*ULVLEK* Mio Min Mio

Snurrfian röstar på Lobelia eftersom hon åtminstone har hittat leken men inte har fört leken framåt utan bara skrivit ot-inlägg som skulle kunna tyda på att hon är en ulv som försöker hålla en låg profil.

Det här reagerar jag på. Klart att blacksmithfarm skulle kunna ställa de frågorna i leken även om hon är ond. Det har hon gjort förut. Att mirtai dessutom röstar på en ny spelare, får min ulvradar att pinga. Är inte det typ lex Habina? :angel: (dvs att en ulv gör det lätt för sig genom att rösta på en ny spelare, då ingen annan kommer rösta på den nya spelaren).

Habina röstar på mirtai
Du och @Paddington ... :meh:

Röstlista DL1 kl 21

18.37 Madalitso röstar på Blacksmithfarm
20.03 Blacksmithfarm röstar på Habina
20.12 hemlig röstar på Blacksmithfarm
20.22 Myrten röstar på hemlig
20.30 Mirtai röstar på Madalitso
20.45 Habina röstar på mirtai
20,46 Caisa röstar på LenaH
20.50 Snurrfian röstar på Lobelia

BSF 2
Habina 1
hemlig 1
Madalisto 1
LenaH 1
Mirtai 1
Lobelia 1

Jag hatar svajjiga mobiluppkopplingar på resande fot!

Bumpo röstar på sookie för att hon inte har hittat leken och det är roligare med aktiva deltagare.

Jag tycker inte att varken @Madalitso s röst på @Blacksmithfarm eller BSFs på @Habina är något jag vill hänga upp mig på iom att de varit aktiva båda två och fört leken framåt så gott de kunnat.

Därför reagerar jag mest på @hemlig och @Mirtai och där faller valet på Mirtai som röstar på en ny spelare som gjort ett ambitiöst teoriinlägg trots väldigt lite att gå på:

LenaH röstar på Mirtai

Röstlista DL1 kl 21

20,56 Bumpo röstar på sookie
20,59 LenaH röstar på Mirtai

BSF 2
Habina 1
hemlig 1
Madalisto 1
LenaH 1
sookie 1
Mirtai 2
Lobelia 1

Röstlista DL1 kl 21

20.59 LenaH röstar på Mirtai

BSF 2
Habina 1
hemlig 1
Madalisto 1
LenaH 1
sookie 1
Mirtai 2
Lobelia 1

Röstlista DL1 kl 21

20,59 LenaH röstar på Mirtai

Lobelia missar att rösta
Sookie missar att rösta
Loons missar att rösta

BSF 2
Habina 1
hemlig 1
Madalisto 1
LenaH 1
sookie 1
Mirtai 2
Lobelia 1

tror denna är korrekt?

Jag hatar svajjiga mobiluppkopplingar på resande fot!

Bumpo röstar på sookie för att hon inte har hittat leken och det är roligare med aktiva deltagare.
Varför valde du Sookie istället för Loons? Ingen av dem har varit inne i leken så jag blir lite nyfiken om det fanns någon anledning till att det blev den ena utan att du nämner den andra.

Det började att skymma och över hela rosengården kom det som en mjuk blå dimma
De vita fåglarna tystnade och flög till sina bon och det blev helt stilla i Rosengården
Men på toppen av den allra högsta tallen satt en stor svart ensam fågel och sjöng
Han sjöng vackrare än alla vita fåglar tillsammans men samtidigt sjöng han så hjärtskärande att man knappt orkade lyssna på honom
Fågeln hette Sorgfågel och flög sedan iväg rakt upp mot himlen med sina breda svarta vingar

Efter att alla varit i säkerhet i den magiskt vackra rosengården så övergår nu leken till allvar

Idag har ni röstat på @Blacksmithfarm som iom detta startar med två röster på sig till morgondagens lynch
NattDL kl 8 DagDL 21 ( eller passar det bättre med 22 ?)

Mina tankar so far:

1 Loons. Inte hittat leken.

2 Habina. Snyggaste och coolaste i hela leken. :angel:

3 Mirtai. Tror att bybon med äpplet blir avgörande för leken. Röstar på nya madalitso för att hon misstänker blacksmithfarm. Får min ulvradar att gå igång, så just nu misstänker jag mirtai för att vara ulv.

4 Blacksmithfarm. Räknar på antalet goda/onda som vanligt. Frågar en massa om olika roller, vilket är mycket hjälpsamt men mest gör mig ännu mer förvirrad. Tror jag som sagt kommer gå tillbaka i den här leken och läsa igen och igen... Svarar Kato på den obligatoriska frågan. Röstar på mig! ;) Men den känns helt ot och jag fortsätter att ha blacksmithfarm som neutral.

5 Sookie. Inte hittat leken.

6 bumpo. Svarar typ på obligatoriska frågan men ändå inte. Dvs kanske JumJum. Röstar på sookie för att hon inte hittat leken.

7 Snurrfian. Var den som ville ha en obligatorisk fråga. Kan förstås vara för att hon vill få fart på leken (vilket hon skriver), men kanske också för att det är svårt som ulv att hitta något att skriva om? Håller med Caisa om att viskande brunnen är avgörande. Röstar på lobelia för att hon inte för leken framåt.

8 CaisaLundblad. Skriver ett långt inlägg (#58) om allt möjligt som kan hända i leken, vilket mest gör mig ängslig kring hur sjutton vi ska få fram någon slags information öht... Men hon har bra tankar i inlägget och avslutar med att viskande brunnen har en avgörande roll. Röstar på LenaH för att hon skriver rörigt (?).

9 Madalitso. Ny spelare som ställer flera vettiga frågor, hatten av för det! Tror att gyllene äpplet är den avgörande rollen. Röstar på blacksmithfarm då hon ställt många frågor om roller. Känns som en rätt typisk förstadagsröst och inget jag reagerar på, speciellt inte som hon är ny och inte vet hur blacksmithfarm brukar spela.

10 Myrten. Sjuk. Uppmuntrar dessutom LL:s till twistade lekar, så redan det borde göra henne till ulv. ;) Röstar på hemlig och jag har full förståelse för den rösten, även om det inte säger någonting öht om vilken sida Myrtens står på. Svarar sedan att viskande brunnen blir avgörande för leken.

11 Hemlig. Tror att byborna kan ha en avgörande roll i leken. Lägger en andraröst på blacksmithfarm, för något så simpelt som ett gillatryck. Det skaver, men samtidigt är det första dl, så det måste inte betyda något.

12 LenaH. Tror att det blir en bybo som får avgörande roll. Röstar precis som mig på mirtai, pga att mirtai röstat på en ny spelare.

13 Lobelia. Oklart vart hon tagit vägen. :cautious:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka