Ulvlek - Historieätarna

Mina påhittade roller blir sällan lyckoträff. Men ibland måste man testa.


Men vad tyckte ni? Jag insåg innan leken började att den goda mastermindern kan genom sin gissningen få reda på fyra icke ulvar om personen inte gissat rätt på någon.

Ond mastermind kanske var lite svår och borde kanske fått gissa varje natt.
Jag tyckte inte att det fanns för mycket information i leken. Trots spioninfo var det ju under hela leken bara två spelare vi kunde veta säkert, cirkus och pegasus. De andra fattade vi ju pga hur det spelades.
 
Jag masta fa lite upprattning. De var inte ett misstag att skriva har istallet for lyatraden. Min tanke var att ge en av mina vanner alibi eftersom min lockdown hjarna gav upp efter ett par dagar i leken, hade glomt hur intensivt de va sa ville ut. Sa "rakade" skriva ett lya-meddelande :D
Men hur skulle det ge alibi? Fattar inte?
 
Men hur skulle det ge alibi? Fattar inte?
Meningen var att dom skulle dra igang ett drev mot mig, men sa skrev hemlig sin rost forst, och folk verkade inte haka pa, de va da jag skrev "lya meddelandet"
Tanken var att mina ulvkompisar skulle plocka ut mig eftersom mitt huvud var knackt.
 
Leken över redan? Räknade med några dagar till ju.

Tack alla för en rolig men förvirrande lek. Vill be om ursäkt för mitt något tillbakadragna spel, men första gång som Ängel och därtill BM tyckte jag det var bäst att hålla låg profil och inte "tramsa" som jag brukar göra.

Rörande BM rollen såg jag att innan jag ändrade röst att Cirkus skrev hon inte ville ha den, och eftersom alla "önskade" mig ett långt liv lade jag medvetet upp för lottning i hopp om att även få lynch skyddet.

Förutom att jag gissade rätt rörande GA (tillslut), fio, snurris och Q, så var jag mer eller mindre lost.

Till sist bara en undran, vem utav Niyama och Fio blev käkad? Fio hade Ängelns skydd den natten om hon inte stulit det :)

Torsdag kl 20:56
Som Ängel tror jag nog jag ändrar mig, OM Cirkus är hårig tror jag nog Fio är mer i skottlinjen en jag med tanke på hur hon skrivit idag, kan vara ett misstag men:

Ängeln skyddar Fio från käk
 
Leken över redan? Räknade med några dagar till ju.

Tack alla för en rolig men förvirrande lek. Vill be om ursäkt för mitt något tillbakadragna spel, men första gång som Ängel och därtill BM tyckte jag det var bäst att hålla låg profil och inte "tramsa" som jag brukar göra.

Rörande BM rollen såg jag att innan jag ändrade röst att Cirkus skrev hon inte ville ha den, och eftersom alla "önskade" mig ett långt liv lade jag medvetet upp för lottning i hopp om att även få lynch skyddet.

Förutom att jag gissade rätt rörande GA (tillslut), fio, snurris och Q, så var jag mer eller mindre lost.

Till sist bara en undran, vem utav Niyama och Fio blev käkad? Fio hade Ängelns skydd den natten om hon inte stulit det :)
Ulvarna käkade Niyama och fio skyddade dig.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 714
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 585
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 375
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 037
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp