Överleva utan min bästavän

Ozi

Trådstartare
Jag skulle behöva tips på hur man överlever sin hunds bortgång. Just nu känner jag ingen anledning till att ens existera själv då han var mitt allt.

Han behövde åka in akut för operation , och risken att överleva var 50/50. Han överlevde , och dagen efter skulle vi hämta honom och flytta han till annan veterinär som hade helgöppet. När vi sitter i väntrummet kommer en veterinär utspringandes och berättar att han fått hjärtstopp , och ett tag senare kommer dom ut igen och berättar att hans liv inte gick att rädda.

Han var en väldigt sjuk hund , redan gjort ett flertal operationer och hade svåra allergier som aldrig riktigt blev bra. Så jag försöker bara intala mig själv hela tiden att han har det bättre nu. Men han var bara 2,5 år gammal. Han hade knappt hunnit leva. Jag är så ledsen att jag inte vet vad jag ska ta mig till. Bara tanken av att han inte fick träffa oss hans sista dygn och säkert undrade vart vi var någonstans. Mitt hjärta går sönder.
 
Man tar en sekund i taget till en början, sedan en minut, en timme osv. Det är fruktansvärt tufft att förlora sin älskade vän ❤️
 
  • Hjärta
Reactions: Ozi
Jag förlorade en hund i samma ålder som din hastigt i sjukdom för nitton år sedan. Det var mitt livs hund (har svårt att tänka mig att någon annan kommer att komma så nära). Hennes liv hade knappast börjat och hon gick från helt frisk på söndagen till död på onsdagen i autoimmun anemi.

Jag skaffade en valp ganska snart och det lindrade lite, men det tog säkert ett år innan jag insåg att jag inte grät varje dag i alla fall. Men det är som @snorp skriver ovan - minut för minut tar man sig igenom det.

Såhär många år senare har minnet bleknat och när jag tänker på henne nu gör det inte ont längre. Så har det varit i säkert tio år. Men jag kan fortfarande känna en sorts sorg över alla de år vi inte fick.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 781
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 318
Senast: Milosari
·
Hundhälsa Jag blir så jävla less ang min sjuka hund. Det började här i vår att min hund (efter långvarig trötthet som inte visade sig bero på alla...
Svar
19
· Visningar
4 502
Senast: Nominous
·
Hundhälsa Viktor fick frukost vid 8.30 imorse. Han äter fort och har alltid gjort det. Nu har han flickvännen här och äter lite extra fort, så jag...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
23 375
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda

Hästrelaterat

  • Vad gör halvblodsägare?
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp