Ullaredstråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ullaredstråd!

Jag var där förra veckan, och blev ganska besviken faktiskt...De hade inte alls lika mycket kul som sist jag var där. Var eg ute efter ridbyxor, men det hittade jag inga alls.
Men köpte:

tömmar
vinterjacka
borstar
pälsglans
handskar

Sen köpte jag lite kläder på vanliga avdelningen som är tänkte att ha i stallet! Bla rejäla sockar, och det bästa: ett par tjocka softshell tights som var knäskodda med mocka?! :D Skall jag ha som ridbyxor hahaha

bilder kommer snart!

Bilder???

dedär tömmarna var det sådana som var rund/repaktiga framtill?

haha dedär softshelltightsen vill jag se bild på :)

förövrigt ska jag dit i helgen o trängas... :bump:

*KL*

Jag är på jakt efter en varseljack. Gärna tunn som man kan ha över en dunjacka, eventuellt en fodrad. Finns det många att välja på? Bilder?

Är också på jakt efter reflexer till mig och häst. Hur stort är utbudet på det? Bilder?

reflexer finns jättemycket.

jag köpte ett varsel-regnset där för ett par år sedan, finns kvar fortfarande. 129 el 299 kostade det, funkar kalas att ha över annan jacka!

reflexer finns jättemycket.

jag köpte ett varsel-regnset där för ett par år sedan, finns kvar fortfarande. 129 el 299 kostade det, funkar kalas att ha över annan jacka!

Köpte du det på hästavdelningen eller på den vanliga klädesavdelningen?

+Comfort:

Japp tömkörningstömmar! Inga super direkt, men som komplement till lädertömmarna...De är i vävribb, fanns både sånna som är runda den sista biten och "vanliga".

Bilder kommer snart :D

Finns som sagt mycket reflexer!

Tyckte dock ej att dem menade till hästen varken var särskilt bra eller billiga. Köpte några, men de är väldigt dåligt sydda märke jag.

Jag har precis kommit därifrån. Tycker dock det är synd att de har höjt priserna så mycket under de senaste året men jag fick iallafall köpt ett jättefint regntäcke idag med halvhals för 399kr. Köpte ett amigo häromdagen som inte låg så bra på min lilla polle, hon har någon mellan storlek så ullareds täcken passar perfekt:)

aha hum...... hoppas det finns längre då...
Nu har jag bara tömkört en gång, men då kopplade jag ihop två travtömmar och en longerlina:D

tror mina är åtta meter och det tycker jag är ganska långt till min fjording, blir mycket att ha i händerna. Men då går jag ganska nära när jag tömkör.

*KL*

hur är täckena i storlek, har köpt till 145 häst och det passade, men har en som drar 125 och när jag var där sist tycxkte jag 125 såg så stora ut.

helt olika på olika täcken, en del är stora, en del är små, de flesta normala. ofta står det om de är små i storlekarna att man ska ta en större storlek än normalt.

Jag har alltid med mig måttband och mäter. Det finns ju visningsexemplar upphängda, då är det bara att mäta dom och jämföra med storleksangivelsen - så vet man om dom är normala/stora/små i storlekarna :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 344
Senast: Silje
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 940
Senast: Görel
·
Utrustning Hej! Jag ska starta min första tävling sedan 2018 i helgen och är osäker på om min hjälm är godkänd. Har en Charles Owen V8. Hittar...
Svar
5
· Visningar
416
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Jag har oturen att ha tre hästar med olika aptit och näringsbehov i hagen. I dagsläget går det inte att dela hagen och det funkar...
Svar
6
· Visningar
463

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka