Ulvlek - Once Upon a Time

DL 1 KL 21:30
18:05 Killaloe röstar på Idahoe
18:27 Lenis röstar på hemlig
18:59 Blacksmithfarm röstar på bollen__
20.04 hemlig röstar på Lenis
20.47 Habina röstar på hemlig
20.58 cirkus röstar på Habina
21.12 Klara röstar på Mirtai
21.13 Idahoe röstar på cirkus
21.14 Paddington röstar på LenaH

21.18 LenaH röstar på Snurrfian
21.22 Mirtai röstar på hemlig
21.25 bollen__ röstar på Killaloe
21.29 Niyama röstar på LenaH
21.30 Q röstar på hemlig

Idahoe 1
hemlig 4
bollen__ 1
Lenis 1
Habina 1
Mirtai 1
cirkus 1
LenaH 2
Snurfian 1
killaloe 1
Jag förstår att du inte vill ha någon röst men jag vill gärna ha med att jag har röstat på dig...

har jag missat någon - ser bara 14 röster?

Nu har jag läst fram och tillbaka, @Mirtai skulle jag vilja se lite mer av men att rösta på någon för att den inte har skrivit så mycket känns inte så vidare bra. Men någon som har många inlägg men väldigt lite substans är @quarter4ever och det får mig att fundera på hennes agenda, att synas utan att sticka ut? Det är ungefär så mycket jag har så här till dl 1, Snurrfian röstar på Q eftersom jag tror att hon kan vara ulv som inte vill sticka ut men ändå hålla upp antalet inlägg.

Förskräckliga dagbok

Jag vet inte om man får svära i sagor? Jag tror inte det så istället kan du väl tänka ut den värsta svordomen du kan komma på och sedan tänka den 10 gånger värre. Nu vet de goda att ondskan har kommit till staden.

Hur kan den onda häxan vara så dum så hon redan första dagen ger sig på snövit? Tack och lov så är inte snövit så smart hon heller, äta äppelpaj trots hon vet att äpplen kan leda till sömnförbannelse? Speciellt när prins charmig har ett otäckt munsår, låt mig hellre sova än ge mig munsår brukar snövit säga.

Sov så gott Snövit! / Rumpel

Hemlig var bybo
tumblr_m8zh7h64IG1re4kzho1_500.gif

OBS!
Rumpel är inte så här grinig i serien men å andra sidan så har vi aldrig läst hans dagbok.

NattDL 10:00

21.04 Snurrfian röstar på Q

21.30 Q röstar på hemlig

Idahoe 1
hemlig 4
bollen__ 1
Lenis 1
Habina 1
Mirtai 1
Q 1
cirkus 1
LenaH 2
Snurfian 1
killaloe 1

Nu så har jag nog fått med den där rösten på mig med :o:D:p

Förskräckliga dagbok

Jag vet inte om man får svära i sagor? Jag tror inte det så istället kan du väl tänka ut den värsta svordomen du kan komma på och sedan tänka den 10 gånger värre. Nu vet de goda att ondskan har kommit till staden.

Hur kan den onda häxan vara så dum så hon redan första dagen ger sig på snövit? Tack och lov så är inte snövit så smart hon heller, äta äppelpaj trots hon vet att äpplen kan leda till sömnförbannelse? Speciellt när prins charmig har ett otäckt munsår, låt mig hellre sova än ge mig munsår brukar snövit säga.

Sov så gott Snövit! / Rumpel

Hemlig var bybo
tumblr_m8zh7h64IG1re4kzho1_500.gif

OBS!
Rumpel är inte så här grinig i serien men å andra sidan så har vi aldrig läst hans dagbok.
Äppelpaj är gott :d
Hejja goda :D

Fanns det inte en teori om att hemlig var fåret som vinkade till dig och att du var ulven?
Jovisst, och den var ju felaktig men i dl1 väljer ju de flesta att rösta där de får ihop en teori och det finns ju ingen info att hänvisa till.
Jag kunde ju ha sagt att den inte stämde men så mycket mer kunde jag inte komma med.

Heck, jag har blivit lynchad (som ängel) i första DL för att jag skulle titta på tv...

Fanns det inte en teori om att hemlig var fåret som vinkade till dig och att du var ulven?
men nu VAR ju inte hemlig ett får som vinkade till LenaH?:confused:

Så hur tänker du om din röst på LenaH utifrån det?

Jag kände inte för att BoP-rösta och jag var samtidigt mindre säker på LenaHs tillhörighet (ond/god)
än hemligs som jag ändå kunde känna att det var det jag kunde hitta idag? Dvs jag trodde mer på att hon kunde vara fåret än jag var säker på om LenaH var ulv (eller god)

Varför var du säker på att hemlig var god? För så tolkar jag det du skrev där i slutet på lynchen?

Jag har absolut haft den tanken med - men den var det fjärde alternativet i mina tankar (att hemlig kan vara god)
Och eftersom hemlig var bybo- dvs god så har jag ju svårt att se att hon skulle vilja godförklara någon så rakt av utan att det bara var vad hon faktiskt trodde?
LenaH kan väl iofs fortfarande vara ond så sett utifrån det - men kopplingen mellan hemlig och LenaH torde ju vara icke-existerande ?
Eller har jag fattat dig helt fel?

men nu VAR ju inte hemlig ett får som vinkade till LenaH?:confused:

Så hur tänker du om din röst på LenaH utifrån det?

Nej, men jag funderade utifrån att jag tycker LenaH brukar försvara sig rätt rejält om hon får misstankar mot sig som god.

Vad har min röst med det att göra? Jag har aldrig köpt teorin med hemlig som får som vinkade till LenaH.

Varför var du säker på att hemlig var god? För så tolkar jag det du skrev där i slutet på lynchen?

Jag tolkade hennes inlägg som att hon var bybo.

LenaH kan väl iofs fortfarande vara ond så sett utifrån det - men kopplingen mellan hemlig och LenaH torde ju vara icke-existerande ?
Eller har jag fattat dig helt fel?

Ja, du har nog fattat mig helt fel för det är inte jag som gjort det kopplingen.

Så du tänker att Lenah kan vara en ulv som inte vill försvara sig mot teorin att hemlig är fåret?
Har jag tolkat dig rätt då? :)

Nja, jag tänkte snarare att LenaH är en ond (får eller ulv) som inte bryr sig så mycket om att försvara sig mot teorin att hon är ulv. Alltså med tanken att hon brukar försvara sig ganska "skarpt" som god.

21.04 Snurrfian röstar på Q

21.30 Q röstar på hemlig

Färglägger listan och funderar på lite :
Rösterna på hemlig:
Lenis lägger första rösten på hemlig
Habina lägger andra
Mirtai den tredje
jag själv den fjärde

Den enda som hade mer än en röst på sig i lynchen så var det LenaH

första rösten på LenaH kom från Paddington
och den andra från Niyama

Ska man tänka att fåret följde en ulv den känner till med en andra röst så kan fåret utifrån det ovan antingen vara
Habina som följer Lenis röst på hemlig
eller
Niyama som följer Paddingtons röst på LenaH

Eller så har fåret inte alls visat sig- lynchen var ju tidigt på g mot hemlig och hur alla skrev och funderade (myself included) så var inte nödvändigt att göra det kanske?

Fåret var den enda som visste att hemlig var god- den tanken tar jag med mig om jag finns kvar imorgon
Annars kan någon annan plocka upp den kanske?

En annan reflektion jag har är att rösterna på LenaH inte var ett försök att rädda hemlig (som de facto var god-bybo)
Möjligen kan rösterna på LenaH vara ett försök till alibi kanske - iom att LenaH inte var aktuell för att lynchas?
Iofs röstade jag i sista minuten - så hade även jag röstat på LenaH då så hade det ju varit riskabelt spel så sett:idea:
Mja kanske kan det vara så att det var två goda uppe till lynch idag och att ulvarna istället dolt sig i uddaröster? För att inte sticka ut och avgöra?
Med så många bybor som det måste finnas i denna leken så känns det ju inte som att ulvarna sitter och vill outa sig direkt i en första lynch- väl?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka