Bukefalos 28 år!

ULVLEK! Cirkus toalett- grundkursen

Precious Sackosäck var den som i kraft av sitt ämbete tog på sig ledarrollen och påbörjade inspektionen av toaletten i fråga. Men först fick hon låna ett par rejäla gummistövlar eftersom det var en mindre översvämning på golvet eftersom det var stopp i röret
Det första hon observerade där hon försiktigt klev omkring i sörjan var ett stort hål som listigt var borrat i väggen för att någon skulle kunna spana på alla besökare. Hon undersökte hålet mycket noggrant och satte själv ögat intill för att kunna se vad som dolde sig där bakom....
Hon var så fullt koncentrerad på att speja att hon inte observerade att det började bubbla i toaletten igen och sakta sakta började ett par tentaklar komma upp och slingrade sig runt hälsoinspektören och det enda hon hann skrika var @mandalaki !!??!! och sedan var hon redan nerdragen i toaletten och kvarnen började mala..... Och allt eftersom hon maldes ner i toaletten så färgades allt vattnet blodrött och sipprade ut i entrén dit övriga studenter skyndat sig efter hennes skrik (för alla var ju nyfikna på vad Mandalaki gjorde här på deras kursMed fasa såg de hur vattnet gjorde så att deras skor blev blodfärgade och även att det så sakta spred sig en röd ring upp över vaderna
Skrikandes beslutade alla att bättre fly än illa fäkta, så alla störtade ut genom ytterdörren för att kunna springa ner till vattnet och på bryggan kunna tvätta sina skor och strumpor rena igen.
Förvirringen var total, HUR kunde detta hända?
Vilken toalett kunde man lita på?


Innan alla gick i samlad trupp tillbaka för att försöka återuppta sin trevliga kväll så konstaterades det att den första deltagaren redan lämnat dem- och en del sörjde och en del andra log i mjugg när det konstaterades att Precious Sacksäck inte kunnat fullfölja kursen...

Lobelia var hälsovårdsinspektören Precious Sackosäck som i kraft av första massakrerade blir MedLL till quarter4ever
Hälsovårdsinspektören : den som håller koll på allt när kalabaliken bryter ut , har full insyn i vad som händer men är förbjuden att tala om exakt vad för lekdeltagarna , ser till att rättvisa skipas och är neutral i sin bedömning.

 
Precious Sackosäck var den som i kraft av sitt ämbete tog på sig ledarrollen och påbörjade inspektionen av toaletten i fråga. Men först fick hon låna ett par rejäla gummistövlar eftersom det var en mindre översvämning på golvet eftersom det var stopp i röret
Det första hon observerade där hon försiktigt klev omkring i sörjan var ett stort hål som listigt var borrat i väggen för att någon skulle kunna spana på alla besökare. Hon undersökte hålet mycket noggrant och satte själv ögat intill för att kunna se vad som dolde sig där bakom....
Hon var så fullt koncentrerad på att speja att hon inte observerade att det började bubbla i toaletten igen och sakta sakta började ett par tentaklar komma upp och slingrade sig runt hälsoinspektören och det enda hon hann skrika var @mandalaki !!??!! och sedan var hon redan nerdragen i toaletten och kvarnen började mala..... Och allt eftersom hon maldes ner i toaletten så färgades allt vattnet blodrött och sipprade ut i entrén dit övriga studenter skyndat sig efter hennes skrik (för alla var ju nyfikna på vad Mandalaki gjorde här på deras kursMed fasa såg de hur vattnet gjorde så att deras skor blev blodfärgade och även att det så sakta spred sig en röd ring upp över vaderna
Skrikandes beslutade alla att bättre fly än illa fäkta, så alla störtade ut genom ytterdörren för att kunna springa ner till vattnet och på bryggan kunna tvätta sina skor och strumpor rena igen.
Förvirringen var total, HUR kunde detta hända?
Vilken toalett kunde man lita på?


Innan alla gick i samlad trupp tillbaka för att försöka återuppta sin trevliga kväll så konstaterades det att den första deltagaren redan lämnat dem- och en del sörjde och en del andra log i mjugg när det konstaterades att Precious Sacksäck inte kunnat fullfölja kursen...

Lobelia var hälsovårdsinspektören Precious Sackosäck som i kraft av första massakrerade blir MedLL till quarter4ever
Hälsovårdsinspektören : den som håller koll på allt när kalabaliken bryter ut , har full insyn i vad som händer men är förbjuden att tala om exakt vad för lekdeltagarna , ser till att rättvisa skipas och är neutral i sin bedömning.
Skulle jag aldrig göra! :rage:
 
En fråga om spionen - får den ge infon till samma deltagare varje natt? Eller måste den ge till olika deltagare?
 
REGLER
*Var snälla mot varandra och mot LL
* LL bestämmer, men förslag och frågor är naturligtvis välkomna.
* Vid missad röstning riskerar man att kickas från leken. Meddela LL vid förhinder! OBS! Lägg en säkerhetsröst om du vet att du kan ha svårt att hinna!
* Spelare som missar att rösta ska lägga en röst direkt när de upptäcker detta och där ange vem de skulle ha röstat på samt motivera valet!
* Röster skall fetstilas och motiveras, exempelvis quarter4ever röstar på Lobelia för att…Motiveringen ska finnas i röstinlägget. Det är ok med citat. (ni behöver inte motivera om ni ändrar för att rädda er själva, räcker att skriva att ni gör just det ;) )
* BOPar (blunda och peka = man röstar utan teori) är förbjudna
* Önskvärt är att varje spelare teoriar om minst två spelare varje dag.
* Hintar är förbjudna och kan straffa den egna sidan. Man får inte god- eller ondförklara någon utan teori. Man får inte heller antyda sin egen roll. Undvik att outa goda specialroller tidigt i leken (= före DL3). Även om du vet något, teoria om varför du tror att spelaren är god. Senare i leken är det alltid nödvändigt att börja diskutera roller, men LL tycker att spänningen uppehålls bättre om man låter det komma senare. Det är dock inte ett regelbrott att outa en god specialroll, men att undvika det är ett önskemål från LL.

Hittat hit och börjar med en fråga om reglerna.
Punkt 4. Om man missar att rösta och kommer på det efter dl har varit, ska man ändå säga vem man tänkt rösta på i den dl som varit?

Jag tänker då även om man skulle glömma att rösta på kvällen och sen gå in på morgonen och kommer på det då, 12 timmar senare?
 
Hittat hit och börjar med en fråga om reglerna.
Punkt 4. Om man missar att rösta och kommer på det efter dl har varit, ska man ändå säga vem man tänkt rösta på i den dl som varit?
Ja så fort man kommer på att man inte hunnit rösta i tid så ska man lägga en röst, med motivering :)
 
  • Gilla
Reactions: MM
Jag vill redan nu säga att om jag är kvar på lördag så ska jag, minibossen och min man på julbord på kvällen så aktiviteten den dagen lär inte ligga på topp men känner jag mig själv rätt så tittar jag nog in en sväng eller två från mobilen, sann mobilspelare som jag är :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp