Ultuna vilket jävla skämt!!

T

Tasja

Ringde akut igår kväll ville komma in med sjuk katt som sedan 1 vecka tillbaka kan äta. Igår slutade hon även att dricka samt blev väldigt slö. Får inte komma in för katten är inte akut sjuk nog. Ringer Strömsholm som säger kom in direkt. Strax före 02.00 inatt avlivades katten.

Jag undrar hur sjuk ett djur ska vara för att man ska få komma in? Ska dom självdö i väntrummet eller???

Hade mycket lite förtroende för Ultuna före detta, tex så åker jag alltid med hästarna till MK istället trots att det är flera mil längre. Numera kommer alla katter att få åka till Strömsholm om dom blir akut sjuka. För mig kan dom lägga ner Ultuna.
 
Jag hoppas du ringde till Ultuna och talade om att din katt fick tas bort pga att hon var så dålig!!!!!
Det skulle jag ha gjort!!!!!!!!!!!

Hade en kissebebis förut som blev opererad. För att göra en väldigt lång historia kort så fick jag åka in akut till Ultuna med henne. Hon fick cirkulationskolaps. Dagen efter dog hon. I detta fallet var Ultuan bäst!!
Men jag ringde till den klinik som gjort operationen och talade om vad som hade hänt! Dom hade inte mycket att komma med, det vill jag lova! Så nu åker jag aldrig mer dit, åker till grannkommunen istället.
 
Stackare... :cry:

Vet du vad det var för fel på henne??

Jag tycker också du ska ringa och tala om detta för Ultuna, felbedömningar kan alla göra, men det ska inte behöva gå ut över djuren...
 
Troligen njurkollaps.

Hon var 14,5 år och det är ju rätt vanligt.

Men hur Ultuna kunde tycka att katten gått kunde vänta till idag på dagen är otroligt. Visst hon hade säkert inte dött inatt av sig själv men plågats i onödan det hade hon!

Fast det är inte första gång Ultuna visat dom inte är djurvänliga alls.
 
Den första kliniken var Ultuna. Dom vägrade låta mig komma med en dödsjuk katt på jourtid för hon var inte sjuk nog. "Det kan ju komma sjukare djur och då har vi inte tid med dig, vi är så få på jourtid" sa människan åt mig i telefon.

På Strömsholm var dom två personer men nog sjutton var det självklart jag skulle få komma med katten.

Om ett djur är så sjukt att det direkt avlivas så anser jag att det är så sjukt man kan bli. Men inte för Ultuna tydligen. Dom vill nog patienterna ska självdö i väntrummet så slipper dom en massa besvär.

Jag hade dessutom redan ringt Ultuna på dagen och försökt få komma men då sa dom avvakta och ring om katten blir sämre. Vilket hon blev. Men inte fick vi komma för det. Du kan vänta till imorgon. Jo just det!
 
Knäskålarna hoppade ur led med min kattunge jag hade. Vet bedömde att det skulle göras en operation, visst det håller jag med om det var nödvändigt. MEN denna klinik är känd för att använda för mycket narkos! En kattunge på 4 månader klarar inte det. Så efter ett halvt dygn i kvös så dog hon. När jag kom in med henne hade hon 31 grader i temp!!!!!!

Nyligen gjorde jag misstaget att åka till denna klinik igen med våran hund. Tänkte att det måste blivit bättre sedan sist, det var trots allt 8 år sedan.......... men icke. Nochalanta veterinärer som inte lyssnar till djurägaren!
 
Min äldsta katt blev troligen förgiftad förra året vid den här tiden. Han blev slö, spydde och drack dåligt. Ultuna tyckte att det inte lät akut nog. Jag avaktade till nästa dag och katten var fortfarande inte bra. Ultuna tyckte fortfarande inte att det fanns nått behov att komma in.

Då letade jag reda på min "husveterinär's" hemnummer (det var givetvis luciahelgen...) och fick tag på henne. Katten fick komma in snabbt till deras mottagning och fick hjälp. Bl a var han enormt uttorkad så de fick ge honom en massa vätska i huden plus en hel del annat. Veterinären trodde att om jag avvaktat någon dag till som Ultuna hade velat hade det inte gått att hjälpa honom - gammal som han trots allt är.

Vi åker till Ultuna enbart i nödfall numera. Som t ex när hunden skulle röntgas. Operationen utförde vi på Väsby Veterinärklinik istället... Dit kommer vi nog åka med katterna om det är nått som vår vanliga veterinär inte klarar av.

Hästen åker till Mälarkliniken. Något som en av de andra tjejerna i stallet också kommer börja med efter att i över 2 månader ha bråkat med ultuna och krävt en rejäl hältutredning på sin häst och det enda ultuna hittade var en liten hovböld... (Hästen är för övrigt fortfarande defust halt trots fenylbutan som skulle hjälpa...) Hon ska ge honom tiden det tar för butan och sen åker hon no till MK

Nä - Ultuna är inte vad det en gång varit... :confused:
 
Det håller jag med om!!!! Ultuna är degenetivt inte vad det har varit!!!
För bara ett år sedan var det kalas.... tycker jag i alla fall.

Men Väsby har jag oxå börjat höra en massa negativt om....... men sedan å andra sidan sett så beror det kanske på vad man får för veterinär.
 
Är du säker på att det var narkosen hon dog av
och inte problem som uppstod i samband med
operation. Man brukar ta hänsyn till kattens
ålder, hälsa när man väljer preparat.
 
Normala kliniker gör det, men som sagt denna gör inte. Utan man ger extra för säkerhets skull.
De har fått kritik för detta, och visserligen bättrat sig......lite för sent för min kisse.

Nu har de dåligt rykte pga annat istället!! De lever på sina "stammisar", pansionärer som inte kan ta sig till andra kliniker!
Jag vet att detta är väldigt elakt skrivet, men jag vet flera som inte ens vill åka dit för att vaccinera sina husdjur. Och personalomsättningen är ganska hög!

Men nog om detta!! Jag åker inte dit utan jag har valt en annan klinik!! Och det funkar kanon, och det är det som räknas!!!!!!!!! :idea:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag skulle behöva tips på hur man överlever sin hunds bortgång. Just nu känner jag ingen anledning till att ens existera själv då han...
Svar
3
· Visningar
574
Senast: Myrten
·
Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
1 124
Senast: Keb71
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 315
Senast: MissFideli
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 696
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Betyg idrott högstadiet
  • Vad gör vi? Del CXCVIII
  • Vad är detta?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp