manga av, mina pallar kan ha sonder en grimma (snappet under kinden pa sidan) pa en minute....

Ska försöka komma ihåg det :) Brukar bli lite smått galen där nere, det finns så många saker att pilla på :D haha

kl

Ska dit den 9 okt. Sambon och sonen har tjatat sig till att följa med...
Jag säger bara... moahahahaha...:devil: de har ingen aning vad de ger sig in på...:angel:

Ska dit den 6:e oktober:banana: äntligen:D:D Är det någon som vet om de har prylbags där? sådana man kan ha istället för ryktlåda. Aldrig sett några där men man kan ju hoppas..

Ska dit den 6:e oktober:banana: äntligen:D:D Är det någon som vet om de har prylbags där? sådana man kan ha istället för ryktlåda. Aldrig sett några där men man kan ju hoppas..

Jajemen, har funnits de senaste två gångerna jag varit där.
Dom ligger i korgarna närmast golvet. I hörnet där grepar, sadelhängare annan stallutrustning finns.

kl

Ska dit den 9 okt. Sambon och sonen har tjatat sig till att följa med...
Jag säger bara... moahahahaha...:devil: de har ingen aning vad de ger sig in på...:angel:

Jisses!
Hur har det gått till?
Föreslog för sambon att han kunde släppa av mig på Ulla och sedan åka och hälsa på kompisen i närheten för att sedan komma tillbaka på kvällen.
Så kunde han följa med in en stund på söndagen.
Han tittade på mig som om jag just sagt att jag funderade på att skaffa en orm...

Jag vet inte han kände väl att han med egna ögon var tvungen att se vad som fick mig att med ett lätt saligt uttryck säga att det var dags för en ullaredsresa...:D

lär nog bara bli denna gången han följer med har jag en svag aning om :grin:;)

Hrrrmmmm... Det kan ju disskuteras... :D:o
Men smaken är ju som baken. :D
Du tycker säkert mitt skrik oranga schabrak är skitfullt! ;)

Tyckte iaf att det var roligt med lite översiktsbilder.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 347
Senast: Silje
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 940
Senast: Görel
·
Utrustning Hej! Jag ska starta min första tävling sedan 2018 i helgen och är osäker på om min hjälm är godkänd. Har en Charles Owen V8. Hittar...
Svar
5
· Visningar
419
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Jag har oturen att ha tre hästar med olika aptit och näringsbehov i hagen. I dagsläget går det inte att dela hagen och det funkar...
Svar
6
· Visningar
463

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hiss eller diss - del 6
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattmat i mousse-form
  • Hönstråden II