Ulvlek - Historieätarna

Mina påhittade roller blir sällan lyckoträff. Men ibland måste man testa.


Men vad tyckte ni? Jag insåg innan leken började att den goda mastermindern kan genom sin gissningen få reda på fyra icke ulvar om personen inte gissat rätt på någon.

Ond mastermind kanske var lite svår och borde kanske fått gissa varje natt.
 
Mina påhittade roller blir sällan lyckoträff. Men ibland måste man testa.


Men vad tyckte ni? Jag insåg innan leken började att den goda mastermindern kan genom sin gissningen få reda på fyra icke ulvar om personen inte gissat rätt på någon.

Ond mastermind kanske var lite svår och borde kanske fått gissa varje natt.
Var ond mastermind tvungen att gissa på ulvar? Eller kunde den få gissa på säg två ulvar, ängeln och god mastermind?
 
Innan jag slocknar för natten vill jag bara säga att min totala utmattning och förvirring var totalt genuin, jag hade spelat precis lika kasst som god :rofl:
 
Tur att jag blev uppkäkad när jag blev, dunbbel lynch:eek: Själv har jag tillbringat dan i sängen, så ber om ursäckt till goda lyan att jag aldrig kika in där. Jag konstaterademest att det var på tiden jag åkte, Jag var konstat bered på att ryka sen jag krånglade mig kvar första dagen.

MIn dubbel röst på Q var för övrigt en plan för att hinta extra tydligt till goda lyan likasom alla röster på samma peron tänkte jag:laugh:
 
När förstod goda lyan att jag var god, i och med att jag fick raden om vem ängeln skyddar?
Efter poison lynchen blev jag hyfsat säker. Lite läskigt att skicka vem ängeln skyddar och det kanske inte ens behövdes men det fanns så lite att skicka som kunde vara till hjälp. Alternativet var att skicka fårulvsraden eller käkraden till en ond men Q hade ju redan fått en så lite trist att fortsätta så.
 
Efter poison lynchen blev jag hyfsat säker. Lite läskigt att skicka vem ängeln skyddar och det kanske inte ens behövdes men det fanns så lite att skicka som kunde vara till hjälp. Alternativet var att skicka fårulvsraden eller käkraden till en ond men Q hade ju redan fått en så lite trist att fortsätta så.
Det var tur, för jag hade tom börjat fundera på q som ängel precis innan :angel:
 
MIn dubbel röst på Q var för övrigt en plan för att hinta extra tydligt till goda lyan likasom alla röster på samma peron tänkte jag:laugh:
Va, vilken lynch? Du var ju möjlig röstfifflare efter dag 1 men sen var jag så frustrerad över att inte få det bekräftat, ena dagen la du väl ingen extraröst och så röstade alla likadant så det inte gick att utläsa nåt av extrarösten en dag.
 
Va, vilken lynch? Du var ju möjlig röstfifflare efter dag 1 men sen var jag så frustrerad över att inte få det bekräftat, ena dagen la du väl ingen extraröst och så röstade alla likadant så det inte gick att utläsa nåt av extrarösten en dag.
Första i tråden när jag röstade på Q till både BM och vanligt, hade extra rösten där också tänkte det skulle bli supertydligt för lyan. Men sen var jag ju tvungen att ändra båda till @Elo (som jag är skyldig ett förlåt men du överlevde så länge i de två förra lekarna och jag var tvungen att välja någon) så det blidde inget med det :laugh:

glömde bort rösten andra dagen men hade ju inte sagt något bara en i mängden på cirkus typ
 
Förresten, jag var inte följsam mot fio för att vi var kärlekspar. Vi blev det på kvällen efter 20 nån gång och då hade jag ju redan fattat hennes roll och att hon stulit från cirkus. Så det var ju bara att fortsätta som innan, men jag fattade att jag eller fio antagligen skulle bli käk.
 
  • Gilla
Reactions: fio
Första i tråden när jag röstade på Q till både BM och vanligt, hade extra rösten där också tänkte det skulle bli supertydligt för lyan. Men sen var jag ju tvungen att ändra båda till @Elo (som jag är skyldig ett förlåt men du överlevde så länge i de två förra lekarna och jag var tvungen att välja någon) så det blidde inget med det :laugh:

glömde bort rösten andra dagen men hade ju inte sagt något bara en i mängden på cirkus typ
Vi fick bara veta att du röstade på Elo, ingen ändring. Jag tänkte att en utstickande extraröst skulle visats i tråden med teori, typ hade jag inte röstat på cirkus/poison hade jag röstat på x (samma som dolda).
 
.

🥺 😂


Tack hörrni! Sjukt svårt med en såhär stor lek.

Prickade Pegasus63 som ängel, ga som fifflar och q som vår kompis:)
Du var bra på att luras, du var den av de onda jag misstänkte minst.

För övrigt är jag tacksam att jag hade rätt om @LenaH hon var nog den ända jag inte misstänkte alls, helt utan vettig anledning också, hon kändes trygg liksom, det gjorde mig rejält nojig😅
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 718
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 598
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 386
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 037
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Löss
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp