Ulvlek - Once Upon a Time

@quarter4ever - även om fåret var den enda som visste att hemlig var god så visste också ulvarna att teorin inte stämde och det var ju en enkel teori att gå på DL1.

Sen tror ju inte jag att alla ulvar röstat på hemlig eller mig men vi kan nog hitta en eller två där.

@Niyama - jag spelar faktiskt inte likadant jämt och försvara mig DL1 brukar jag inte lägga jättemycket kraft på.
Du kan inte använda den senaste leken vi lekte som måttstock. ;)

Som väntat inte så mycket som händer såhär inför DL1 :p
Den enda jag funderar lite över i nuläget är @Klara (utöver de som inte svarat än vilken sagofigur de skulle vilja vara).

Vilken film? Vilka böcker? Är det taget för givet att vi ska känna till OUAT? Vi kände ju inte till temat innan leken startade.
Jag såg det här igår, men jag så också att @Killaloe hade svarat på det åt mig så jag la inte tid på det då. Igår hade jag väldigt dåligt med tid för leken. Idag har jag semester, så jag ska försöka hinna med bättre. :)

Böckerna om Hicke (och Tandlöse) finns också som ljudbok, inlästa av Robert Gustafsson. Rekommenderas starkt, inlärningen är fantastisk. :D

tja, det svarta fåret och tjuven är bägge utanför lyan - så det kaaaan ju vara ett tecken.. eller inte ;)

Och min spontana tanke är att det inte är ett tecken, vem skulle riskera att bli utpekad som ngn utanför lyan med ett svar till obligatoriska frågan. Ska möjligen vara någon som är extremt rädd för att bli käk första natten isf (dvs någon som var med länge i förra leken ;) ) Men annars har jag svårt att se att någon vill outa sig redan nu.

Och nu ska jag göra mig i ordning för träningen......
Roar mig med att börja läsa om leken innan jag måste stiga upp och äta frukost innan jag ska till stallet.

Här pratas det mycket om vinkar. Kan @Paddington vara det svarta fåret som vinkar genom att först ta upp att det kan vara ett tecken, för att sedan avfärda det? Nå, jag vet att det var fler som såg vinkningar både här och där igår, men just det här inlägget fastnade jag på just nu.

Frågan är ju då, vinkar Paddi till lyan, eller efterlyser hon vinkningar eftersom hon är i lyan och vill veta vem hon inte ska käka? Eller alternativt tre, är hon god som helt enkelt letar onda att rösta på?

Fortsätter läsa....

Nähä hörreni, jag ska iväg på styrelsemöte och är tveksam till om jag kommer hinna tillbaka till DL så jag tänker att jag kommer lägga en väl underbyggd röst här nu :D

Killaloe röstar på Idahoe

Dels baserat på mina resonemang kring valet att antingen få vara en prinsessa eller små gnagare som hittar på elakheter, men även för att jag reagerade lite på det här.

Jag tänker att Idahoe lägger stort fokus på LLs felskrivning och ser det som viktigt att veta hur en RÄDDAR sig själv. Det tycker jag är lite lurigt, leken har precis dragit igång och ändå så fokuseras det lite på hur en räddar sig själv innan ens första rösten är lagd. :D

Sen tycker jag nog att @LenaH och hennes resonemang kring en ev godförklaring av sig själv och sin uteblivna men sedan återkommande motivering är lurig alltså. Jag har redan skrivit lite om det, så jag väljer att inte trassla till det mer, men nja antingen är det en ond som råkat försäga sig och som sen spelar snyggt, eller en god som inte vaktar sina ord på samma sätt som en gör som ond?!

Förutom det tycker jag även att @hemligs kommentar kring att Pluto liknar en varulv är väldigt långsökt! Här försöker vi hitta saker som inte finns (jag menar, Piff och Puff har ju betydligt mer lik päls och färg som en varulv jämfört med Pluto som är GUL och släthårig och dessutom rätt korkad :angel: Vilket då för mig tillbaka till @Idahoe igen och att hon valt att identifiera sig med beräknande små håriga gnagare!)
Alltså, vem kan argumentera med @Killaloe :laugh: Fantastiska, och fantasifulla, välformulerade teorier. Vilket får mig att fundera över om det är en ulv som försöker slå dunstar i ögonen på mig genom sina teorier. Eller bara någon som tycker det här är kul. Noterar min tanke i alla fall.

OM LenaH är ulv, så kan ulvarna ha trott att hemlig var ond utanför lyan och extremt klantig. Då tror jag ulvarna röstade ströröster.

Men om LenaH är god, så visste ulvarna att hemlig inte alls vinkade till en ulv, och då kan jag tänka mig att de röstade både på hemlig och LenaH.

OM LenaH är ulv, så kan ulvarna ha trott att hemlig var ond utanför lyan och extremt klantig. Då tror jag ulvarna röstade ströröster.

Men om LenaH är god, så visste ulvarna att hemlig inte alls vinkade till en ulv, och då kan jag tänka mig att de röstade både på hemlig och LenaH.
Och onda vinner när de är fler än de goda, jag antar att fåret räknas med där? Vet att det pratats om innan men skriver från mobilen så orkar inte leta.

Om fåret räknas med så vill ju ulvarna ha kvar det och inte skaffa alibi genom att rösta ut en ond.

Om fåret inte räknas med så spelar det ju ingen roll för ulvarna.

Och onda vinner när de är fler än de goda, jag antar att fåret räknas med där? Vet att det pratats om innan men skriver från mobilen så orkar inte leta.

Om fåret räknas med så vill ju ulvarna ha kvar det och inte skaffa alibi genom att rösta ut en ond.

Om fåret inte räknas med så spelar det ju ingen roll för ulvarna.

Jag plockade upp det igår med att citera LLs egen beskrivning av vinstvillkoren, och LL har gillat det så jag förutsätter att det var korrekt såsom jag skrev det:)

Följ pilen på mitt citat här nedan så ser du det jag citerade av LL

Ser att det funderas kring vinstvillkoren så lyfter dem igen
för att goda ska vinna måste alla ulvar vara döda
MEN det svarta fåret räknas med för de ondas gäng så när alla onda är fler än de goda så vinner onda

När ni nu pratar om vinkningar. Här skulle Niyama kunna vinka till Mirtai. Eller inte. Men jag har ont om tid och måste rösta nu.

Klara röstar på Mirtai för att det skulle kunna vara så att det svarta fåret Niyama vinkar till ulven Mirtai genom att välja en figur ur samma film.
Helt klart en intressant tanke tycker jag :D Jag tror ändå på att en kan hitta roliga vinkar i allt som inte är genomseriöst också. Och @Niyamas ordval här
väjer en i Lejonkungen för där finns de enda figurerna jag minns lite, så jag säger Nala då
känns lite som att det faktiskt skulle kunna innebära "jag har koll på lyan" :D

@quarter4ever - även om fåret var den enda som visste att hemlig var god så visste också ulvarna att teorin inte stämde och det var ju en enkel teori att gå på DL1.

Sen tror ju inte jag att alla ulvar röstat på hemlig eller mig men vi kan nog hitta en eller två där.
Min fetning - men jag håller med dig. Det känns ändå rimligt att leta ulvar bland dem som röstade på er två. Jag tänker också att oavsett din roll så är du ett tacksamt "offer" för DL1.
Antingen är du god och då kan en alltid motivera rösten med att du godförklarat dig själv och det är misstänkt, eller så är du ond och då är du ändå en vettig person att alibi-rösta på iom att du "försagt" dig. Tänker jag :D

Fast ulvarna vet ju inte alls, så det verkar ju konstigt om de skulle alibirösta på ett får? Eller hur tänker du? För ingen förutom fåret vet ju vem fåret är så då blir det ju märkligt att tänka sig att en alibi-röstar?

Helt klart en intressant tanke tycker jag :D Jag tror ändå på att en kan hitta roliga vinkar i allt som inte är genomseriöst också. Och @Niyamas ordval här
känns lite som att det faktiskt skulle kunna innebära "jag har koll på lyan" :D

Min fetning - men jag håller med dig. Det känns ändå rimligt att leta ulvar bland dem som röstade på er två. Jag tänker också att oavsett din roll så är du ett tacksamt "offer" för DL1.
Antingen är du god och då kan en alltid motivera rösten med att du godförklarat dig själv och det är misstänkt, eller så är du ond och då är du ändå en vettig person att alibi-rösta på iom att du "försagt" dig. Tänker jag :D

Fast ulvarna vet ju inte alls, så det verkar ju konstigt om de skulle alibirösta på ett får? Eller hur tänker du? För ingen förutom fåret vet ju vem fåret är så då blir det ju märkligt att tänka sig att en alibi-röstar?

Jag menade alibi som i att man kan driva på mot ett misstänkt får utan att det "drabbar" den egna sidan.

Fantastiska dagbok

Nu börjar det äntligen hända grejer! Emma tog det väldigt hårt att hennes mamma ännu en gång drabbades av en sömnförbannelse. Eftersom hon först träffade sina föräldrar som 28 åring så hade hon aldrig utsatt dem för tonårstrots. Så istället för att jaga häxorna så fokuserade hon på munsårsmedel. Visserligen fanns det lite på apoteket men Emma hade större planer än så.

I den förtrollande skogen så finns det en trolldryck som tar bort herpes för alltid, eftersom Snövit drabbas av sömnförbannelse ganska ofta, vilket bara kan botas av sin älskades kyss så tyckte Emma det vore en bra ide att se till att prins charmig alltid är munsårs fri. Så Emma hoppade ner i en portal och drog till den förhäxade skogen.

Men med tanke på att jag har trolldrycken här i Storybrooke så lär Emma virra omkring i den förtrollade skogen resten av leken. Trevlig resa Emma! /Rumpel

Blacksmithfarm var Siare

c769993867dd3f705898948a01083bbe.jpg

Dag DL: 21:30

Fantastiska dagbok

Nu börjar det äntligen hända grejer! Emma tog det väldigt hårt att hennes mamma ännu en gång drabbades av en sömnförbannelse. Eftersom hon först träffade sina föräldrar som 28 åring så hade hon aldrig utsatt dem för tonårstrots. Så istället för att jaga häxorna så fokuserade hon på munsårsmedel. Visserligen fanns det lite på apoteket men Emma hade större planer än så.

I den förtrollande skogen så finns det en trolldryck som tar bort herpes för alltid, eftersom Snövit drabbas av sömnförbannelse ganska ofta, vilket bara kan botas av sin älskades kyss så tyckte Emma det vore en bra ide att se till att prins charmig alltid är munsårs fri. Så Emma hoppade ner i en portal och drog till den förhäxade skogen.

Men med tanke på att jag har trolldrycken här i Storybrooke så lär Emma virra omkring i den förtrollade skogen resten av leken. Trevlig resa Emma! /Rumpel

Blacksmithfarm var Siare

Men neeeej!!!
:arghh:

Men vad sjutton :crazy: nu känns det som om det blir väldigt mycket uppförsbacke.

DL 1 KL 21:30
18:05 Killaloe röstar på Idahoe
18:27 Lenis röstar på hemlig
18:59 Blacksmithfarm röstar på bollen__
20.04 hemlig röstar på Lenis
20.47 Habina röstar på hemlig
20.58 cirkus röstar på Habina
21.04 Snurrfian röstar på Q
21.12 Klara röstar på Mirtai
21.13 Idahoe röstar på cirkus
21.14 Paddington röstar på LenaH

21.18 LenaH röstar på Snurrfian
21.22 Mirtai röstar på hemlig
21.25 bollen__ röstar på Killaloe
21.29 Niyama röstar på LenaH
21.30 Q röstar på hemlig

Vad säger röstlistan då? Inte så mycket men lite funderar jag över rösterna på hemlig, lenis röst på hemlig var knepig, frågan är om det är så att hon är god, la en första lite knepig röst och ulvarna såg en chans att följa henne och sen kunna skriva att lenis var det som drog igång mot hemlig. Men det känns lite vågat, men å andra sidan så har konstigare saker hänt. Det kan även vara så att även lenis är ulv och alla ulvar röstade på hemlig. Ytterligare ett alternativ är att det bara var goda som rösta på hemlig. Kort sagt, det finns många varianter... :meh:

Sen är det rösterna på LenaH, men för att vara krass så är det kanske snarast Niyamas röst som är lite intressant, å andra sidan så känns den rösten rätt intetsägande, det var q och niyama kvar att rösta, och visst hade Q röstat på LenaH så hade det blivit lika. Lite intressant är det att Niyama verkar vilja hänga upp tankar på LenaH på något som Q har skrivit tidigare:
Hm, var det inte du som skrev i förrförra leken att hon brukar kämpa som fan för att vara kvar när hon är god men inte är hon är ond?
Jag vet inte vad jag ska tro ärligt talat...

Jaha, det här gjorde ju inte saken bättre...

BSF röstade på bollen igår, men det var baserat på en OT-teori så inte mycket att utläsa där.

Fantastiska dagbok

Blacksmithfarm var Siare

Vaknar till detta. :(
Nåja. Än är det inte kört! Hejja goda.:bump:

Hemlig var varken ulv eller får och någon vinkning mellan henne och LenaH var inte aktuell uppenbarligen, jag fick känslan redan igår att hon var beredd på att offra sig för hon hade inte en så viktig roll, det hade förstås varit bättre att få ut en ulv eller åtminstone den onda utanför.

Jag funderar fortfarande på om det finns någon form av att fåret har försökt att visa sig, skedde det inte i den obligatoriska frågan så kanske det skett i det traditionella, som att en ond utanför röstar på samma som en (eventuellt första) ulv som röstat. Det gör att möjliga ulvar/får är Lenis/Habina eller Habina/Mirtai eller Mirtai/Q som alla röstat på hemlig. Eller Paddington/Niyama som röstat på LenaH.

Om man ser på hur många som hade röstat när och följer tanken att fåret följer den första ulven som röstar så känns väl Mirtai som osannolik ulv i ett sånt scenario, då är i så fall bollen__ och Niyama hennes kollegor och nej, det tror jag inte på för jag tror på minst 4 i lyan. Även Paddis röst kom så sent att hon som "första" röstande ulv känns osannolik av samma skäl även om det är teoretisk mer möjligt (med 4 i lyan)

Lenis som ulv och Habina som följande får är möjligt liksom Habina som ulv och Mirtai som får är också möjligt.

Om man nu går på tanken att fåret försökt visa sig via röstningen. Frågan är väl om det är så?

Hemlig var varken ulv eller får och någon vinkning mellan henne och LenaH var inte aktuell uppenbarligen, jag fick känslan redan igår att hon var beredd på att offra sig för hon hade inte en så viktig roll, det hade förstås varit bättre att få ut en ulv eller åtminstone den onda utanför.

Jag funderar fortfarande på om det finns någon form av att fåret har försökt att visa sig, skedde det inte i den obligatoriska frågan så kanske det skett i det traditionella, som att en ond utanför röstar på samma som en (eventuellt första) ulv som röstat. Det gör att möjliga ulvar/får är Lenis/Habina eller Habina/Mirtai eller Mirtai/Q som alla röstat på hemlig. Eller Paddington/Niyama som röstat på LenaH.

Om man ser på hur många som hade röstat när och följer tanken att fåret följer den första ulven som röstar så känns väl Mirtai som osannolik ulv i ett sånt scenario, då är i så fall bollen__ och Niyama hennes kollegor och nej, det tror jag inte på för jag tror på minst 4 i lyan. Även Paddis röst kom så sent att hon som "första" röstande ulv känns osannolik av samma skäl även om det är teoretisk mer möjligt (med 4 i lyan)

Lenis som ulv och Habina som följande får är möjligt liksom Habina som ulv och Mirtai som får är också möjligt.

Om man nu går på tanken att fåret försökt visa sig via röstningen. Frågan är väl om det är så?

Eftersom jag vet min roll och minns hur det var sist jag var får, vad tror du om Lenis som ulv och Mirtai som får? Alltså att Mirtai inte hann rösta tidigare?

Jag vet inte alls var min röst ska hamna ikväll. :crazy: Alla känns ungefär lika misstänkta.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka