Ulvlek - Historieätarna

Första i tråden när jag röstade på Q till både BM och vanligt, hade extra rösten där också tänkte det skulle bli supertydligt för lyan. Men sen var jag ju tvungen att ändra båda till @Elo (som jag är skyldig ett förlåt men du överlevde så länge i de två förra lekarna och jag var tvungen att välja någon) så det blidde inget med det :laugh:

glömde bort rösten andra dagen men hade ju inte sagt något bara en i mängden på cirkus typ
Jaha nu fattar jag, ja det hade ju blivit tydligt om du inte hade behövt ändra.
 
Vi fick bara veta att du röstade på Elo, ingen ändring. Jag tänkte att en utstickande extraröst skulle visats i tråden med teori, typ hade jag inte röstat på cirkus/poison hade jag röstat på x (samma som dolda).
Ja nä det förstår jag Jag var lite bekymrad över att dreven föndrade hintande.

Tänkte bara att eftersom det blev sån diskussion om det så kan det ju vara intressant att veta att jag mest hittade på det för att kunna rösta samma, jag liksom började där och sen letade teori:o
 
Mina påhittade roller blir sällan lyckoträff. Men ibland måste man testa.


Men vad tyckte ni? Jag insåg innan leken började att den goda mastermindern kan genom sin gissningen få reda på fyra icke ulvar om personen inte gissat rätt på någon.

Ond mastermind kanske var lite svår och borde kanske fått gissa varje natt.


Intressanta, jag tänker att de kanske kräver lite större lekar som den här, Sen tänker jag att det går att finslipa justera efterlek mm hur de kan gissa vilka svar de kan få mm. Överlag tycker jag detär en bra ide:)
 
Tack för en rolig lek LLtrion @Artline @Hedinn @Myrten :love::love:

Har de här fantastiska anteckningarna sedan DL1:
“Me 2.
Tur att jag bara är en enkel häst med vingar så jag kan flyga kring bland molnen och titta på vad de har för sig på marken, väl utom skotthåll från frälse och ofrälses pilar, fast magi är nog utanför min förmåga att skydda mig mot….”

-Pegasus, innan DL1.
är pegasus drake?? möjligtvis ängel men då skulle han väl inte hinta??


"Tror nog inte det löser problemet här inte, blir bara en massa avundsjuka och svartsjuka fram och tillbaks..."
=drake om det verkligen är hintar


Sedan kom jag till goda lyan och Pegasus är ängel :confused:
 
Innan jag slocknar för natten vill jag bara säga att min totala utmattning och förvirring var totalt genuin, jag hade spelat precis lika kasst som god :rofl:
Men inte lika ulvigt. ;)
Jag har ju förstahandsuppgifter på att utmattningen inte är spelad, men har fått sitta på fingrarna i flera dagar för att inte skriva nåt frustrerat om varför ingen röstar ut den enda ulven som är uppenbar även när man bara skumläser. :banghead::D
 
Jag masta fa lite upprattning. De var inte ett misstag att skriva har istallet for lyatraden. Min tanke var att ge en av mina vanner alibi eftersom min lockdown hjarna gav upp efter ett par dagar i leken, hade glomt hur intensivt de va sa ville ut. Sa "rakade" skriva ett lya-meddelande :D
 
Mina påhittade roller blir sällan lyckoträff. Men ibland måste man testa.


Men vad tyckte ni? Jag insåg innan leken började att den goda mastermindern kan genom sin gissningen få reda på fyra icke ulvar om personen inte gissat rätt på någon.

Ond mastermind kanske var lite svår och borde kanske fått gissa varje natt.
Kanske 2 gissningar dag? Och goda får bara gissa två gånger medans onda får fortsätta ? Tycker jag känns ”rättvist”:p
 
Jaha, nu som jag äntligen hade tid att "börja" leka 😅

Tack för en rolig lek alla LL och deltagare, var min första på typ 2 år tror jag så skyller ringrostighet på det :angel:
 
Tack:)
Känner mig ju alltid påkommen som ond.. :p
Jag insåg att du troligen var ulv när du började med dina konstiga misstankar mot mig om cirkus och inte vilja bli bm, sen kollade jag upp dina inlägg och mycket riktigt så var du velig om båda och sen började du skicka ut trevare om pega.

Jag kom på det lite sent för att försöka driva tesen och få med mig de andra.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 002
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
12 957
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
20 631
Senast: Klara
·
Tjatter Wohooo! Äntligen är sommaren slut och vi får gå tillbaka till skolan! Alla antagningsbesked har skickats ut och ett gäng förväntansfulla...
52 53 54
Svar
1 066
· Visningar
23 948

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Byta jobb. Men vad göra?
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Vabruari

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp