ULVLEK! Cirkus toalett- grundkursen

Nu bedömde Lek Ledarana att det inte var någon otillbörlig hintning om dig, det är inte förbjudet att ha svaga teorier. Vill ta upp det att @Jfrelin gjorde inget som bröt mot reglerna i detta läge. Det var fler med svaga teorier och det är helt normalt så tidigr i leken. Däremot had hon missat att teorin måste stå i rösten men det korrigerades.

Nej, jag skrev att om jag varit LL hade jag inte tyckt att det var okej. Jag tycker inte dag 3 är tidigt i leken.
 
Tror vi typ alltid är på olika sidor @Niyama

Tycker väl att det är av mindre betydelse om vi brukar vara på olika sidor, jag tycker det är otrevligt att sätta i system att alltid jaga någon oavsett. Precis som att jag försöker låta bli att rösta på spelare som jag vet att jag alltid reagerar på då jag tycker deras spelstil är skum.
 
Nej, jag skrev att om jag varit LL hade jag inte tyckt att det var okej. Jag tycker inte dag 3 är tidigt i leken.
Nu var du inte lekledare och var dessutom involverad. Som jag förklarade för dig så står finns det inte stöd i reglerna i leken för att kritisera folk för att de har för svaga teorier och har aldrig funnits så länge jag lekt. Det fanns teorier och de var fullt i klass med flera andras.
 
ännu en fin jullåt ,med a capella gruppen ( inga instrument alls )
hoppas alla får julefrid och en trevlig helg:heart
 
@Niyama Jag har inte spelat på 1 år och ett par månader och jag måste jagat dig något så infernaliskt senast om du kommer ihåg det så här långt efteråt. Jag minns det då inte alls.
Som sagt så hintade jag ingenting alls och ber så hemskt mycket om ursäkt att jag valde dig att bygga en väldigt svag teori på. Vi kanske ska se till att inte spela mer med varandra då. Det kommer ju bli omöjligt om jag inte kan teori om dig utan att du ska ta illa upp liksom. Hoppas du får en fin jul!
 
@Niyama Jag har inte spelat på 1 år och ett par månader och jag måste jagat dig något så infernaliskt senast om du kommer ihåg det så här långt efteråt. Jag minns det då inte alls.
Som sagt så hintade jag ingenting alls och ber så hemskt mycket om ursäkt att jag valde dig att bygga en väldigt svag teori på. Vi kanske ska se till att inte spela mer med varandra då. Det kommer ju bli omöjligt om jag inte kan teori om dig utan att du ska ta illa upp liksom. Hoppas du får en fin jul!

Fast det handlar ju inte om att du inte kan misstänka mig utan att jag tar illa upp utan att det känns lite trist att du alltid jagar mig i princip utan teorier och utan att ens veta nåt. Då känns det ju som att det handlar om nåt annat än leken, vad har jag ingen aning om. Har liksom ingen aning om vem du är och vi brukar inte ens skriva i samma trådar.
 
Nu var du inte lekledare och var dessutom involverad. Som jag förklarade för dig så står finns det inte stöd i reglerna i leken för att kritisera folk för att de har för svaga teorier och har aldrig funnits så länge jag lekt. Det fanns teorier och de var fullt i klass med flera andras.

Jag skrev om jag varit LL så hade jag inte godkänt det. Och det handlade inte enbart om svaga teorier utan även godförklaring helt utan teori (av fler spelare). Jag vet att detta går i vågor och det brukar bättra sig igen antingen efter att det varit uppe för diskussion eller att det kommer en LL som är hårdare på hintreglerna. Nu orkar jag inte gå tillbaka och titta men jag har för mig att ni också hade med att man inte får godförklara utan teorier. Jag har varit med i många lekar där folk blivit varnade och andra sidan kompenserade för liknande grejer. Jag vet att ni har en annan uppfattning och t.o.m. tyckte att det inte kan vara en hint om man inte vet något (då är dock hintregeln värdelös om det är fritt fram att hinta bara för att man inte vet) men det innebär inte att jag måste tycka att det är bra. Det är inget nytt att olika LL är olika stränga med det, jag föredrar helt klart en hårdare gräns än denna lek (eller att skippa hintförbudet helt).
 
Fast det handlar ju inte om att du inte kan misstänka mig utan att jag tar illa upp utan att det känns lite trist att du alltid jagar mig i princip utan teorier och utan att ens veta nåt. Då känns det ju som att det handlar om nåt annat än leken, vad har jag ingen aning om. Har liksom ingen aning om vem du är och vi brukar inte ens skriva i samma trådar.
Eller så kan det ju vara så att @Jfrelin misstänkte dig, tog vad som fanns och hon hade ju dessutom rätt i misstankarna ;) och har absolut noll kollpå att du upplever det som hon förföljt dig :idea:

Kanske bättre att inte tro det värsta om folk, det är ingen här som vill vara elak, tvärrt om. Det är jul och att leka är just en lek och inte blodigt allvar.

God jul på dig :)
 
@Niyama I mina typ 10 första ulvlekar blev jag lynchad senast DL3 oavsett roll pga hur jag skrev så det kanske har något med sättet man skriver på att göra. Har absolut inget mot dig personligen.
I denna lek hade jag inte riktigt hängt med i början som jag skrev innan pga jag var så jävla sjuk och orkade inte sätta mig in i MM/Cirkus/Mirtai grejen så då blev det du som var den jag kände att jag kunde teoria om, om än vagt.
Som sagt inget personligt alls.
 
@Niyama I mina typ 10 första ulvlekar blev jag lynchad senast DL3 oavsett roll pga hur jag skrev så det kanske har något med sättet man skriver på att göra. Har absolut inget mot dig personligen.

Jag tycker det är jättetrist när samma personer ständigt blir lynchade tidigt eller käkade tidigt. Jag brukar sällan bli lynchad (dock blev jag käkad tidigt under en lång period) men det har ju varit flera spelare genom åren som spelat på ett sätt många reagerat på och därför alltid åkt tidigt. Jag brukar försöka tänka på sånt, både att inte alltid rösta på de som spelar lite skumt och när jag är ulv inte käka de som åkt tidigt.

En period blev de som ansågs duktiga käkade tidigt som goda och siade tidigt (= körd ganska snabbt som ond), jag tror att det kanske bättrat sig lite nu. Då känns det ju ganska hopplöst att spela.
 
Jag tycker det är jättetrist när samma personer ständigt blir lynchade tidigt eller käkade tidigt. Jag brukar sällan bli lynchad (dock blev jag käkad tidigt under en lång period) men det har ju varit flera spelare genom åren som spelat på ett sätt många reagerat på och därför alltid åkt tidigt. Jag brukar försöka tänka på sånt, både att inte alltid rösta på de som spelar lite skumt och när jag är ulv inte käka de som åkt tidigt.

En period blev de som ansågs duktiga käkade tidigt som goda och siade tidigt (= körd ganska snabbt som ond), jag tror att det kanske bättrat sig lite nu. Då känns det ju ganska hopplöst att spela.

Jag vill verkligen framför att det absolut inte var något personligt. Har som sagt inte spelat på 1,5 år, eller det var nog september förra året jag var med. @LenaH vet nog för det var en av hennes första lekar.
De enda i denna lek som jag "umgås" med på Buke är Fio, Habina och Cirkus i vår härliga 07-tråd.
 
Jag skrev om jag varit LL så hade jag inte godkänt det. Och det handlade inte enbart om svaga teorier utan även godförklaring helt utan teori (av fler spelare). Jag vet att detta går i vågor och det brukar bättra sig igen antingen efter att det varit uppe för diskussion eller att det kommer en LL som är hårdare på hintreglerna. Nu orkar jag inte gå tillbaka och titta men jag har för mig att ni också hade med att man inte får godförklara utan teorier. Jag har varit med i många lekar där folk blivit varnade och andra sidan kompenserade för liknande grejer. Jag vet att ni har en annan uppfattning och t.o.m. tyckte att det inte kan vara en hint om man inte vet något (då är dock hintregeln värdelös om det är fritt fram att hinta bara för att man inte vet) men det innebär inte att jag måste tycka att det är bra. Det är inget nytt att olika LL är olika stränga med det, jag föredrar helt klart en hårdare gräns än denna lek (eller att skippa hintförbudet helt).

Jag måste påpeka att jag har påpekat regeln mycket tydligt i leken- samt även tagit beslut utifrån det i leken. Dock inte på det DU tyckte utan på annat som jag tyckte var mer nödvändigt
LL bestämmer och man måste väga in det neutralt och inte bara för den sida man spelar för sas...
Jag tycker du har en tråkig attityd som likt ett tjurigt barn ska måsta ha rätt, typ

Jag är ledsen JAG höll inte med dig, men jag övervägde det noga, och mer än så kan man inte göra!
Och visst är det en tolkningsfråga- och just därför finns det ett tillägg: LL bestämmer - och så tycker jag det ska vara.
Sedan kan man tycka att det är helt uppåt väggarna, men man får ju rätta sig efter det som stipuleras?
Jag brukar göra det iaf- även om jag kan tycka att det är helt åt skogen
Jag har inget personligt mot dig, jag tvivlar på att Jfrelin har det heller, det är en lek, ibland gör man det bra, andra gånger inte fullt så bra, oavsett så är vi kompisar alla här, och inte ovänner eller har som en agenda att såra folk, det tycker jag är uppenbart! Sedan ÄR det lätt att bli ledsen ändå, jag har själv blivit det-så pass att tårarna runnit och jag känt mig totalt värdelös. Men det är det man måste inse att det har med rollerna i leken ofta att göra, jag tror ingen av oss vill såra någon - eller hur? Du vill det nog inte och inte jag heller
God Jul på dig hoppas du finner julefrid
 
Jag tycker du har en tråkig attityd som likt ett tjurigt barn ska måsta ha rätt, typ

Nu tycker jag det är du som har en jäkligt trist attityd. Jag har ju flera gånger påpekat att jag hade gjort annorlunda om jag hade varit LL men att jag ju inte var det här :confused:. Man måste ju kunna lyfta saker för diskussion och just var gränsen för hintar går har varit uppe många gånger, men nu känns det som att jag inte får diskutera det för att du och Lobelia var LL?! Jag har accepterat er ståndpunkt men det betyder ju inte att jag måste tycka att det är bra. Det är väldigt otrevligt att du då skriver att jag har en attityd likt ett tjurigt barn för att jag vill lyfta något som varit uppe för diskussion många gånger.

Och visst är det en tolkningsfråga- och just därför finns det ett tillägg: LL bestämmer - och så tycker jag det ska vara.
:confused: På vilket sätt har jag hindrat er från att bestämma? Jag skickade pm och citerade, sen lämnade jag diskussionen där och nu tog jag upp det när leken var slut.

Sedan kan man tycka att det är helt uppåt väggarna, men man får ju rätta sig efter det som stipuleras?
Har jag inte rättat mig efter det? Det här får du väldigt gärna förklara.
 
Nu tycker jag det är du som har en jäkligt trist attityd. Jag har ju flera gånger påpekat att jag hade gjort annorlunda om jag hade varit LL men att jag ju inte var det här :confused:. Man måste ju kunna lyfta saker för diskussion och just var gränsen för hintar går har varit uppe många gånger, men nu känns det som att jag inte får diskutera det för att du och Lobelia var LL?! Jag har accepterat er ståndpunkt men det betyder ju inte att jag måste tycka att det är bra. Det är väldigt otrevligt att du då skriver att jag har en attityd likt ett tjurigt barn för att jag vill lyfta något som varit uppe för diskussion många gånger.


:confused: På vilket sätt har jag hindrat er från att bestämma? Jag skickade pm och citerade, sen lämnade jag diskussionen där och nu tog jag upp det när leken var slut.


Har jag inte rättat mig efter det? Det här får du väldigt gärna förklara.
jag HAR ingen agenda emot dig.
god jul
 
Har jag inte rättat mig efter det? Det här får du väldigt gärna förklara.
jag skrev inte att du inte rättat dig efter det- men du har ju synpunkter nu - så jag vet inte riktigt ?
klipper in detta med:
"På vilket sätt har jag hindrat er från att bestämma? Jag skickade pm och citerade, sen lämnade jag diskussionen där och nu tog jag upp det när leken var slut."
Inget emot diskussioner, och jag har förklarat min synpunkt på det hela, vi kan vara överrens om att Disagree kanske ?
 
Så jag har en attityd som ett tjurigt barn för att jag har synpunkter?
nej det tjuriga i det hela är att det är vad du tycker ska vara rätt- är det enda som kan vara rätt?
Är kanske klumpigt uttryckt ,men då jag har en tonåring med att göra här hemma så var det något som kom för mig - det var inte meningen att du skulle ta illa upp
Jag menade inget illa- jag , liksom du, skriver utifrån hur jag upplever det
som sagt jag är på g att logga ut för nu är det julafton:bump:
jag tar gärna diskussionen senare men inte nu- för jag har annat som behöver min uppmärksamhet
( som janssons frestelse, köttbullr, skinkan ;) )
och glöggen:D
som sagt önskar dig en riktigt god jul:)
 
nej det tjuriga i det hela är att det är vad du tycker ska vara rätt- är det enda som kan vara rätt?

Jag har skrivit:
"Det är inget nytt att olika LL är olika stränga med det, jag föredrar helt klart en hårdare gräns än denna lek (eller att skippa hintförbudet helt)."

Hur får du det till att det jag tycker ska vara rätt är det enda som kan vara rätt? Att jag menar att hintförbudet är värdelöst om det inte gäller även sånt man inte vet? Det ÄR det ju, finns en bra förklaring till varför i en anmälningstråd.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp