Ulvlek - Once Upon a Time

Jag lutar åt att rösta på @Lenis pga teorin om att fåret @Habina följer ulven Lenis men om inte @Snurrfian börjar skriva annat än att hon är förvirrad så tror jag hennes polisonger behöver ansas.
:confused: Du kanske ska börja läsa vad jag har skrivit istället för att anta saker, japp igår var jag förvirrad, jag vet inte om det är så mycket klarar idag men jag har haft en rätt lång fundering på röstlistan. Jag vet inte riktigt vad du har presterat i teoriväg, hoppet du tar i det här inlägget begriper jag inte alls. Jag börjar undrar om inte @Niyama var något på spåren igår när hon funderade på om du kanske var ulv som inte försvarar dig för att du tror att du är röjd.

Jag har mest funderingar på Habina, Mirtai och Lenis (ja och kanske q som la avgörandet på hemlig, men det är ju inte det minsta olikt henne oavsett roll, men jag har obs på henne även om hon inte är högst på listan just nu)

Habina röstade jag på igår eftersom hon inte röstade på LenaH. Då fick jag på tafsen av först Niyama och sedan av idahoe som röstade på mig sen, bägge de tyckte att habina förklarade sig tillräckligt bra. Nu vet vi ju att hemlig var god och då känns ju Habinas förklaring som ogiltig. Jag tänker att hon kan vara får som följer ulv Lenis eller så kan hon vara ulv som blir följd av får Mirtai. Eller så är det inget av ovanstående. Men den där andrarösten skaver även om Lenis är god så kan det vara en lagom knuff i ryggen på en som hon visste var god.

Sen har vi då LenaH. Jag får ingen riktig rätsida på henne hon röstade på Snurrfian igår och tänker rösta på Lenis idag enligt liknande tankar jag har ovan, men jag är nog mer inriktad på den i mitten av triangeldramat. Det som skaver är att hon inte fick flera röster på sig för hon var ju den utpekade ulven. Har lyan försökt styra iväg sitt röstande nån annanstans?

cirkus röstar på habina
som i mina tänkta scenarior ovan kan vara antingen får eller ulv

Det känns i allafall som att ifall hon blir synad så kanske bilden klarnar lite där i allafall

Någon måste jag ju rösta på, och jag har inte särskilt många uppslag...

Så jag väljer att följa den tanke jag fick när jag gick tillbaka och läste om vad som hände runt hemlig. Hemlig skriver sitt inlägg om LenaH och 13 minuter senare röstar Killaloe med ett inlägg som berör många spelare men ganska OT. Faktum är att flera av de inlägg hon gjorde igår var OT, där hon pratar om valen vi gjorde. Men ingenstans nämner hon det som så många andra reagerade på.

Nu har hon förklarat att det berodde på att hon hade ungefär samma teori som hemlig runt Lena och därför inte tyckte hon kunde reagera på det. Må så vara, men det är ju inte ofta någon uttrycker sig så som hemlig gjorde så snabbt varpå jag tycker att det iaf borde ha reagerats på . Mer än att hemlig valde en svart panter. Min första inlägg finns nedan

Mirtai röstar på Killaloe

Här är vad som hände igår. Först skriver hemlig sitt inlägg om att hon vill sätta Lena åt det godare hållet.

Paddington är den första som reagerar

En minut senare reagerar även LenaH

Men Killaloe, som är inne och skriver och bla har en diskussion om att hemlig är skum för att hon tyckte pluto kunde vara lik en varg reagerar inte alls på det. Är inte det lite märkligt? Att notera det men inte att den utan teori sätter någon som god?

:confused: Du kanske ska börja läsa vad jag har skrivit istället för att anta saker, japp igår var jag förvirrad, jag vet inte om det är så mycket klarar idag men jag har haft en rätt lång fundering på röstlistan. Jag vet inte riktigt vad du har presterat i teoriväg, hoppet du tar i det här inlägget begriper jag inte alls. Jag börjar undrar om inte @Niyama var något på spåren igår när hon funderade på om du kanske var ulv som inte försvarar dig för att du tror att du är röjd.
Men hur skulle jag kunna tro att jag var röjd igår? Eller idag heller för den delen?
Hur tänker du nu?

jag måste rösta å jag har absolut zilch nada niente att gå på...

Jag väljer iaf att lägga LenaH åt sidan idag, det känns som om hon och det, numera icke-existerande, sambandet med Hemlig fått alldeles för stort utrymme även i dagens diskussioner.

Så det jag reagerar på just nu är Qs tankar från igår
Jag funderar över @hemlig själv? Med tanke på hennes olycksaliga inlägg i förra leken så känns det väl osannolikt att hon skulle göra om det igen? Dvs godförklara någon rakt upp och ner?

Men är hemlig fåret så vet hon ju utmärkt väl vilka alla är i leken (undantaget de goda rollerna som har skills- Så att godförklara någon som hon VET är god finns i min skalle också.
Jag är tveksam till att hemlig skulle göra om samma grej som i förra leken.

Dessutom verkar hon medveten om att det skulle bli ifrågasatt när hon skriver som hon gör i #78
Jag tror mao inte på scenariet att hemlig är fåret och LenaH i lyan, däremot KAN hemlig vara fåret som försöker visa sig till lyan genom att misstänkliggöra @LenaH som i så fall skulle vara god

Eller så ÄR det ändå precis så som det ser ut - hemlig som får örsöker godförklara ulven LenaH?

Det finns också ett fjärde alternativ att båda är goda och att hemlig skulle kunna vara en bybo som inte tycker att det gör så mycket om hon åker?
LenaH verkar inte heller ha så mycket emot om hon blir röstad på så det kan också tala för att hon är god, möjligen.
Även om jag måste medge att jag hajade till (och skrattade!:D) åt denna kommentaren av henne:

Sedan landar Q i att iaf rösta på Hemlig för att hon tror att Hemlig kan vara fåret.

Det sticker ut lite i mina ögon att hon först tycker det är osannlikt att Hemlig skulle göra samma grej som tidigare lek, sedan är hon tveksam till att Hemlig skulle göra det men lägger iaf avgörande rösten på Hemlig. Så utifrån detta:

Paddington röstar på Quarter4ever

jag vete fabian var jag har Idahoe- men om något så verkar hon tönka några varav runt - vilket jag ju uppskattar (:angel:) men ingen jag vet vart jag har

Nyckelordet i den meningen är försöker tänka :rofl: känner mig sjukt ringrostig och förvirrad efter att inte varit med på så länge :o:p

Jag tror inte alls ulvarna trodde hemlig var får av anledningar jag redogjort för ovan.
visst, jag skulle ju säga att jag inte var ulv även om jag var det men den där teorin håller inte hela vägen tycker jag.
Ja alltså, det var ju inte mycket till teori alls. Det enda jag kom fram till var ju att det kunde vara vilket som. :confused: Jag känner mig mest förvirrad idag.

Jag känner mig totalt lost och känner att lösningen för mig är att få reda på LenaH:s roll. Därför röstar jag där ikväll. Om LenaH är ulv eller inte, hjälper oss oavsett i jakten på ulvar enligt min tanke.

Dvs att om LenaH är god bör flera ulvar röstat på hemlig, om hon är ulv bör ulvarnas röster återfinnas i strörösterna.

Habina röstar på LenaH

Sedan har hon en helt befängd teori om mig som får, men visst kan hon ändå ha rätt om lenis som ulv.

Och jag kommer inte hinna hem innan DL så jag sitter i bilen med mobilen vilket går sådär bra...
Jag har absolut ingen aning om vem jag ska rösta på! :arghh: Kan inte någon hårig vara snäll och göra bort sig lite? :p
Måste försöka läsa igenom igen.

Nu har hon förklarat att det berodde på att hon hade ungefär samma teori som hemlig runt Lena och därför inte tyckte hon kunde reagera på det. Må så vara, men det är ju inte ofta någon uttrycker sig så som hemlig gjorde så snabbt varpå jag tycker att det iaf borde ha reagerats på . Mer än att hemlig valde en svart panter. Min första inlägg finns nedan
Med en sådan teori kunde ju likagärna fler ha reagerat på och kommenterat @LenaH inlägg där hon i princip godförklarar sig själv.

Som jag ser det så valde Hemlig en olycklig formulering och jag tyckte inte att det var en rimlig grund för att lägga min röst eftersom jag inte upplevde det som annat än klantigt formulerat snarare än att hon skulle vara superond. :)

Och för all del, även om jag teoriade om OT så är det ju flertalet andra som väljer att inte rösta på Hemlig eller bekymra sig så mycket om hennes sätt att uttrycka sig, som dessutom har betydligt tunnare teorier, vilket borde kännas minst lika märkligt men ändå väljer du att bara lyfta fram mig? Det känns inte helt rimligt tycker jag :D

Men hur skulle jag kunna tro att jag var röjd igår? Eller idag heller för den delen?
Hur tänker du nu?
I och med funderingen kring dig och hemlig, så frågan är om det är så att du är ulv men att det såg ut som om hemlig var fåret. Jag har lite snabbt gått igenom dina inlägg och i varje inlägg nämner du fåret. Att du sen ger dig på mig som relativt ofta eller snarare ganska minnesvärda prestationer som fåret gör att jag undrar om du inte kan tänkas vara fåret utanför lyan och desperat försöker vinka till lyan. I och med att fåret vet vilka som är ulvar så skulle det kunna vara så att Niyama och Paddington är ulvar och du är rädd att de har missat att det är du som är fåret.
Egentligen bär det mig emot att rösta på den som jag tror är fåret, den gör inte så mycket nytta som död men jag har inget bättre alternativ just nu.
Snurrfian röstar på LenaH

DL 2
21:10 LenaH röstar på Lenis
21:13 cirkus röstar på habina
21:13 Mirtai röstar på Killaloe
21:14 Paddington röstar på quarter4ever
21:15 Habina röstar på LenaH
21:18 Surrfian röstar på LenaH

11. Habina valde Leia för hon får kyssa Harrison Ford samt att hon är snygg,Poängterar att det var några som inte motiverat sina val,vilket jag frågar om vilka det kan vara,reagerar på om hemlig kan vara fåret som signalerar till LenaH, håller sedan med Niyama om att Lenis inte borde röstat på hemlig som hon gjorde då det borde vara LenaH som var ulv , säger själv att hon varit mest ond utanför lyan sedan i diskussionerna och röstar sedan på hemlig och ja nu vet jag att habina är ... habina (när hon inte är paow dårå:p) men jag undrar ändå jag?

12. quarter4ever enklast av alla för det är jag! :D

Jag kommer inte hinna med de sista två - men jag har noterat saker även på dem - så få ta det efteråt helt enkelt om jag överlever lynchen

I och med funderingen kring dig och hemlig, så frågan är om det är så att du är ulv men att det såg ut som om hemlig var fåret. Jag har lite snabbt gått igenom dina inlägg och i varje inlägg nämner du fåret. Att du sen ger dig på mig som relativt ofta eller snarare ganska minnesvärda prestationer som fåret gör att jag undrar om du inte kan tänkas vara fåret utanför lyan och desperat försöker vinka till lyan. I och med att fåret vet vilka som är ulvar så skulle det kunna vara så att Niyama och Paddington är ulvar och du är rädd att de har missat att det är du som är fåret.
Egentligen bär det mig emot att rösta på den som jag tror är fåret, den gör inte så mycket nytta som död men jag har inget bättre alternativ just nu.
Om jag vore fåret skulle jag bara ha is i magen idag med tanke på ondas fördelar hittills.
Det här lutar åt att bli en intressant lynch...

Du svarade inte på inlägget du citerade?
Du gör det också väldigt lätt för dig nu och det om något är tecken för mig på en ond Snurris.

Jag tänker såhär, eftersom jag gillar att fundera kring röstandet i DL1 även om det inte alltid ger så mycket, att det är misstänkt att lägga en ströröst på någon som inte har en enda röst på sig tidigare. Dessutom med en halvkass motivering och utan några teorier sedan tidigare. Här känns det för mig alltså som att @bollen__ kanske mest av alla lägger en extremt enkel teori (och dessutom försvarar en Mansplainande sköldpadda!! :eek: :D) och en enkel röst. Ett bra sätt att glida med på tycker jag. Det som talar för @bollen__ är ändå käket av BSF eftersom BSF röstade på just bollen. Dock vet jag ju sedan urminnes tider att det kan vara rätt så käckt sätt att rikta bort misstankarna genom att göra just en sådan grej eftersom det ger en så uppenbar koppling

Notera även att jag tycker att @Mirtai resonemang kring mig samt en i princip avgörande röste på Hemlig inte ser särskilt bra ut i mina ögon. Det får mig att fundera på vad Mirtai har för motiv egentligen och för mig känns det inte helt rimligt.

Men med det sagt så ser jag ändå att det är en del som talar mot @bollen__ och
Killaloe kommer därför att rösta på just Bollen__
den här gången då det är lite mycket som inte känns helt rimligt.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka