Ulvlek - Once Upon a Time

Men Habina förklarar ju varför i sin röstmotivering, jag tycker den förklaringen känns helt rimlig?
Jag reagerar på samma som dig här. Satt och funderade på att Lenis hakade på Habinas teori, läste sen motiveringen till Habinas röst och tyckte den var förklaring nog till hur hon tänkt.
Sen att cirkus röstar som hon gör känns då nästan skumt för mig... Cirkus tillhör ju de där jätteduktiga som brukar komma med fantastiskt uttänkta teorier - och kunna lura upp mig på läktaren utan att jag ens märker det - så att hon hugger på en sån sak känns märkligt.

Näe, jag har inte mycket att gå på känner jag. Ja, helig har betett sig märkligt, men jag är inte tillräckligt säker på henne som ond för att vilja rösta på henne.
Även Lenis röst kunde se märklig ut, men jag tror jag förstår hur hon tänkte (efter att någon påpekat att hon inte menade att hemlig nödvändigtvis vinkade till just LenaH).
Då tycker jag cirkus är mest märklig, som brukar vara väldigt skicklig, men röstar på Habina baserat på en röst som jag tyckte var vettigt motiverad. Det kan vara att det finns lite att gå på såhär tidigt och hon inte vill lägga en tredjeröst på hemlig, men jag tycker ändå det är värt att notera och jag har heller inte något bättre att gå på, så...
Alltså:

Idahoe röstar på cirkus

Lite spontana tankar jag fått vid en ny genomläsning av leken:

Eftersom fåret känner till ulvarna så känner jag att det kanske inte är värt att som får ”signalera” med sitt svar på obligatoriska frågan att denne är fåret. Det känns mer naturligt att den som är får i så fall signalerar genom att svara på någon svar på obligatoriska frågan.
Som jag skrev tidigare, varför visa sig mer än nödvändigt – sedan har @Killaloe en poäng i att man kanske gör det omedvetet men jag tror inte man gör det aktivt.

Om vi då lämnar obligatoriska frågan så tycker jag detta är lite lustigt när jag ser det igen, speciellt som det är inläggen efter varandra:
Först säger Killaloe att LenaH troligen inte är superond och sedan kontrar Hemlig med att sätta LenaH åt det godare hållet.

Men åhhh, det där kan vara det smartaste du gjort idag. Med en sådan inställning känns det inte riktigt som att du är sådär superond direkt eftersom sådana typer brukar vara så himla mycket mer för att försvara sig och inte bara vara chill med att kanske bli misstänkt.

Samtidigt så tänker jag att du kanske vet om att det är så och därför spelar mer chill än vad du är för att göra mig förvirrad?! Åh, jag måste leta upp min foliehatt så jag kan hantera alla konspirationsteorier jag själv producerar :D

Försöker få igång leken... Kanske många inte kommit hem efter jobbet än, eftersom det först nu börjar röra lite på sig här.

LenaH vill jag redan nu sätta åt det goda hållet. Hon skriver att om hennes inlägg ger en grund för någon att rösta på henne i DL1, det uppfattar jag som att hon inte har någon viktig roll utan är en av x antal bybor.

Jag kommenterade tidigare Hemligs inlägg, lixom LenaH och Habina och Lenis väljer sedan att rösta på Hemlig utifrån det.

Och nu ser jag att @cirkus också noterat det jag ser ovan.

Jag måste in i duschen nu och undrar över varför två på varandra olika personer vill sätta LenaH åt det godare hållet redan nu? Det ser lite lustigt ut tycker jag och då faller min röst på LenaH eftersom det är hon som blir satt åt det godare hållet

Paddington röstar på LenaH

Och "helig" skulle såklart heta hemlig :rofl: Men jag vill inte ändra i innlägget då folk alltid brukar haja till av sådant :)

När ni nu pratar om vinkningar. Här skulle Niyama kunna vinka till Mirtai. Eller inte. Men jag har ont om tid och måste rösta nu.

Klara röstar på Mirtai för att det skulle kunna vara så att det svarta fåret Niyama vinkar till ulven Mirtai genom att välja en figur ur samma film.

Jag tycker detta var gaska roande för jag hade inte ens sett vem Mirtai valde :p Försökte scrolla förbi det jag uppfattade som OT.

LenaH röstar på Snurrfian för att hon tycker att Killaloes teorier skulle vara en rökridå när jag mest upplever att Killa ville få igång leken. Det känns som något en luden Snurr drar till med.

Så jag skulle inte kunna tycka nån är god i DL1 men Habina kan tycka att jag är skum? O_o

Hm va? Man kan väl kanske se tecken på godhet/ondska så tidigt, för mig är oftast alla "neutrala". Men skumhet av något slag måste man försöka hitta eftersom det krävs röstmotivering. Iofs kan man väl kanske rösta på nån för att den har ful avatar eller vad som helst, det är ju också en motivering, men vanligast är väl att försöka hitta nåt skumt.

Hemma efter att ha lett en studiecirkel. Kul med intresserade deltagare men det drog ju ut på tiden!

Jag tycker faktiskt att det är lite skumt att kunna sätta någon som hyfsat god redan såhär tidigt som hemlig gör. Ser att flera reagerat på det, bla har @Paddington röstat på @LenaH baserat på att det är LenaH som blir godförklarad.

Jag väljer tvärtom att rösta på den som godförklarar. Om nu hemlig är ensam god borde hon itne vilja sätta någon åt något håll. Däremot vet ju onda om andra roller än sin egen, ulvarna vet om varandra och fåret vet om ulvarna. Alltså kan det vara lättare att godförklara någon.

Mirtai röstar på hemlig

Försöker få igång leken... Kanske många inte kommit hem efter jobbet än, eftersom det först nu börjar röra lite på sig här.

LenaH vill jag redan nu sätta åt det goda hållet. Hon skriver att om hennes inlägg ger en grund för någon att rösta på henne i DL1, det uppfattar jag som att hon inte har någon viktig roll utan är en av x antal bybor.

LenaH röstar på Snurrfian för att hon tycker att Killaloes teorier skulle vara en rökridå när jag mest upplever att Killa ville få igång leken. Det känns som något en luden Snurr drar till med.
:confused: Snarare att hon höll på att få min hjärna att sprängas med sina teorier... :cautious: Det var snarare en tanke än en faktiskt anklagelse, men jag vet ju att du gärna röstar på mig när du inte hittar något annat. :p

bollen__ röstar på Killaloe
för att hon klagar på Skalman :eek: Jag menar det är ju väldigt praktiskt att en sköldpadda kan tala om för en hur man ska göra, men se det tyckte inte Killa! (:rofl: sämsta teorin ever kanske..)

Hemma efter att ha lett en studiecirkel. Kul med intresserade deltagare men det drog ju ut på tiden!

Jag tycker faktiskt att det är lite skumt att kunna sätta någon som hyfsat god redan såhär tidigt som hemlig gör. Ser att flera reagerat på det, bla har @Paddington röstat på @LenaH baserat på att det är LenaH som blir godförklarad.

Jag väljer tvärtom att rösta på den som godförklarar. Om nu hemlig är ensam god borde hon itne vilja sätta någon åt något håll. Däremot vet ju onda om andra roller än sin egen, ulvarna vet om varandra och fåret vet om ulvarna. Alltså kan det vara lättare att godförklara någon.

Mirtai röstar på hemlig
Tredje rösten på mig i DL1 O_o
Jaja, hellre mig än nån annan. Tänker på första lynchen i senaste leken.

Jag hittar inget bättre än idag som inte är OT eller BoP-aktigt rakt av
Och det är nog ändå på hemlig mina ögon hamnar idag
Jag har vänt på det hela i inlägg innan
Den där godförklaringen sticker i ögonen , den enda som vet precis vilka som är goda och onda i leken är fåret
LenaH kan precis lika gärna vara ond som god för att bli godförklarad så där känner jag en ambivalens ändå för vilket som stämmer?

Så även om fåret inte behöver lynchas för att goda ska vinna så har den ju betydelse för de onda ändå?
Och det är där jag landar idag till slut i tankarna
jag ÄR medveten om att det är en sen röst på en som har flera andra röster

men det är det jag kan hitta idag

Q röstar på hemlig
jag tror att hon kan vara fåret . lenaH kan vara god eller ond . så vill inte välja där

Jag hade ingen för jag tyckte väl att det var självklart att vilja kämpa för den goda saken utan att löpa risken att dö eftersom det alltid finns en nästkommande värld. :)
Annars var jag lite inne på att vilja vara Grim. Eller Fjalar. ;)

Här vill jag bara påminna om när jag blev lynchad för att jag på en obligatorisk fråga svarade att de onda nog verkade gynnas av en viss roll men att de goda alltid vann på slutet :p

DL 1 KL 21:30
18:05 Killaloe röstar på Idahoe
18:27 Lenis röstar på hemlig
18:59 Blacksmithfarm röstar på bollen__
20.04 hemlig röstar på Lenis
20.47 Habina röstar på hemlig
20.58 cirkus röstar på Habina
21.12 Klara röstar på Mirtai
21.13 Idahoe röstar på cirkus
21.14 Paddington röstar på LenaH

21.18 LenaH röstar på Snurrfian
21.22 Mirtai röstar på hemlig
21.25 bollen__ röstar på Killaloe
21.29 Niyama röstar på LenaH
21.30 Q röstar på hemlig

Idahoe 1
hemlig 4
bollen__ 1
Lenis 1
Habina 1
Mirtai 1
cirkus 1
LenaH 2
Snurfian 1
killaloe 1

DL 1 KL 21:30
18:05 Killaloe röstar på Idahoe
18:27 Lenis röstar på hemlig
18:59 Blacksmithfarm röstar på bollen__
20.04 hemlig röstar på Lenis
20.47 Habina röstar på hemlig
20.58 cirkus röstar på Habina
21.12 Klara röstar på Mirtai
21.13 Idahoe röstar på cirkus
21.14 Paddington röstar på LenaH

21.18 LenaH röstar på Snurrfian
21.22 Mirtai röstar på hemlig
21.25 bollen__ röstar på Killaloe
21.29 Niyama röstar på LenaH
21.30 Q röstar på hemlig

Idahoe 1
hemlig 4
bollen__ 1
Lenis 1
Habina 1
Mirtai 1
cirkus 1
LenaH 2
Snurfian 1
killaloe 1
har jag missat någon - ser bara 14 röster?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka